اسامی بازیگران فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی + خلاصه داستان و عکس

در این مطلب از جدولیاب ، درباره فیلم جدید اصغر فرهادی ، کارگردان، فیلم‌ نامه‌ نویس و تهیه‌ کننده سرشناس با نام قهرمان و همچنین بازیگران فیلم سینمایی قهرمان توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. چندی پیش کمپانی فرانسوی ممنتو خلاصه ای از داستان فیلم قهرمان ، جدیدترین ساخته اصغر فرهادی را منتشر کرد! لازم به بیان است استودیو آمازون نیز حقوق پخش فیلم قهرمان را در ایالات متحده آمریکا خریداری کرده است. فیلمبرداری فیلم قهرمان در شیراز انجام شده است!

بازیگران فیلم قهرمان

پس از معرفی فیلم قهرمان به عنوان یکی از فیلم های بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) و با حضور اسپایک لی ، کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی، کمپانی فرانسوی ممنتو که پخش بین المللی و مسئولیت اکران این فیلم در فرانسه را بر عهده دارد، در وبسایت خود خلاصه ای کوتاه از داستان نهمین ساخته بلند اصغر فرهادی منتشر کرد! فیلم سینمایی قهرمان با مدت زمان دو ساعت و ۷ دقیقه درباره شخصیتی به نام رحیم است که به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی خود در زندان به سر می برد، اما طی دو روز مرخصی در تلاش است، شاکی خود را با پرداخت بخشی از بدهی متقاعد به پس گرفتن شکایت خود کند، اما اتفاقات آنگونه که برنامه ریزی شده پیش نمی رود و…

همچنین کمپانی لاکی رد نیز فیلم جدید فرهادی را در ایتالیا اکران خواهد کرد.

قهرمان اولین نمایش خود را ساعت ۱۵:۳۰ روز ۱۳ جولای (۲۲ تیر) در سالن اصلی گرند لومیر کاخ جشنواره تجربه خواهد کرد و روز پس از آن ۱۴ جولای (۲۳ تیر)  ساعت ۹:۳۰ در سالن IMAX مجموعه بزرگ سینمایی تازه تاسیس CINEUM به نمایش گذاشته می شود.

قهرمان که در مجموع ۵ نمایش در کن خواهد داشت در ادامه در همان روز (۱۴ جولای، ۲۳ تیر) ساعت ۱۱:۳۰ بار دیگر در سالن اصلی گرند لومیر کاخ جشنواره، ۱۵ جولای (۲۴ تیر) ساعت ۱۲:۳۰ در سالن Screen X مجموعه سینمایی جدید CINEUM و در نهایت ۱۶ جولای (۲۵ تیر) ساعت ۸:۳۰ در سالن SALLE DU SOIXANTIÈME جشنواره کن نمایش خواهد داشت.

جالب است بدانید در مدت فیلمبرداری این اثر سینمایی، هیچ عکس و فیلمی از صحنه و پشت صحنه کار منتشر نشد! اینک با پایان فیلمبرداری فیلم قهرمان و بازگشت عوامل و هنرمندان به تهران، امیر جدیدی، بازیگر این فیلم، عکسی یادگاری از خود و اصغر فرهادی را در صفحه شخصی اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است.

او که با شکل و چهره ‌ای متفاوت و جدید در این عکس دیده می‌ شود، با کارگردان قهرمان، پشت کیک این فیلم ایستاده است. امیر جدیدی، در توضیح این عکس، بیتی از یک غزل سعدی را منتشر کرده است: تو همایی و من خسته بیچاره گدای      /        پادشاهی کنم ار سایه به من برفکنی

بازیگران فیلم قهرمان

بد نیست بدانید کمپانی فرانسوی ” ممنتو فیلمز ” ، پخش بین‌ المللی ساخته جدید اصغر فرهادی را بر عهده خواهد داشت و نسخه انگلیسی فیلمنامه این پروژه سینمایی جدید را در بازار فیلم اروپا (EFM) که از هفته آینده در جشنواره برلین برگزار می‌ شود، رونمایی خواهد کرد. ” الکساندر مالگی ” که با کمپانی فرانسوی ” ممنتو فیلمز ” تهیه‌ کننده سه فیلم اخیر فرهادی را نیز بر عهده داشته است، در فیلم جدید به همراه فرهادی تهیه‌ کننده خواهد بود!

اصغر فرهادی در فیلم جدید ” یک قهرمان ” یا ” A Hero ” به سراغ بازیگران مشهور ایرانی رفته است که پیش از این، از آن‌ ها در فیلم‌ های خود بازی نگرفته است! در این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، رعنا آزادی ور، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره های جدید هستند مقابل دوربین فرهادی رفته اند و هایده صفی‌ یاری نیز تدوین فیلم را بر عهده دارد.

کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز، تهیه کنندگی و فروش فیلم قهرمان را بر عهده دارد و این فیلم را در فرانسه نیز اکران خواهد کرد.

نشریه سینمایی ددلاین در گزارشی به معرفی مهم ترین فیلم های سال ۲۰۲۱ میلادی پرداخته است که مورد توجه جشنواره های سینمایی قرار دارند و یکی از این آثار  قهرمان ، نهمین ساخته اصغر فرهادی است که اخیرا و پس از هفتاد و پنج جلسه، فیلمبرداری خود را به پایان رسانده است.

” همه می‌ دانند ” به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی با بازی پنه‌ لوپه‌ کروز (در نقش لورا) و خاویر باردم (در نقش پاکو) به زبان اسپانیایی ساخته شده بود و در جشنواره کن به عنوان فیلم افتتاحیه به نمایش درآمد. این فیلم سومین همکاری میان فرهادی و کمپانی ” ممنتو فیلمز ” پس از فیلم‌ های ” گذشته ” و ” فروشنده ” است.

ایده فیلم ” همه می‌ دانند ” به یکی از سفرهای اصغر فرهادی در ۱۲ سال پیش به اسپانیا باز می‌ گردد! زمانی که فرهادی برای سفری به جنوب اسپانیا رفت و در آن زمان، گروگان‌ گیری یک دختر اسپانیایی سبب شده بود تا تصاویر این دختر بچه در سراسر شهر پخش شود! او از این جریان برای نوشتن سناریوی هشتمین اثر بلند سینمایی خود الهام گرفت!

لازم به بیان است اصغر فرهادی یکی از شش کارگردانی است که دو بار موفق به کسب جایزه اسکار در شاخه بهترین فیلم خارجی شده است و همچنین تنها کارگردانی است که از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی این جایزه را دو بار دریافت کرده است!

یک قهرمان دومین فیلم اصغر فرهادی است که کمپانی آمازون حق پخش آن را در آمریکا در اختیار گرفته است. پیش از این حق امتیاز فروشنده در آمریکا نیز به آمازون واگذار شده بود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا