رکوردهای گینس که شما را شگفت زده می کند!

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

بی شک شما نیز درباره گینس و رکوردهای گینس، بسیار شنیده و خوانده اید! اما در این مطلب تصمیم داریم شما را بیشتر با این موضوع آشنا نماییم؛ با ما همراه باشید.

 

رکوردهای گینس که شما را شگفت زده می کند!

 

گینس، کتاب بین المللی ثبت رکوردها و ترین ‌های جهان است! بد نیست بدانید ایده تهیه ی این کتاب برای نخستین بار توسط سر هاگ بیور، رییس کارخانه ی ایرلندی گینس مطرح شد و اولین جلد از این کتاب نیز که شامل رکوردها و دستاوردهای انسانی و پدیده های طبیعی بود، توسط روس مک رایتر و نوریس مک رایتر در سال ۱۹۵۵ میلادی منتشر شد!

جالب است بدانید کتاب رکوردها و ترین های گینس، پر خواننده ترین کتاب پس از کتب مقدس آسمانی در سراسر نقاط جهان به شمار می آید و  رکورد پرفروش ‌ترین سری کتاب کپی ‌رایت جهان را دارا است! و در کتابخانه های نیز بیشترین میزان تقاضا را به خود اختصاص داده است.

اما شاید این سوال برای تان پیش آید که یک رکورد در چه شرایطی در کتاب گینس ثبت می شود؟ در پاسخ بایستی گفت برای این که یک عمل در کتاب گینس، به عنوان یک رکورد جدید پذیرفته شود و ثبت گردد، بایستی این عمل در ابتدا به مرکز انستیتو گینس در کشور انگلستان ارجاع داده شود. عمل ارجاع داده شده در آن جا و برای مدتی در قسمت بایگانی حفظ می شود و پس از انجام بررسی های لازم و کافی و در صورت داشتن تمامی شرایط و ویژگی های مورد نظر، گینس این عمل را همراه با نام صاحب رکورد به ثبت می رساند.

بد نیست بدانید هر ساله چیزی در حدود ۶۰۰ هزار نفر خود را به انستیتو گینس معرفی می نمایند! که از این تعداد، تنها تعداد کمی پذیرفته می شوند و به آن ها پاداش تعلق می گیرد.

 

در این مطلب تصمیم داریم شما را با عجیب ترین رکوردهای ثبت شده در کتاب گینس آشنا نماییم؛ رکوردهایی که شما را شگفت زده خواهند کرد!

 

رکوردهای گینس که شما را شگفت زده می کند!

 

رکورد گینس شماره ۱: بالا رفتن از پله با سر

یک مرد چینی به نام لی لانگ لانگ موفق شد ۳۶ پله را با سر بالا برود و رکورد قبلی ثبت شده در کتاب گینس را بشکند! توجه داشته باشید برای بالا رفتن از پله ها، لی لانگ نبایستی از دیگر اعضای بدن خود کمک می گرفت!

 

رکورد گینس شماره ۲: خوردن غذای سوسکی!

یک مرد انگلیسی به نام کن ادوارد توانست در ماه مارس سال ۲۰۰۱ میلادی، ۳۶ عدد سوسک را برای وعده ی صبحانه ی خود بخورد!

 

رکورد گینس شماره ۳: بلند کردن وزنه با زبان!

یک مرد به نام بریتن توماس توانست جعبه ‌ای ۱۲ کیلو گرمی پر از پاستا را که چهار چوبی فلزی داشت را با زبان خود بلند کند!

 

رکورد گینس شماره ۴: بو کردن پا و زیر بغل!

یک مرد آمریکایی به نام مدلین آلبرت، برای ۱۵ سال، پا و زیر بغل افراد گوناگون را بو کرد! بلی؛ درست خواندید! او یک در آزمایشگاه هیلتاپ دکتر اسکول مشغول به کار بود، در طول مدت فعالیت خود،  پنج هزار و ششصد پا و تعداد بی‌شماری زیر بغل را بود کرد!

 

رکورد گینس شماره ۵: ساخت دوچرخه یک تنی!

یک مرد آلمانی به نام فرانک دواز توانست پس از سه ماه فعالیت بر روی طراحی و ساخت یک دوچرخه، سنگین ترین دوچرخه ی جهان را رونمایی نماید! فرانک دواز از چرخ ‌های یک کود پخش‌کن قراضه برای ساخت دوچرخه ی یک تنی خود استفاده کرده است و برای مابقی اجزای دوچرخه‌ نیز چیزی در در حدود چهار هزار و هفتصد دلار خرج کرده است!

 

رکورد گینس شماره ۶: خوردن چند کیلو گرم مغز گاو!

یک مرد ژاپنی به نام تاکیرا کوبایاشی توانست در مدت زمان ۱۵ دقیقه، چیزی در حدود ۸ کیلو گرم مغز گاو را بخورد! البته بد نیست بدانید کوبایاشی ژاپنی، رکورددار خوردن هات داگ نیز است!

 

رکورد گینس شماره ۷: درازترین زبان دنیا!

یک دختر ونزویلایی به نام گرکاری براکو می تواند با زبان خود، چشم، گوش، بینی، زیر چانه و گونه های خود را لمس کند! گرکاری براکو با زبان ۱۱٫۵ سانتی متری خود به پدیده ی این روزهای یوتیوب تبدیل شده است!

 

رکورد گینس شماره ۸: دوستی با عنکبوت های وحشی!

یک کودک استرالیایی به نام تام بوکانان رکورد نگه ‌داشتن بیشترین تعداد عنکبوت وحشی طلایی بر روی بدن را به نام خود ثبت کرده است! او توانسته است ۱۲۵ عنکبوت طلایی وحشی را برای مدت زمان ۵۵ ثانیه بر روی بدن خود نگه دارد!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا