اسامی بازیگران فیلم تومان + خلاصه داستان

در این مطلب، درباره فیلم سینمایی ” تومان ” به کارگردانی و نویسندگی مرتضی فرشباف و به تهیه‌ کنندگی سعید سعدی و سعید ملکان و همچنین بازیگران فیلم تومان توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. فیلم سینمایی “ تومان ” به کارگردانی و نویسندگی مرتضی فرشباف و به تهیه‌ کنندگی سعید سعدی و سعید ملکان و محصول سال ۱۳۹۷ شمسی می باشد. این فیلم در سال ۱۳۹۸ شمسی، در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد.

بازیگران فیلم تومان

فیلم مرتضی فرشباف سال گذشته در پنج بخش کارگردانی ، بهترین نقش اول و مکمل مرد ، بهترین فیلمبرداری و بهترین صدابردار و صداگذاری نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد.

مرتضی فرشباف ، کارگردان ” سوگ ” و ” بهمن ” ، سومین فیلم بلند خود را با نام ” تومان ” سال گذشته در بندر ترکمن و گنبد کاووس جلوی دوربین برد. پروانه ساخت ” تومان ” با نام اولیه ” کوچ ” در سال ۱۳۹۶ شمسی صادر شد و در زمان پیش تولید، عوامل آن مذاکراتی هم با چند بازیگر مطرح سینما داشتند اما در نهایت فیلم با ترکیب متفاوت دیگری جلوی دوربین رفت.

مجتبی پیرزاده و پردیس احمدیه بازیگران چهره این فیلم هستند که هر دو در ” مجبوریم ” رضا درمیشیان هم، بازی کرد‌ه‌ اند، اما این فیلم‌ به جشنواره امسال راه پیدا نکرد. میرسعید مولویان بازیگر اصلی ” تومان ” ، از هنرمندان تئاتر است که این فیلم از اولین تجربه‌ های جدی او در سینما به حساب می‌ آید‌!

بازیگران فیلم تومان

لازم به بیان است ‏‎پیش از این، نام سعید ملکان به عنوان یکی از تهیه کنندگان فیلم رسانه‌ ای شده بود، اما اکنون سعید سعدی تنها تهیه کننده فیلم است. سعدی آخرین بار با فیلم ” مغزهای کوچک زنگ زده ” در جشنواره فجر حضور داشت که از آثار بحث برانگیز و تحسین شده دوره سی و ششم بود. مرتضی فرشباف کارگردان فیلم ” بهمن ” با بازی فاطمه معتمد آریا که در جشنواره سی و سوم حضور داشت، چند روز پیش اعلام کرد که با توجه به مشورت‌ های همایون اسعدیان عضو هیئت انتخاب جشنواره سی و هشتم، به این نتیجه رسیده ” تومان ” را به نسبت نسخه‌ ای که برای هیئت انتخاب فرستاده بوده، کوتاه‌ تر کند و به احتمال زیاد فیلم با تغییراتی اندک در جشنواره اکران می‌ شود! ” بهمن ” در سی و سومین دوره از جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین جلوه‌های ویژه بصری نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد!

فیلم مرتضی فرشباف درباره‌ جاه طلبی جوانان و فردی است که از راه قمار و شرط بندی تلاش می‌ کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد و از طبقه پایین به طبقه بالا بیاید! همین سوژه متفاوت و نو می‌ تواند در جشنواره فجر با واکنش‌ های زیادی همراه باشد. بر خلاف آثار قبلی فرشباف،فیلم سینمایی ” تومان ” از ریتم بالایی برخوردار است و با مخاطبان عام خصوصا قشر جوان نیز ارتباط برقرار می‌ کند. بازیگران جوان فیلم خصوصا مجتبی پیرزاده و پردیس احمدیه شانس زیادی دارند تا در این دوره بازی‌ های شان در جشنواره دیده شود.

خلاصه داستان فیلم سینمایی تومان

داستان فیلم سینمایی ” تومان ” درباره ی فردی است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌ کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد!

بازیگران فیلم سینمایی تومان

میرسعید مولویان ، مجتبی پیرزاده ، پردیس احمدیه ، ایمان صیاد برهانی ، حامد نجابت

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا