با چه روشی می توان هم غذای سرخ شده خورد و هم لاغر شد؟

 

فرزانه سمندر، اختصاصی جدول یاب

به گفته محققان غذاهای سرخ شده به نسبت غذاهای بخار پز حاوی کالری بیشتری هستند و این موضوع به سلامتی بدن آسیب می رساند.
بعضی از غذاها در فرایند سرخ شدن طعم بهتری نیز می گیرند مانند ماهی، سیب زمینی، بادمجان و البته به چاق شدن بدن نیز کمک شایانی می کند.

غذای سرخ شده

 

در ذیل چند راهی که به شما کمک کند تا به روش  سالم تری غذاهایتان را سرخ کنید آماده کردیم:

¤ ابتدا برای سرخ کردن غذا بهتر است ظرفی آماده کنید که نچسب باشد ، البته اگر می توانید از تابه های دوطرفه استفاده کنید این تابه ها بدلیل اینکه روغن کمتری جذب می کند یک پیشنهاد عالی می باشد ، می توانید حتی از سینی فر نیز استفده کنید ، به این صورت که سینی را با روغن خیلی کم ، چرب کنید تا مواد را درون فر بحالت سرخ شده بپزید.

 غذای سرخ شده

¤ یادتان باشد برای سرخ کردن مواد غذایی تان اصلا از روغن های جامد به دلیل ترانس بالایی که دارند استفاده نکنید. همین طور انواع از کره ها بخاطر چربی های اشباع شده .

¤ بهترین گزینه برای سرخ کردن غذا، روغن هایی هستندکه حاوی امگا۳ و چربی های مفیدند، مانند روغن های کانولا و یا کلزا.

 غذای سرخ شده

¤ برای سرخ کردن سیب زمینی بهتر است که به قطعات بزرگتر آن را قسمت کرده و چند دقیقه داخل آب ، آبپز کنید و بعد آنرا درون روغن سرخ کرده تا روغن کمتری جذب کند.

 غذای سرخ شده
¤ بادمجان ها را نیز سعی کنید آنها را مدتی در آب و نمک قرار دهید تا برای سرخ کردنشان مجبور نباشید از روغن فراوانی استفاده کنید.

¤ اگر هوس کتلت کرده اید و مجبورید آنها را سرخ کنید بهتر است به دست هایتان سرکه بزنید تا وقتی که مواد کتلت را در تابه گذاشتید روغن کمتری جذب کند. زادتان باشد که تا یک سری کامل کتلت ها را از تابه برنداشتید مواد تازه ای درون روغن قرار ندهید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا