طرز تهیه پاستیل خانگی آسان و کشدار و خوشمزه با گلوکز مایع بدون ژلاتین به روش بازاری

دستور تهیه پاستیل کشدار

طرز تهیه پاستیل

پاستیل از جمله خوراکی های خوشمزه و جذابی است که کوچکترها و حتی بزرگترها آن را دوست دارند و از خوردن آن لذت می برند. پاستیل را می توان با انواع ژله های رنگی یا یک نوع ژله بدون رنگ مانند آلوئه ورا و با ترکیب رنگ های خوراکی و در قالب های کوچک و بزرگ به صورت طرحدار و رنگی درست کرد. حتی اگر قالب پاستیل در منزل ندارید پاستیل را می توانید داخل یک ظرف درست کنید و به شکل های مختلف برش بزنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه پاستیل خانگی آسان با گلوکز مایع را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستیل خانگی خوشمزه

  • پودر ژله ۴ بسته در طعم های مختلف
  • گلوکز مایع ۱ قاشق غذا خوری برای هر بسته
  • آب جوش ۱/۳ لیوان برای یک بسته
  • شکر ۱ قاشق غذا خوری به صورت دلخواه و برای یک بسته ژله

طرز تهیه پاستیل آسان کشدار و خوشمزه و ساده به روش بازاری

مرحله اول: ترکیب پودر ژله با آب جوش

کتری یا سماور را از آب پر کنید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید، به تعداد ژله هایی که دارید ظرف های مناسب آماده و پودرهای ژله را از داخل بسته خارج کنید. هر بسته ژله را داخل یک ظرف بریزید، به هر کدام از پودرها ۱/۳ لیوان آب جوش اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی هم بزنید و مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن گلوکز

به هر ژله ۱ قاشق غذا خوری گلوکز مایع را اضافه کنید و بعد از هم زدن ظرف های ژله را روی بخار کتری یا سماور قرار دهید و مدام هم بزنید تا مواد کاملا در آب جوش حل و شفاف شوند (حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد). می توانید برای شیرین شدن به هر کدام از ظرف ها ۱ قاشق غذا خوری شکر هم اضافه کنید.

مرحله سوم: ریختن ژله ها داخل قالب

قالب های ژله را آماده و کمی چرب کنید تا پاستیل ها بعد از آماده شدن به راحتی از قالب جدا شوند. مواد ژله را داخل یک پارچ یا ظرف مناسب بریزید و کم کم مواد را داخل قالب های چرب شده اضافه کنید. ابتدا قالب را ۳ ساعت داخل فریزر قرار دهید و بعد از این مدت قالب را از فریزر خارج کنید و به مدت ۲ ساعت دیگر داخل یخچال قرار دهید و در نهایت بعد از آماده شدن ژله ها را از قالب دربیاورید و در ظرف مناسب بچینید و سرو کنید یا در ظرف دربسته بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.

مرحله چهارم: درست کردن پاستیل دو رنگ

اگر خواستید ژله دو رنگ درست کنید، به نصف مواد کمی شیر اضافه کنید ژله را تا نصف قالب بریزید سپس قالب را داخل فریزر قرار دهید تا نیم بند شود وقتی پاستیل نیم بند شد لایه دوم که با شیر مخلوط کردید را اضافه کنید و داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت و کشدار شود. برای درست کردن پاستیل بدون قالب یک ظرف صاف را انتخاب کنید و یک کیسه فریزر کف آن قرار دهید و کمی چرب کنید. مواد ژله را داخل قالب بریزید و چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود بعد از قالب خارج کنید و در اندازه های دلخواه برش بزنید.

طرز تهیه پاستیل

نکات کلیدی برای تهیه پاستیل خانگی با گلوکز

  1. بهتر است از قالب های سایز کوچک سلیکونی یا قالب مخصوص پاستیل استفاده کنید تا پاستیل راحت تر جدا شود.
  2. برای خارج کردنف اول کناره قالب را آزاد کنید بعد به راحتی پاستیل جدا می شود.
  3. اگر رنگ های مجاز خوراکی ندارید از زعفران یا رنگ لبو استفاده کنید که سالم تر می باشد.
‫۳.۶/۵ (۵ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا