آیا پوست موز نقشی در سفید کردن دندان ها دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

تغییر رنگ دندان‌ ها جزو آن دسته از مواردی است که هر فرد را در طول زندگی آزار می‌ دهد! حدود ۱۸ درصد از افراد به طور معمول در هنگام عکس گرفتن، سعی می‌ کنند دندان‌ های شان را پنهان کنند! این افراد از رنگ زرد دندان‌ های شان ناراضی‌ هستند و از آن ها خجالت می‌ کشند. همواره به یاد داشته باشید دندان‌ های شما اولین چیزی است که به چشم دیگران می‌ آید؛ در بیان واضح تر این اتفاق می توان گفت وقتی کسی برای اولین بار شما را می‌ بیند و با شما هم کلام می شود، فورا متوجه زردی دندان‌ های تان خواهد شد! این اتفاق به او خواهد گفت که شما مراقب سلامت خود نیستید!

 

آیا پوست موز نقشی در سفید کردن دندان ها دارد؟

 

دندان های آدمی می تواند به روش های مختلفی دچار تغییر رنگ شود؛ برای نمونه از علل اصلی تغییر رنگ دندان ها می توان مواردی چون ژنتیک، مصرف آنتی بیوتیک های مختلف، مصرف بعضی غذاها و همچنین افزایش سن را نام برد. علل اصلی زردی دندان های جلویی سیگار کشیدن های پی در پی، مواد غذایی حاوی ماده ی تانن، مصرف بیش از حد قهوه و چای، هویج، پرتقال و همچنین دیگر مواد غذایی هستند.

توجه داشته باشید گاهی در بعضی شرایط، رنگدانه ها به داخل دندان ها نفوذ می کنند؛ برای نمونه در مواردی که دندان های در حال رشد، در معرض مقدار زیادی ماده ی فلوراید قرار بگیرند، امکان زرد شدن آن ها وجود دارد. علاوه بر آن مصرف ماده ی تتراسایکلین در زنان باردار و کودکان زیر ۸ سال، باعث تیره شدن دندان ها می شود.

از بین بردن زردی‌ دندان ها، جزو دغدغه های مهم بسیاری از افراد به شمار می آید؛ دغدغه ای که افراد سعی می‌ کنند از هر راه و روشی که ممکن است برای درمان آن اقدام نمایند.

سفید کردن دندان ها، به روش های گوناگونی انجام می پذیرد؛ برای نمونه بهره گیری از پودرهای شیمیایی بسیاری که تا به حال وارد بازار شده اند! پودرهایی که توانایی سفید کردن دندان ها را دارند اما بایستی از عوارض و عواقب آن ها غافل نشد!

از دیگر روش های مهم و پر توجه سفید کردن دندان ها، می توان روش بلیچینگ را نام برد. روش بلیچینگ یا سفید کردن، دندان های فرد را روشن می کند و به از بین بردن رنگدانه ها و تغییر رنگ به وجود آمده در دندان ها کمک می کند. دقت داشته باشید روش بلیچینگ دارای بعضی عوارض نیز است. برای نمونه ممکن است در بعضی افراد، دندان ها برای مدت کمی حساس شوند؛ که البته می توان این حساسیت را با ژل ها و یا خمیر دندان های ضد حساسیت از بین برد. و یا حتی ممکن است لثه فرد در این روش درمانی و زیبایی، دچار کمی جراحت شود؛ در این شرایط نیز می توان بهره گیری از روش شستشو با آب نمک، به بهبود شرایط کمک کرد. چنانچه شدت سوختگی در این روش درمانی و زیبایی بیشتر بود، می توان روی ناحیه ی آسیب دیده، مقداری قطره روغنی ویتامین E مالید.

اما شما می توانید از مواد طبیعی نیز برای سفید کردن دندان ها استفاده کنید. برای نمونه سفید کردن دندان ها با استفاده از پوست موز به سبب دارا بودن میزان قابل توجهی ماده ی پتاسیم، نه تنها ضرری برای دندان های ما ندارد، بلکه برای دندان ها مفید نیز است!

 

آیا پوست موز نقشی در سفید کردن دندان ها دارد؟

 

اما شاید این سوال برای تان پیش آید که چگونه بایستی از پوست موز استفاده کنیم؟

در پاسخ بایستی توضیح داد که موز را از انتها پوست بکنید تا همه رشته های آن کنده شود؛ سپس قسمت داخلی پوست موز را به مدت چیزی در حدود دو دقیقه به آرامی بر روی سطح دندان های تان بمالید. با این کار مواد معدنی موجود در پوست موز همچون ماده ی پتاسیم، ماده ی منیزیم و همچنین ماده ی منگنز جذب دندان های شما شده و آن ها را سفید می کند.

همچنین پوست پرتقال نیز یکی از بهترین سفید کننده های دندان است. برای استفاده از پوست پرتقال می توانید پوست پرتقال را خشک نمایید و یا آن را به همین صورت خریداری نمایید. سپس بایستی پوست پرتقال خشک شده را پودر کرده و با استفاده از آن، دندان های تان را تمیز کنید. با انجام این کار به طور روزانه و منظم، دندان های شما سفید خواهد شد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا