با این ۷ نکته طلایی درباره ظاهر افراد به شخصیت و سلامتی افراد پی ببرید

نکته باورنکردنی که ظاهر درباره شخصیت و سلامت برملا می کند

می گویند آدم ها را نباید از روی ظاهرشان قضاوت کرد. اما حقیقت آن است که ظاهر آدم ها می تواند اطلاعات زیادی درباره ی آن ها به ما بدهد؛ از میزان قابل اعتماد بودن شان گرفته تا اینکه کمال گرا هستند یا نه. حتی بسیاری از بیماری ها را می توان از روی وضعیت ظاهری تشخیص داد. در ادامه به نکات جالبی می پردازیم که ظاهر افراد در مورد شخصیت و سلامت آن ها آشکار می کند.

شخصیت شناسی

۱- بین چین و چروک های پوست و بیماری قلبی ارتباط وجود دارد

طبق تحقیقی در سال ۲۰۱۲، مشکلات قلبی روی کیفیت پوست تأثیر می گذارند. دانشمندان تعداد چین و چروک های روی قسمت داخلی بالای بازوها و صورت یک گروه از والدینی که سن بالایی داشتند و همچنین یک گروه تصادفی از افراد همسن را باهم مقایسه کردند. نتایج نشان داد زنانی که ریسک بیماری قلبی-عروقی در آن ها کمتر بود، ۲ سال جوان تر از سن شان به نظر می رسیدند. در مقابل، زنانی که والدین شان دچار مشکلات قلبی بودند، چین و چروک های بیشتری داشتند.

 

۲- جوش ها می توانند نشانه ی مشکلات جسمی باشند

در طب شرقی، اعتقاد بر این است که جوش های صورت در اثر مشکلات اندام های داخلی بدن و بیماری های مختلف به وجود می آیند.

*    جوش های ناحیه ی میانی ابروها (روی پل بینی) می توانند نشان دهنده ی مشکلات کبدی ای باشند که احتمالاً در اثر مصرف مشروبات الکلی، مواد غذایی  پرچرب و ناسالم، یا مواد مخدر به وجود آمده است.
*    در اغلب موارد، جوش های زیر چشم ها به مشکلات کلیوی و غدد کلیوی مربوط می شوند.
*    جوش های بالای گونه ها نشان دهنده ی بروز مشکل در معده هستند.
*    جوش های وسط و پایین گونه ها می توانند در اثر مشکلات ریوی به وجود آمده باشند. گونه ی سمت راست به ریه ی سمت راست و گونه ی سمت چپ به ریه ی سمت چپ مربوط می شود. بیماری ریوی می تواند به شکل نقاط قرمز رنگ یا بروز مشکل در مویرگ ها، خود را نشان دهد.
*    جوش های بالای لب ها می تواند نشانه ی مشکلات قلبی عروقی باشد.

 

۳- فرم صورت نشان دهنده ی ویژگی های شخصیتی است

جین هانر، نویسنده ی کتاب «حکمت چهره ی شما» (The Wisdom of Your Face) و کارشناس چهره خوانی، می گوید که فرم صورت ما می تواند نگرش ما به زندگی را برای دیگران آشکار کند.

*    صورت های لوزی: این افراد کمال گرا هستند. آن ها شیفته ی دستور دادن هستند و با دیگران به خوبی ارتباط برقرار می کند.
*    صورت های گرد: این افراد منافع دیگران به منافع خود ارجح می دانند.
*    صورت های قلبی: این افراد بسیار مصمم، پر انرژی و شهود گرا هستند. آن ها توانایی های خلاقانه ای دارند.
*    صورت های مربعی: این افراد بسیار پرطاقت و جسور هستند. آن ها دوست دارند پروژه های بزرگ را به عهده بگیرند.
*    صورت های بیضی: این افراد به شدت خوش برخورد هستند. بنابراین، دیگران اغلب جذب شان می شوند.
*    صورت های مستطیلی: این افراد به منطقی بودن مشهورند. آن ها به دقت برای کارهایشان برنامه ریزی می کنند و به ندرت حرفی از احساسات می زنند.
*    صورت های مثلثی: این افراد دوست دارند که مسئولیت همه ی کارها به عهده ی آن ها باشد. هرچه پیشانی شخص باریک تر باشد، اختیار بیشتری برای خودش قائل می شود.

 

۴- حالت های چهره، سلطه گری، قابل اعتماد بودن و جذابیت را نشان می دهند

طبق تحقیقی در سال ۲۰۱۴، دیگران می توانند سلطه گری، جذابیت و قابل اعتماد بودن ما را از روی حالت های صورت مان حدس بزنند. این ها حالت هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند:

*    سلطه گری کم: نشان دادن چال های صورت، بالا و پایین کشیدن ابروها، پایین آوردن چانه و کش دادن لب ها.
*    سلطه گری زیاد: قرار گرفتن لب ها در حالتی شبیه به غرش و چین دادن بینی.
*    جذابیت کم: چین دادن بینی، باز گذاشتن لب ها و تنگ کردن چشم ها.
*    جذابیت زیاد: بالا و پایین کشیدن ابروها، عقب کشیدن لب ها به شکل یک لبخند ملایم.
*    کم بودن میزان قابل اعتماد بودن: اخم کردن، تنگ کردن چشم ها و گشاد کردن پره های بینی.
*    بالا بودن میزان قابل اعتماد بودن: عمق دادن به خطوط بین دهان و بینی و بالا کشیدن ابروها.

 

۵- بین قد و توانایی های رهبری ارتباط وجود دارد

وقتی با شخص جدیدی آشنا می شوید، مغز شما شروع به قضاوت قد طرف مقابل تان می کند. اما چرا این اتفاق می افتد؟ مغز شما می خواهد متوجه شود آیا آن شخص این توانایی را دارد که مسئول کاری شود. مغز، شخص بلند قد را یک رهبر تلقی می کند. همچنین جالب است که حتی در عکس ها، کسانی که صورت کشیده تری دارند به طور خودکار قد بلند تلقی می شوند.

 

۶- ساختار استخوان صورت روی نظر دیگران درباره قدرت فیزیکی افراد تأثیر می گذارد

از شرکت کنندگان یک آزمایش خواسته شد توانایی های فیزیکی مردانی را تنها از روی تصاویر چهره یا نیم تنه ی بالایی شان برآورد کنند. دانشمندان توانایی کسانی که عکس هایشان به شرکت کنندگان آزمایش نشان داده می شد را قبلاً با انجام تست های فیزیکی سنجیده بودند. جالب اینکه شرکت کنندگان آزمایش توانسته بودند قدرت مردان را بسیار دقیق ارزیابی کنند. همچنین در این آزمایش معلوم شد که آدم ها قدرت یک مرد را نه فقط از روی عضلانی بودن پاها، بلکه از روی پهنای قفسه ی سینه و حجم عضلات دو سر بازوهای او هم تعیین می کنند.

 

۷- بین پهن بودن صورت و پرخاشگری زیاد ارتباط وجود دارد

در یک پژوهش، از شرکت کنندگان خواسته شد به مدت ۱۲۰۰ میلی ثانیه به تصاویری از مردانی با چهره های بی حالت نگاه کنند و میزان پرخاشگری آن ها را برآورد کنند. این پژوهش یک بار دیگر هم انجام شد با این تفاوت که مدت زمان نگاه کردن به تصاویر در آن به ۳۹ ثانیه کاهش یافت. نتیاج این دو تحقیق نشان داد یک نسبت خاص از طول و عرض صورت می تواند نشانه ی پرخاشگری باشد. هر چه سطح هورمون مردانه ی تستوسترون در بدن بیشتر باشد، صورت پهن تر می شود. این پژوهش فقط در خصوص مردان انجام شده است

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا