ساعت دقیق پخش و تکرار سریال موج اول از شبکه ۳ + تعداد قسمت

سریال موج اول که اسم قبلی آن اپیدمی بود مجموعه ای است که به موضوع شیوع کرونا می پردازد. تهیه کنندگی این مجموعه را سعید کمانی برعهده داشته و توسط سه کارگردان ساخته شده است. درگذشت سیامک اطلسی که از نقش های اصلی این مجموعه بود و همچنین فوت مرحوم علی سلیمانی از جمله اتفاقات تلخی بود که در حین تولید اپیدمی رخ داد.

سریال موج اول

خلاصه داستان سریال موج اول

موضوع اصلی سریال موج اول روایت ایثارگری کادر درمان و نیروهای جهادی است که در شرایط کرونا بی تفاوت نبودند. این مجموعه از ابتدای ورود کرونا تا به حال را روایت می کند. مهدی فخیم زاده به عنوان کاراکتر اصلی سریال، نقش پزشک متخصص عفونی را ایفاء می کند که بیمارستانی را در شرایط کرونا راه اندازی می کند.

موج اول دارای قصه ای است که یک سوم از آن در بیمارستان روایت می شود و مابقی، قصه آدم هایی را روایت می کند که در شهر با کرونا مواجه می شوند.

مهدی فخیم‌زاده در نقش «دکتر اکبر جهان» و محسن قصابیان در نقش «فرمانده ابراهیم» در این بخش از سریال به دنبال دست پیدا کردن به جزییات این بیماری و راه حلی برای مقابله با آن هستند.

تعداد قسمت ها و فصل های سریال موج اول

سعید کمانی با توضیح اینکه سریال موج اول در سه فصل توسط سه کارگردان جوان تولید شده، خاطرنشان کرد: امیرسجاد حسینی کارگردان فصل اول، محمدصادق بکتاشیان کارگردان فصل دوم و محمد علیزاده کارگردانی فصل سوم را برعهده خواهند گرفت. این تصمیم خانه تولیدات جوان بود که از سه کارگردان استفاده شود. این کار آزمون و خطایی برای آنهاست و البته با موفقیت همراه بوده است. در حال حاضر در مرحله  ساخت اواخر فصل اول هستیم. پیش بینی ما بر این بود که این فصل از کار در دو ماه به اتمام برسد اما به دلیل آسیب ها و محدودیت هایی از جمله کرونا، بارندگی و درگذشت سیامک اطلسی که در خلال کار با آن مواجه بودیم، فصل اول به تاخیر افتاد.

کمانی یادآور شد: هر فصل از مجموعه موج اول شامل ۲۱ قسمت است.

سریال موج اول

ساعت پخش و تکرار از شبکه ۳

سریال موج اول هرشب در ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه به روی آنتن می‌رود. تکرار این مجموعه در ساعت‌های ۱:۳۰ بامداد، ۱۰ صبح و ۱۴:۳۰ بعد از ظهر روز بعد خواهد بود.

بازیگران سریال موج اول

مهدی فخیم‌زاده، محسن قصابیان، فریبا متخصص، اصغر نقی‌زاده، کوروش سلیمانی، نیلوفر رجایی، مهدی فریضه، آرام احمری‌نیا، آتش تقی‌پور، مرحوم سیامک اطلسی، مسعود میرطاهری، روزبه اختری، نسترن ابراهیم‌زاده، امیر آزاد، ابراهیم شجاعی، ساخو آدام، محمدرضا هلال زاده، نسیم فارسی، آمال ساقندیان، پریا ابراهیمی، علی غلامی و مائده هراتی از جمله بازیگران موج اول هستند.

فخیم زاده درباره حضور در سریال موج اول گفت: زمانی که فیلمنامه سریال اپیدمی را برای من فرستادند، نکته مثبت آن نقش متفاوتی بود که در سریال برای من وجود داشت. در این سال‌ها نقش‌های مختلفی مثل قاتل، معتاد و… بازی کردم، اما هیچ وقت تجربه نقش پزشک را نداشتم. برای همین جذب شدم.

وی درباره شخصیت خود در این سریال عنوان کرد: دکتر جهان پزشکی است که در دوران کرونا فعالیت‌های مختلفی را باید انجام دهد، این مجموعه روز‌های ابتدایی بحران کرونا و تلاش شبانه روزی کادر درمان و نیرو‌های جهادی که برای مقابله با آن می‌پردازند، را روایت می‌کند.

سریال موج اول

درگذشت سیامک اطلسی در جریان تولید سریال موج اول

سریال موج اول، آخرین اثری است که سیامک اطلسی در آن به ایفای نقش پرداخته و تا پیش از ابتلا به کرونا، سر صحنه آن حاضر می‌شده است.

او در این سریال، نقش دکتر نوروزی، رییس بیمارستانی را بازی می‌کند که در بحران کرونا، همه امکاناتش را در اختیار بیماران و گروه‌های درمانی قرار می‌دهد. دکتر نوروزی سریال موج اول، سرانجام چشم از جهان فرو می‌بندد که در واقعیت هم این اتفاق برای سیامک اطلسی رخ می‌دهد.

سریال موج اول

فوت علی سلیمانی، قبل از بازی در موج اول

سعید کمانی تهیه‌کننده سریال موج اول گفت: علی سلیمانی قرار بود در سریال ما نقش «کریم صبوری» را بازی کند که متاسفانه او را از دست دادیم.

او افزود: کریم صبوری کاراکتری بود که از خود علی سلیمانی ۱۰ سالی بیشتر سن داشت و نقش یک راننده آمبولانس را قرار بود بازی کند. حضور این بازیگر به تازگی در سریال قطعی شده بود و به دلیل اینکه در پروژه «جمعمون جمعه» شبکه دو نیز حضور داشت، نتوانستیم گریمی را که برای کریم صبوری در نظر گرفته شده بود اجرا کنیم.

کمانی در پایان بیان کرد: نکته جالب اینجاست که سریال موج اول خود موضوعی درباره بیماری کرونا دارد و قرار است شرایط حساس بیماری کرونا را به تصویر بکشیم و این بازیگر نیز حضور در «اپیدمی» را با روی باز پذیرفت اما ما یکی از نقش‌های اصلی سریال را از دست دادیم.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا