برای داشتن خورش های خوشمزه چه کنیم؟

فرزانه سمندر، اختصاصی جدول یاب
پختن بعضی از خورش یک فوت و فن هایی دارد که اگر بدانیم خورشمان خوشمزه تر می شود.

خورش های خوشمزه

✔بعضی از غذاها که نیاز به چاشنی ترشی دارد مانند آبلیمو ، بهتر است آن را پس از خاموش کردن شعله گاز به آن اضافه کنید تا رنگ خورشتان تغییر نکند.

✔برای گرفتن چربی بیش از حد غذا می توانید تعدادی یخ را داخل نایلون  فریزر بگذارید و در آن را سفت ببندید و آن را درون خورش بی اندازید ، چربی های غذا به دور یخ جمع می شوند و می توانید آن ها را از داخل خورش جدا کنید.

✔در صورت لزوم غذا به رب گوجه فرنگی و خوش رنگ شدن آن ، به مقدار نیاز مان رب گوجه را داخل کمی روغن تفت می دهیم که هم رنگ آن خوش رنگ شود و هم خامی آن گرفته شود.

✔برای خوشمزه شدن خورش قیمه حتما لپه ها را ۲۴ ساعت قبل خیس کنید و برای وا نرفتن آن داخل خورش نیز آن را با گوشت و پیاز تفت دهید.

✔برای خوشمزه تر شدن خورش فسنجان، یک باره به آن آب اضافه نکنید بلکه به مقدار کم آب سرد را کم کم اضافه کنید تا گردوها به روغن بیفتد، در آخر نیز یک قالب یخ متوسط در خورش بی اندازید تا به آن شوک وارد شود.

خورش های خوشمزه

✔در کل خورش ها به زمان بیشتری برای پخت و جا افتادن نیاز دارند، قورمه سبزی نیز از این امر مستثنی نیست، این خورش نیز به مدت زمان طولانی و شعله خیلی کم نیاز دارد. برای خوشمزه شدن این خورش سنتی می توانید از آب قلم نیز استفاده کنید.

✔برای اینکه یک خورش محلی خوش مزه به اسم باقلا قاتق داشته باشید یکی از تخم مرغ ها را هنگام اضافه کردن به خورش آن را کامل هم بزنید تا در تمام خورش مخلوط شود و بقیه تخم مرغ ها را در خورش درسته نگه می داریم.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا