فصل جدید برنامه کودک شو در سال ۹۹ چگونه است؟

برنامه کودک‌شو در فقدان اسپانسر و حامیان مالی خاص جلوی دوربین رفته و عمر می‌گذراند اما به نظر می‌رسد که همچون برنامه‌های دیگر تلویزیون در ورطه تکرار قرار گرفت. در صورتیکه کودک نیازمند تغییر و تنوع است کاری که تلویزیون به عنوان رسانه فراگیر جمهوری اسلامی فراموش کرده و کمتر به سراغ جاذبه‌های متفاوت و متنوع می‌رود.

رسالت برنامه‌سازی، تأثیرگذاری محتوایی بر مخاطب است. همان نکته‌ای که نه تنها عوامل برنامه کودک‌شو بلکه بسیاری از برنامه‌سازان دیگر تلویزیون امروز نسبت به آن غفلت داشته‌اند. خانواده‌ها کودک‌شو را می‌بینند اما چقدر توانسته به اصالت و سبک زندگی کودکانه توجه کند و تأثیرگذار باشد.

رقابت و احیای دنیای کودکانه لازم و ضروری است اما چقدر بعد از سری‌اول، «کودک‌شویی‌ها» این مشغولیت در دنیای کودکانه را تکرار کردند. چقدر خانواده‌ها به فکر فرزندآوری و توسعه سرگرمی‌های بومی برای فرزندان‌شان افتادند. شاید حتماً‌ برنامه‌سازان همین «کودک‌شو» سوال کنند ما که به تنهایی نمی‌توانیم در این حوزه تأثیرگذار باشیم.

برنامه کودک‌شو قرار بود که به خانواده‌ها بیاموزد در دنیای مدرن نباید از سنت‌ها فاصله گرفت. واقعاً این اتفاق از سری دوم در «کودک‌شو» افتاد؟ آیا آن دغدغه‌هایی که برای این جزئیات در برنامه‌سازی کودک وجود داشت هنوز دوستان این دلسوزی‌ها را دارند؟

یک حقیقت دور از کتمان است که تلویزیون مشکلات عدیده مالی و اقتصادی دارد و ناگزیر به سراغ اسپانسرها می‌رود. در این مجال حتماً برای دور نماندن از رقابت‌ها بایستی برنامه‌سازی قدرتمندی داشته باشد. امیدوارانه می‌گوییم که نظارت بر برنامه‌سازی جدی صورت بگیرد و هر نوع محتوای ناملموس و تکرار بدون ابتکار و خلاقیت روی آنتن نروند. واقعاً این خانواده به راهکارهای بهتری برای تربیت و فرزندانش نیاز دارد؛ چون رسانه مولد تعالی روح و پرورش فکری آدم‌هاست و تلویزیون بایستی قدرتمندانه در این میدان نقش‌آفرینی کند.

این در حالی است که برنامه کودک شو به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص این شبکه با میزان بالایی از مخاطبان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. این برنامه در فصل سوم خود شاهد حضور ۹۶ خانواده به عنوان شرکت‌کننده بود که ۲۴ خانواده از بین آنها با کسب آرای مردمی به مرحله پایانی رسیدند.

محمد احسانی در روز ضبط آخرین قسمت این برنامه تلویزیونی، برنامه کودک‌شو را یکی از برنامه‌های موثر در راستای تقویت مهارت‌های زندگی سالم و کیفیت ارتباط موثر با فرزندان می‌داند.

رئیس شبکه نسیم عنوان می‌کند یکی از اتفاقات مهم این برنامه آموزش حمایت از کالای ایرانی است.

احسانی اعلام کرد که پس از پایان این فصل در یک بازه زمانی استراحت می‌کنند و با یک برنامه‌ریزی موثر و ساختار جدیدی برای ابتدای سال ۹۹ کار دوباره از سرگرفته خواهد شد.

رضا نصیری تهیه‌کننده و کارگردان برنامه کودک‌شو در گفتگویی با خبرنگاران اعلام کرد که «کودک‌شو» در هشتم شهریورماه قبل از آغاز محرم به پایان می‌رسد. با نظر شبکه نسیم عید نوروز دوباره به آنتن برخواهیم گشت. حتماً ساختار محتوایی این برنامه تغییر خواهد کرد و البته پژمان بازغی مجری این برنامه خواهد ماند.

باید دید که مسئولان تلویزیون و خصوصاً شبکه نسیم فکر جدیدی درباره ادامه ساخت برندهای خودشان خواهند داشت یا شاهد همین ورطه‌های تکراری در برنامه‌سازی‌هایشان خواهیم بود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا