وقتی در سفر گوشی همراهمان گم شد چه کنیم؟

در سفر گوشی همراهمان گم شد چه کنیم

در سفر هستید و بشدت به شما خوش می گذرد آنقدر که گاهی حواستان اطراف و یا وسایل خود نیست که متوجه می شوید گوشی همراهتان نیست، حالا اینکه نمیدانید گوشیتان گم شده و یا دزدیده شده سفر به شما زهر می شود.

تا به حال به این فکر کرده اید که اگر تلفن همراهتان را در سفر گم شد چه باید بکنید؟ حقیقتا حتی فکر کردن به گم شدن موبایل در سفر تن آدم را واقعا می لرزاند. تصور کنید که؛ در سفر هستید و هر چقدر که جیب و کیفتان را می‌ گردید در نهایت تلفن همراهتان را پیدا نمی‌ کنید!

باور کنید که آدم حتی از تصورش هم وحشت می کند، حال چه برسد به این که این اتفاق واقعا رخ دهد. با این حال، اصلا وقوع این حادثه دور نیست و بنابراین سعی بر آن داریم تا در این مطلب، راهنمایی ‌و رهنمودهای لازم برای روبرو شدن با این شرایط را در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که در راهنمای گم شدن موبایل در سفر برای شما فرقی نخواهد کرد که سیستم عامل موبایلتان اندروید، آی او اس و یا ویندوز فون باشد پس، با ما همراه باشید.

گم شدن موبایل در سفر با این که واقعا موضوعی ترسناک و دلهره آور است اما به هر حال موردی است که اتفاق افتادن آن همان گونه که گفتیم، اجتناب نا پذیر است اما باید خودتان را برای چنین اتفاقی آماده کنید. در شهرهای شلوغ و مکان های توریستی که مملو از آدم های بومی و گردشگر هستند، افراد سودجویی وجود دارند که بدون آن که شما متوجه شوید؛ شما را زیر نظر دارند تا وقتی که حواستان نیست، موبایل و یا کیفتان را بدزدند.

الان باید به نظر شما چه کار کرد؟ خودتان را در آن موقعیت تصور کنید. برای مثال شما در یکی از متروهای شهر استانبول هستید و متوجه می شوید که موبایلتان در جیبتان نیست، اولین کاری که به شما پیشنهاد می کنیم که انجام دهید این است که خونسردی خود را حفظ کنید و تا می توانید سعی کنید تا تمرکز کنید.

در سفر گوشی همراهمان گم شد چه کنیم

سعی کنید تا مسیرهایی که تا آن لحظه پیموده اید را در ذهن خود دوباره مرور کنید. این احتمال وجود دارد که حین خرید، موبایل خود را بر روی پیشخوان فروشنده جا گذاشته باشید و یا حین صرف غذا، بر روی میز رستوران موبایل خود را رها کرده باشید.

در زمان گم شدن موبایل در سفر می توانید تا از یک فرد بومی در مقصدتان برای تماس گرفتن با موبایلتان کمک بگیرید. اگر تلفن خود را در جایی جا گذاشته باشید و فردی با زبان مقصد شما تلفن را پاسخ دهد، آن وقت کسی که به شما کمک کرده می تواند تا با آن طرف خط صحبت کند و از آن فرد بخواهد تا موبایل شما را پس دهد.

البته فراموش نکنید که گم شدن موبایل در سفر آن هم به این صورت، البته باید بگوییم تا قبل از هر چیزی وسایلتان را کامل بگردید زیرا احتمالش هست تا وقتی حواستان نبوده موبایلتان را در کیسه و یا بگ خریدتان، انداخته باشید. البته این ها احتمالات زیاد و خوشبینانه ترین حالت های ممکن هستند. بدترین اتفاق رخ داده این است که، فرد سودجویی تلفن همراه شما را از شما دزدیده باشد. پس از متوجه شدن این که موبایلتان دزدیده شده هر چه سریع تر به اولین ایستگاه پلیس که در نزدیکی شماست مراجعه کنید و ماجرا را کامل توضیح دهید.

در سفر گوشی همراهمان گم شد چه کنیم

باز هم اگر زبان مقصدتان را نمی دانید از یک فرد بومی کمک بگیرید تا بتوانید پروسه ی دزدیده شدن را به طور کامل برای پلیس توضیح دهد. در بعضی از کشور ها برخی از مردم مثل ترکیه تسلط کافی بر انگلیسی نداشته باشند و پس ممکن است اگر ترکی بلد نباشید برای رساندن منظورتان با مشکل مواجه شوید. پروسه ی ثبت شکایت در موارد این چنینی در سفر می تواند برای شما خسته کننده و طولانی باشد.

بنابراین، تعداد روزهایی که قرار است آن جا بمانید را برای پلیس توضیح دهید تا بتوانند زودتر به نتیجه برسید. البته ما شدیدا توصیه می کنیم

که بر روی موبایلتان از اپلیکیشن های دزدیاب استفاده نمایید و به روی موبایلتان، رمز پیچیده و مناسبی بگذارید تا دزدها به راحتی نتواند به اطلاعات شخصی شما دست پیدا کند.

با نصب چنین اپلیکیشن هایی به محض این که متوجه شدید تا فردی موبایل شما را دزدیده است ما می توانیم جایی که موبایلتان وجود دارد را پیدا کنید. که البته ما پیشنهاد می کنیم که زمانی که این اتفاق افتاد به همراه پلیس به آن محل بروید. به خاطر داشته باشید که دزدها مخصوصا در سفرهای خارجی می توانند بسیار خطرناک عمل کنند بنابراین، هرگز تنها برای پیدا کردن گوشی خود اقدام نکنید.

باید بپذیرید که گاهی پروسه ی شکایت و پیدا کردن موبایل به قدری طولانی خواهد بود که شاید مجبور باشید تا روزها و حتی ماه ها صبر کنید و این در زمانی که برای سفرتان در نظر گرفته اید در تناقض خواهد بود و پیشنهاد ما این است که موضوع را به ایستگاه پلیس اطلاع دهید و از آن ها اطلاعات تماس و ایمیلی برای ارتباط خود با آن ها بگیرید و به آن ها نشان دهید که پیدا کردن موبایلتان برای شما بسیار مهم است و پس از بازگشت از آن کشور در زمینه ی موبایلتان با آن ها مکالمه کنید.

باید واقع بین باشید که گاهی آن موبایل هرگز پیدا نخواهد شد و بنابراین به محض ورود به کشور سیم کارت خود را بسوزانید و به دوستان و نزدیکانتان اطلاع دهید و این را هم باید بگوییم که به محض این که که متوجه شدید که موبایلتان گم شده، پسورد ایمیل، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی خود را تغییر دهید چرا که اگر، دزد بتواند به آن ها دسترسی پیدا کند می تواند مشکلات دیگری را برای شما ایجاد کند.

 

 در سفر بهتر است مکای یاب یا همان گزینه ی لوکیشن گوشیتان را روشن کنید

تا جایی که می توانید اطلاعات شخصی و مالی خود را در موبایل خود مخصوصا در سفر، در موبایلتان نگه ندارید. یکی از راه های خوب حفظ موبایل، استفاده از کیف های گردنی است. موبایلتان را در این کیف ها قرار داده و در زیر پیراهنتان از آن مراقبت کنید.

کیف های کمری، گزینه ی نه چندان مناسبی برای نگهداری از موبایل هستند و همچنین جیب پشتت شلوار و یا پیراهنتان. چرا که در اماکن شلوغ؛ شما هرگز متوجه نخواهید شد که یک دزد با چه مهارتی می تواند موبایلتان را از شما بدزدند.

یک راه دیگر مراقبت موبایلتان در سفر این است که یک شماره موبایل دیگر ار بر روی برچسب ریزی زده و بر پشت موبایلتان بچسبایند تا اگر کسی آن را پیدا کرد، بتواند آن را به دست شما برساند. می توانید برای پیدا کردن موبایلتان در چنین شرایطی از پرسنل هتل و یا راهنمای تورتان کمک بگیرید چرا که، آن ها برای بارها و بارها با چنین مسئله ای مواجه شده اند و راه حل مناسب را بهتر از شما می دانند. پیشنهاد می کنیم که در چنین شرایطی عصبانیت و خشم خود را کنترل کنید و از درگیر شدن با افراد بومی و پلیس به شدت بپرهیزید و به مامورین پلیس اعتماد کنید.

مطمئن باشید که با خشم و عصبانیت شرایط را علیه خود بدتر می کنید و اگر کسی هم بتواند به شما کمک کند بی شک از این کار پرهیز می کند. یادتان باشد، زبان نرم می تواند در بسیاری از جاها به کمکتان بشتابد.
توصیه می کنیم که اطلاعاتی همانند شماره ی تماس همراه دیگرتان را به همراه اطلاعات شخصی و آدرس محل اقامتتان را در چند برگه ی یادداشت بنویسید و به جاهایی که در آن روز رفته اید بدهید تا اگر کسی موبایل شما را پیدا کرد بتواند به شما دسترسی داشته باشد.

اقداماتی که باید در هنگام گم شدن موبایل در سفر انجام داد:
روشن کردن GPS
اگر مکای یاب یا همان گزینه ی لوکیشن گوشی شما روشن است می توانید تا به راحتی با وارد کردن سریال گوشی و یا رمز آن گوشی خود را حتی در صورت خاموش بودن ردیابی نمایید.

در سفر گوشی همراهمان گم شد چه کنیم

استفاده از برنامه ی گوشی من رو پیدا کن!
برنامه هایی همچون Find My iPhone می توانند تا به شما کمک کنند تا یک برنامه ی پشتیبان بر روی گوشی خود نصب کنید تا در صورت گم شدن موبال در سفر و یا هر شرایط دیگری که باعث می شود تا شما به گوشی خود دسترسی نداشته باشید را به راحتی پیدا نمایید.

در سفر گوشی همراهمان گم شد چه کنیم

از قفل خودکار و کد عبور استفاده کنید
هر دستگاه تلفن همراهی دارای نوعی مکانیزم قفل یا رمز عبور است که این امکان را ایجاد می کند که هیچ کس به جز صاحب گوشی نتواند آن را بازیابی نماید. به هر حال این امکان را خیلی از مردم نمی شناسند و نسبت به وجود آن بی اطلاع هستند. اگر این برنامه را فعال نکنید، به راحتی پیام، عکس، ایمیل و حساب کاربری شما در اختیار دیگرانی که به موبیال شما دسترسی دارند، قرار می گیرد.

رمز عبور خود را ذخیر نکنید
اصولا ما نسبت به استفاده از گوشی های خود برای سرعت و سهولت کارمان، رمزهای مختلف را در گوشی های خود ثبت می کنیم. قبل از این که گم شدن موبایل در سفر برای ما اتفاق بیافتد باید هنگام استفاده از حساب‌ های کاربری خود، گزینه ی ذخیره ی رمز عبور را فعال ننماییم. درست است که راحتی ما تحت الشعاع قرار می گیرد اما اگر گوشی شما سرقت شده باشد، هر شخصی با باز کردن تلفن همراه شما به تمامی حساب‌ های کاربری شما دسترسی پیدا خواهد کرد.

منبع: الی گشت

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا