خیار و گوجه فرنگی را با هم نخورید

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

شاید با خواندن عنوان این مطلب تعجب کرده باشید اما این موضوعی است که حقیقت دارد! خیار و گوجه فرنگی از جمله میوه های خوشمزه و پر مصرف خانواده‌ های ایرانی به شمار می آید. در ابتدا بد نیست با فواید خیار و گوجه فرنگی آشنا شوید و سپس این حقیقت را توضیح دهیم.

خیار گیاهی است که برای اولین بار در سرزمین هندوستان دیده شده است! جالب است بدانید میوه ی خیار‌ مانند یک مکمل است و همه‌ چیز را در خود دارد! شاید بر این تصور باشید که حدود ۹۵ درصد خیار آب است؛ اما همان ۵ درصد باقی مانده به قدری خوب است که می تواند تفاوت زیاد و قابل توجهی را ایجاد نماید.

 

خیار و گوجه فرنگی را با هم نخورید

 

میوه ی خیار مجموعه‌ ای است از ویتامین‌ های B و همچنین سرشار از کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، روی، بتاکاروتن و نیز ویتامین C.

گفته می‌شود که گوجه‌ فرنگی نیز درمان همه‌ ی دردهای آدمی است و بر اساس مطالعات انجام شده، این ماده‌ ی خوراکی می‌ تواند بسیاری از بیماری‌ ها را درمان کند و حتی توانایی حفظ سلامت عضلات بدن آدمی را نیز دارد! یکی از خواص گوجه فرنگی برای زیبایی و سلامتی بدن آدمی این است که می‌ تواند مانع از بالا رفتن وزن بدن شود! جالب است بدانید بر اساس جدیدترین مطالعات انجام‌ شده، مشخص شده‌ است چنانچه هر روز صبح، یک عدد گوجه‌ فرنگی تازه مصرف نمایید، چربی‌ های ناخواسته ی درون بدن را از دست خواهید داد!

توجه داشته باشید برخی مواد غذایی تشکیل دهنده یک سالاد، با هم هماهنگ نیستند و جور در نمی‌ آیند! از آن جمله مواد غذایی می‌ توان به ترکیب گوجه فرنگی و خیار اشاره کرد.

 

دقت داشته باشید هر یک از این سبزیجات، دارای مدت زمان گوارشی متفاوت و خاصی هستند! آیورودا، پزشکی سنتی هند در این باره می گوید: ” ما بایستی از زمان گوارش دقیق هر ماده ی غذایی که مصرف می‌ کنیم، پیش از ترکیب آن‌ ها با یکدیگر، آگاه و باخبر باشید. “

براساس جمله ی بالا، این چنین می توان دریافت کرد که ترکیب آن دسته از مواد غذایی که از فرآیند گوارشی سریع و یا کندی برخودار هستند، به هیچ وجه ایده ی خوبی نیست! دقت داشته باشید چنانچه فرآیند گوارشی چند ماده ی غذایی با یکدیگر یکسان نباشد، احتمال تخمیر مواد غذایی در معده بسیار زیاد است.

درباره ی خطرات تخمیر مواد غذایی در بدن بد نیست بدانید این اتفاق ممکن است سبب شکل گیری گاز، تورم و درد در ناحیه ی معده و همچنین بروز مشکلات روده شود؛ علاوه بر این، امکان بروز مسمومیت در بدن آدمی نیز دور از انتظار نیست.

 

خیار و گوجه فرنگی را با هم نخورید

 

درباره خیار و گوجه فرنگی بد نیست بدانید این دو ماده ی غذایی با یکدیگر سازگار نیستند و نبایستی به همراه هم مصرف شوند! دقت داشته باشید هنگامی که این دو ماده غذایی با هم به ناحیه ی معده می‌ رسند و فرآیند تخمیر آغاز می‌ شود، اسید ترشح شده در حفره شکمی برای گوارش غذا می‌ تواند مشکلات گوارشی متعددی را به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، براساس جدیدترین پژوهش های انجام یافته توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا، خیار و گوجه فرنگی حاوی پروتئینی به نام “لکتین” هستند که منجر به ابتلا به بیماری آلزایمر می‌ شود. پروتئین لکتین در میوه ی خیار، میوه ی گوجه فرنگی، غلات کامل، سویا، دانه ها، فلفل، جوانه غلات، سیب زمینی و همچنین برخی محصولات لبنی یافت می‌شود.

یکی از محققان دانشگاه کالیفرنیا به نام دکتر استیون گاندری، بین زوال حافظه و همچنین پروتئین لکتین ارتباطی یافته است! همچنین به گفته دیگر محققان، لکتین برای روده مضر است و می‌تواند موجب بروز مشکلاتی همچون زوال حافظه شود.

 

لازم به ذکر است پروتئین لکتین می‌ تواند موجب بروز تغییر در وضعیت بدن و نیز میزان خون بدن آدمی و همچنین بروز تغییر در سیستم ایمنی شود. شاید این سوال برای تان پیش آید که پروتئین لکتین چگونه سبب بروز تغییر در سیستم ایمنی بدن آدمی می شود؟ در پاسخ بایستی گفت شباهت لکتین به سایر پروتئین‌ ها در بدن، موجب حمله ی سیستم ایمنی می‌ شود که در نهایت منجر به بروز واکنش‌ های التهابی در بدن و بروز مشکلاتی در دستگاه گوارش، مغز، سیستم عصبی و همچنین بروز بیماری‌ های خود ایمنی می‌ شود.

 

علاوه بر این لکتین می‌ تواند گیرنده‌ های انسولین را متوقف کند؛ که این اتفاق به مرور زمان بر عروق خونی و حتی بر ناحیه ی مغز آدمی تاثیر می‌ گذارد!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا