آیا همه چیز را درباره مرورگر opera می دانید؟

محمد سیمری، اختصاصی جدول یاب

مرورگر opera در سال ۱۹۹۵ میلادی با به اتمام رسیدن یک پروژه که در سال ۱۹۹۴ میلادی شروع شده بود، رسما به دنیای مرورگرها وارد شد. در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی، کمپانی اپرا اولین نسخه بتا از مرورگر opera 9.6 را برای دانلود کاربران آماده کرد.

 

بررسی مرورگر opera

 

مرورگر opera، مرورگری است که همواره در بین دیگر مرورگرها از جمله کروم، فایرفاکس، اینترنت‌ اکسپلورر و یا حتی مایکروسافت ایج مورد کم توجهی قرار گرفته است! البته لازم به ذکر است اپرااز اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی، عملکرد مرورگر خود را تقویت نمود و ویژگی‌ های جدیدی را به آن افزود تا کاربر بتواند با اطمینان و آسودگی خیال از آن استفاده نماید. همین اتفاق باعث شد تا امروزه مرورگر opera به عنوان یک مرورگر قدرتمند و سریع و در عین حال کاربر پسند شناخته شود. مرورگر کروم ممکن است در جایگاه اول مرورگرها قرار داشته باشد، اما مرورگر opera نیز می‌ تواند با آن برابری کند!

شاید جالب باشد که بدانید براساس بررسی های انجام یافته، نرم افزار مرورگر opera در حال حاضر، سریع ترین مرورگر شناخته شده در جهان است! دلیل این اتفاق به این سبب است که در نرم افزار مرورگر opera، ابتدا متن سایت بارگذاری می شود و سپس کم کم عکس ها بارگذاری می شوند؛ علاوه بر آن، عکس ها در ابتدا به صورت کامل و با کیفیت کم نمایان می شوند و رفته رفته بر کیفیت عکس ها افزوده می شود.

در صفحه ی اول مرورگر opera، نه مربع کوچک وجود دارد که شما می توانید در هر کدام از آن ها، وب سایتی را که هر روز مشاهده می کنید را وارد کنید تا هر زمان که خواستید بتوانید به سادگی آن را مشاهده نمایید. در این شرایط شما وقت زیادی را صرف بالا آمدن وب سایت مورد نظر نخواهید کرد و در نتیجه زودتر صفحه ی وب سایت را مشاهده می نمایید. بد نیست بدانید نرم افزار مرورگر opera محدودیت هایی همچون جلوگیری از انجام راست کلیک در سایت ها، جلوگیری از مشاهده ی سورس صفحه، جلوگیری از انتخاب متن و… را ندارد و این می تواند اتفاقی قابل توجه در این مرورگر باشد.

همچنین با استفاده از ویژگی opera link که در مرورگر اپرا ۹٫۶ قرار داده شده است، شما می توانید به راحتی بوک مارک ها و گزینه های دسترسی سریع را از کامپیوتر به موبایل خود منتقل کنید؛ البته این اتفاق زمانی ممکن است که موبابل شما نیز از مرورگر opera بهره گیرد.

 

بررسی مرورگر opera

 

مرورگر opera همچنین از ویژگی مسدود کردن تبلیغات برخوردار است! در حالی که تبلیغات یک مولد درآمد ضروری برای بسیاری از وب‌سایت‌ ها به شمار می آید، اما شکی نیست که آن‌ ها بر سرعت بارگذاری صفحات وب سایت و همچنین عمر باتری تاثیر منفی می‌ گذارند. توجه داشته باشید قابلیت مسدود کردن تبلیغات در حالت پیش فرض مرورگر opera فعال نیست، اما چنانچه بخواهید از این قابلیت استفاده کنید، کمپانی اپرا به شما می‌ گوید که می‌ توانید از این پس با سه برابر سرعت قبلی وب‌ گردی داشته باشید! همچنین اولین بار که می‌ خواهید از مرورگر opera استفاده کنید، از شما خواسته می‌ شود که تبلیغات را مسدود کنید؛ در این شرایط شما می‌ توانید گزینه‌ های فعال و یا غیر فعال را در منوی تنظیمات مرورگر opera پیدا کرده و از این قابلیت مرورگر کمپانی اپرا بهره گیرید.

 

بررسی تفاوت مرورگر opera با دیگر مرورگرها

مهمترین تفاوت مرورگر opera با دیگر مرورگر ها در سادگی و کامل بودن آن است. به کمک این ویژگی شما می توانید هر نوع فایل تصویری از جمله فایل های jpeg ، gif و همچنین فایل های flash را بلوکه کنید! برای انجام این کار، فقط و فقط کافی است در هر صفحه وب سایتی که هستید، ابتدا راست کلیک کرده و سپس گزینه ی Block Content را انتخاب کنید؛ با این کار نواری در بالای صفحه نمایان می شود که سه دکمه Done و Cancel و Details را دارا است. اکنون بر روی عکس ها و یا فایل های flash که می خواهید در دفعات بعدی نمایش داده نشوند، به ترتیب با ماوس کلیک کنید و پس از اتمام کار، بر روی دکمه ی Done کلیک کنید . همچنین شما می توانید فهرستی از فایل های بلوک شده در هر صفحه را از طریق گزینه Details داشته باشید.

در یکی از آخرین تحقیقات انجام یافته، قابلیت ذخیره‌ سازی تمام مرورگرهای بزرگ دنیا مورد تست و سنجش قرار گرفت؛ براساس یافته‌ های به دست آمده، مرورگر مایکروسافت ایج همچنان بالاترین سطح را در ذخیره‌ سازی باتری به هنگام کار، با ماندگاری ۳۸۵ دقیقه دارد! اما مرورگر opera نیز با ماندگاری ۳۵۲ دقیقه در جایگاه سوم این تحقیق قرار دارد و تنها حدود سه دقیقه با کروم تفاوت دارد! همچنین در تست و سنجش مشابه دیگری که توسط مایکروسافت اجرا شد، مرورگر opera از لحاظ ذخیره‌ سازی باتری به هنگام کار، در جایگاه دوم قرار گرفت!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا