مدل های جدید و جذاب تزئین پفیلا برای شب یلدا + طرز تهیه پفیلا طمع دار

خلاصه نوشته
  • ذرت سرشار از ویتامین‌های گروه B است، به متابولیسم بدن کمک می‌کند و بخشی از انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند،

ذرت بو داده یا همان پفیلا جزو دانه های کامل است و منبع فوق العاده ی فیبرهای غذایی محسوب میشود. هر یک فنجان پاپ کورن، حاوی ۱٫۳ گرم فیبر است.ذرت بو‌داده، فیبر بالایی دارد و برای سیستم گوارشی بدن مفید است و از بروز سرطان رودهبزرگ جلوگیری می‌کند، همچنین فیبر به تنظیم قند خون و سطح انسولین بدن کمک می‌کند و به همین خاطر مصرف ذرت بوداده به بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

ذرت با تولید باکتری‌های مفید در روده، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ذرت سرشار از ویتامین‌های گروه B است، به متابولیسم بدن کمک می‌کند و بخشی از انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، ویتامین B3 موجود در آن به عنوان نیاسین شناخته شده و از افسردگی پیشگیری می کند. وجود مواد معدنی همچون فسفر در آن، عملکرد استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد.

پاپ‌کورن، رادیکال‌های آزاد را از بین می برد. رادیکال‌های آزاد، مولکول‌هایی هستند که با از بین بردن سلول‌های بدن به سلامتی ما آسیب می‌رسانند. چین و چروک پوست، نابینایی،ضعف عضلانی، پوکی استخوان، آلزایمر و ریزش مو از عوارض رادیکال‌های آزاد است. ذرت بو داده، آنتی‌اکسیدان بالایی دارد و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می کند، لذا برای حفظ سلامتی انسان، میان‌وعده مفیدی است.

مواد لازم

  1. ۱ بسته دانه ی ذرت
  2. مدل کره ای:کره هم برای کف ظرف و هم برای پاپ کرن
  3. مدل کچابی:پودر گوجه خشک.پودر سیر و یا موسیر
  4. مدل سرکه ی:سرکه
  5. مزه لیمویی:آبلیمو
  6. مدل پنیری:پنیر پارمزان همون پارمسان

    مراحل آموزش پفیلا طمع دار مخصوص شب یلدا

  7. ۱.ابتدا در دقت ذرت دقت کنید از کجا تهیه میکنید.از جایی بخرید که پرفروشه و امتحان شده چون بعضی ذرتها سفت میشن و خوب باز نمیشن.

۲.شکوفه کره ای..و شکوفه پنیری را باید ته ظرف کره زده بگذارید قابلمه داغ بشه حالا مقدار کمی از دانه ذرت رو داخل ظرف بریزید صبر کنید چندتاش که شکفته شد درش را بگذارید و چند ثانیه یکبار ظرف را تکون بدید تا زیرو رو بشه بعد که کاملا شکفته شد از حرارت بردارید و کمی کره رنده کنید رو تمامش و دوباره داخل فر که از قبل گرم شده بگذارید تا آب بشه. فر خاموش باشه.اما گرم گرم.

۳.شکوفه لیمویی و هم سرکه ی رو بعد از شکفته شدن رو شکوفه های ذرت اسپری کرده و داخل فر گرم دو سه دقیقه بگذارید.

۴.شکوفه هایی که با انواع پودر مزه دار میشه مثل موسیر.. گوجه..سیر..بعد از اینکه شکفته شد از حرارت برداشته و داخل پاکتهای کاغذی که داخلش آجیل یا تخمه میریزند بریزید درش را بسته و خوب تکان بدهید.همین.تا حرارت داره.نوش جان.

نمونه هایی از مدل های جدید و جذاب تزئین پفیلا برای شب یلدا

مدل های جدید و جذاب تزئین پفیلا

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

طرز تهیه باسلوق هندوانه ای خوشمزه مناسب شب یلدا

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا