با دانشمندان دیوانه جهان آشنا شوید

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

علم به توضیح و توصیف جهان می پردازد و برای تصرف در آن، شیوه هایی را ارائه می دهد. بی شک همه ی ما تابحال به واژه ی دانشمند مواجه شده ایم! واژه ای آشنا و در عین حال سنگین. دانشمند، چه در گذشته و چه در زمان امروز، انسانی است که با دقت و کنجکاوی تمام به بررسی پدیده‌ های گوناگون جهان هستی می‌ پردازد و می‌ کوشد تا علت پیدایش آن‌ ها، رابطه‌ ی میان آن‌ها و همچنین فایده‌ ی کاربردهای شان را دریابد. بد نیست بدانید کلمه دانشمند یا scientist از سال ۱۸۳۴ میلادی وارد زبان انگلیسی شده است!

 

 

در توصیف یک دانشمند موفق می توان گفت دانشمند موفق، کسی است که کارهای پیشینیان خود را به خوبی می‌ شناسد، آن‌ ها را به درستی ارزیابی می‌ کند، ناکامی‌ ها و کامیابی‌ های شان را به دقت در می‌ یابد و کار را از جایی دنبال می‌ کند که پیشینیان وی، ناتمام رها کرده‌ اند!

جالب است بدانید دانشمندان بزرگی که نام آن ها در تاریخ بشریت، به عنوان بزرگ ترین ها به ثبت رسیده است، در زمان حیات خود نسبت به دیگر افراد به گونه ای حتی غیر عادی به شمار می آمده اند! این افراد با هوش و ذکاوت بسیار بالای خود، نه تنها طرحی جدید و گاه غیر عادی را به زندگی بشریت افزوده اند، بلکه دیدگاه انسان نسبت به جهان پیرامون را نیز به طور کلی تغییر داده اند.

برای نمونه بد نیست بدانید لویی پاستور، دانشمند و کاشف بزرگ فرانسوی در سن چهل‌ سالگی، دچار عارضه ی سکته‌ ی مغزی شد و نیمی از مغز وی از کار افتاد! پاستور پس از این اتفاق، مهم‌ ترین کارهای علمی خود را تنها به کمک نیمی از مغز یک انسان انجام داد! اتفاقی بس عجیب و باورنکردنی!

 

 

مدتی قبل، نشریه ای علمی به نام نشریه ی علمی لایوساینس، لیست دیوانه ترین دانشمندان جهان را منتشر شده است؛ لیستی که به معرفی ۱۰ نفر از دانشمندان و نابغه های تاریخ بشر می پردازد؛ دانشمندان و نابغه هایی که در عین ارائه ی ابداعاتی که حیات بشر را متحول کرده اند، از خصوصیات رفتاری عجیبی نیز برخوردار بوده اند! دانشمندانی که به دلیل بالا بودن بیش از حد سطح هوشی و استعدادی، از نظر بسیاری از افراد زمان خود، “دیوانه” به شمار می رفته اند!

این ده نفر عبارتند از:

یوهان کونراد دیپل

وارنر ون براون

رابرت آپنهایمر

فریمن دیسون

ریچارد فین مان

جک پارسونز

جیمز لاولاک

نیکولا تسلا

لئوناردو داوینچی

و در نهایت آلبرت اینشتین.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا