چه کنیم تا گلهای طبیعی دیرتر پژمرده شوند؟

محققان زیست محیطی می گویند وجود گیاهان سبز در خانه و محل کار نه تنها باعث میشود کارآیی افراد بالاتر برود بلکه به شادتر بودن و سرحالتر بودن آنها در محیط کار نیز کمک می کند در اصل گیاهان  سلامت روح و روان مارا تضمین میکنند.

همه ما می دانیم که هیچ چیز به اندازه یک گلدان از گل های طبیعی و تازه، فضای خانه را دلنشین و جذاب نمی کند. مسلما هر کسی از دیدن یک گلدان زیبا از گلهای رنگارنگ حس آرامش و نشاط می کند. اگر هم که به دنبال یک فضای عاشقانه هستید،  قطعاً گل های طبیعی انتخاب مناسبی خواهند بود. اما مشکلی که این گلهای ساقه بریده دارند، عمر کوتاه آنهاست. برای تازه نگه داشتن گل طبیعی در خانه روش های جالب و شاید هم عجیبی وجود دارد که در این مطلب با آنها آشنا می شویم.

راز تازه نگه داشتن گل های شاخه بریده و جلوگیری از پژمرده شدن گل ها، به حداقل رساندن باکتری های موجود در آب و همچنین تغذیه گل مانند زمانی است که بریده نشده بود.

به همین دلیل معمولا استفاده از یک ضدعفونی کننده خفیف و شکر برای تازه نگه داشتن دسته گل پیشنهاد می شود.اما راه های دیگری هم وجود دارد که با به کاربردن آنها مدت طولانی تری گلها را تازه نگه دارید و پژمردگی آنها را به تأخیر بیندازید.

اگر ساقه گل به درستی آماده شود، گلهای طبیعی عمر بیشتری خواهند داشت چرا که با این کار آنها آب را سریعتر جذب خواهند کرد. به همین منظور حدوداً نیم اینچ از انتهای ساقه را با زاویه ۴۵ درجه ببرید. حتی توصیه می شود هر روز این کار را انجام دهید.

از قیچی کند برای این کار استفاده نکنید چون به جای بریدن، ساقه را له می کند. برای این کار می توانید از چاقو یا قیچی باغبانی استفاده کنید. بهترین روش بریدن ساقه زیر آب است. می توانید از سینک ظرفشویی که با آب سرد پر شده است استفاده کنید. این کار مانع ورود هوا به رگ های ساقه گل می شود.

قبل از قرار دادن ساقه در آب های سطحی و کم عمق چند ساعت آن را در ظرفی عمیق که از آب پر شده است، قرار دهید.

زمانی که می خواهید گل ها را در گلدان پر از آب قرار دهید، برگهایی از گل که زیر آب قرار می گیرد را جدا کنید، این کار علاوه بر نمای بهتر گلدان، به تمیزماندن آب گلدان نیز کمک می کند.

در ضمن برای جلوگیری از بسته شدن راه هوا در گل هایی مانند گل لاله با یک سوزن چندین بار روی ساقه آن، سوراخ ایجاد کنید.

برویم به سراغ فوت و فن هایی برای تازه نگه داشتن گل طبیعی که شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

۱) لیموناد

شکر در لیموناد برای تغذیه گیاهان مفید است و عمر آنها را طولانی تر می کند.

۲) سکه

مس در سکه مانع از رشد باکتری ها در آب گلدان می شود. قرار دادن یک سکه مسی در ته گلدان، باعث می شود که گل لاله به جای خمودگی و ول شدن، محکم و صاف بماند.

۳) آب جوش

بله، واقعاً! شما با این ترفند می توانید گل های رز را مدت طولانی تری نگه دارید. ساقه گل را با زاویه ببرید و قبل از قرار دادن گل در گلدان، بر انتهای ساقه بریده شده، آب جوش بریزید.

۴) آسپرین

برای تازه نگه داشتن گل طبیعی یک آسپرین را له کنید و قبل از قرار دادن گل ها در گلدان، در آب گلدان بریزید. این کار هم به تازه ماندن و سرزندگی گلهای طبیعی کمک می کند.

 

منبع: goodhousekeeping

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا