آشنایی با قوانین حاکم بر جدول سودوکوی متداول

 جدول یاب ، محمد سیمری : مغز آدمی نیز همچون دیگر اعضای بدن چنانچه فعالیت درست و مناسبی نداشته باشد، نمی تواند عمر طبیعی و سالم خود را داشته باشد و بی شک با مشکلات و ناهمواری هایی مواجه خواهد شد. در سال های اخیر و براساس تحقیقات گوناگون انجام یافته درباره ی سیستم مغزی، مشخص شده است که با ارائه ی مغز به محرک های مناسب، می توان از بروز ناهنجاری های گوناگون در امان ماند.

آشنایی با قوانین حاکم بر جدول سودوکوی متداول

در این بین، یکی از راه و روش های ایده آل به چالش کشیدن مغز، انجام بازی های ذهنی و فکری می باشد. با انجام بازی ها و تمرینات ذهنی و فکری، شما درگیر حل مسائل جدیدی خواهید شد و به دنبال آن، مجبور به پیدا کردن راه حل های جدیدی می گردید! دقت داشته باشید همین عامل اساسی در تقویت حافظه و نیز جلوگیری از بروز زوال عقل در سنین بالا تاثیرگذار است.

یکی از بازی های ذهنی و فکری بسیار خارق العاده و همچنین موثر، بازی سودوکو است. در مطالب گذشته، با این بازی و همچنین قوانین حاکم بر آن آشنا شدیم و نیز دانستیم که بازی سودوکو فقط و فقط شامل بازی سودوکوی معمولی یا کلاسیک نیست و دارای انواع گوناگون و متنوعی می باشد.

یکی از انواع جالب بازی سودوکو، جدول سودوکوی متداول است. درباره سودوکوی متداول می توان گفت همان طور که در راهنمای حل جدول سودوکوی ۵ و ۱۰ بررسی کردیم، یکی از روش های جذاب در طراحی جدول های سودوکو، استفاده از علامت در خانه های جدول است! دقت داشته باشید جدول سودوکوی متوالی نیز مانند جدول سودوکوی ۵ و ۱۰ دارای علامت داخل جدول است.

در جدول سودوکوی متداول بین برخی از خانه های جدول، دایره هایی قرار داده شده است. اما بی شک این سوال برای تان پیش خواهد آمد که نحوه ی حل جدول سودوکوی متداول به چه شکل است؟

در پاسخ این سوال بایستی گفت برای حل جدول سودوکوی متداول، اعداد ۱ تا ۹ را به صورتی در خانه های جدول سودوکو قرار می دهیم که هر عدد، فقط و فقط یک بار در سطرها، در ستون ها و همچنین در مربع های کوچک ۳ در ۳ تکرار شوند. علاوه بر این، در جدول سودوکوی متداول هر دو خانه ی مجاور هم که بین آن ها یک شکل دایره سفید رنگ قرار داده شده است، بایستی اعداد متوالی را در خود جای دهند. دقت داشته باشید تمام خانه های مجاور هم که اعداد متوالی دارند، در جدول سودوکو نشانه گذاری شده اند.

در توضیح آخرین جمله از نحوه ی حل جدول سودوکوی متداول می توان گفت چنانچه بین دو خانه ی مجاور نیزعلامت دایره قرار داده نشده باشد، آن دو خانه نمی توانند اعدادی متوالی را در خود جای دهند! بنابراین چنانچه عددی را در خانه ای از جدول بدست آوردید که خانه های اطراف این عدد دارای علامت دایره نیستند، نبایستی اعداد قرار گرفته در خانه های مجاور آن عدد، متوالی باشند.

شاید این موضوع کمی پیچیده به نظر آید! به همین دلیل در ادامه یک نمونه ی حل شده از جدول سودوکوی متداول را خواهیم دید:

آشنایی با قوانین حاکم بر جدول سودوکوی متداول

دقت داشته باشید براساس نمونه حل شده ی جدول سودوکوی متداول (در بالا)، در هر دو خانه ی مجاوری که یک شکل دایره بین آن ها قرار گرفته است، اعداد متوالی قرار گرفته اند. در حقیقت می توان گفت هر دو عددی که تنها یک عدد با هم فاصله داشته باشند، متوالی هستند. برای مثال دقت داشته باشید عدد ۶ با دو عدد ۵ و ۷ متوالی می باشد؛ و یا اینکه عدد ۱ فقط و فقط با عدد ۲ متوالی است و…

برای حل جدول سودوکوی متوالی، مهم ترین و کلیدی ترین نکته این است که بایستی در ابتدا خانه هایی که دایره دار هستند را، در جدول سودوکو شناسایی نمایید؛ چنانچه یکی از اعداد این جدول سودوکو معلوم باشد، با توجه به متوالی بودن خانه های دایره دار، عدد دیگر را می توانید معمول نمایید. پس می توان گفت برای شروع حل جدول سودوکوی متوالی، به دنبال خانه های دارای شکل دایره ای بگردید که عددی در آن معلوم شده باشد!

دقت داشته باشید مانند انواع دیگر جدول های سودوکو، جدول سودوکوی متوالی نیز فقط و فقط دارای یک جواب منحصر به فرد است؛ چنانچه در مراحل حل، به جواب های متعددی رسیدی،د مطمئن باشید قانون جدول سودوکوی متوالی را به درستی اعمال نکرده اید. به عنوان آخرین نکته، توصیه می کنیم در حل جدول سودوکوی متوالی از قانون حاکم بر جدول سودوکوی معمولی غافل نشوید و سعی کنید به طور مناسب از این قانون استفاده نمایید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا