حل جدول سودوکو چه تاثیری بر مغز انسان می گذارد؟

شاید شما هم برای پر کردن اوقات فراغت خود همه جور بازی را امتحان کرده باشید بد نیست این مقاله را برای انتخاب سودوکو مرور کنید.

آیا شما هم بازی کردن را دوست دارید؟ دلتان می‌خواهد چه نوع بازی‌ انجام بدهید؟ بسکتبال، فوتبال، یا ورق بازی با دوستان؟ در این مقاله، ما به بحث در مورد فواید حل جدول سودوکو می‌پردازیم که به عنوان یک بازی بسیار خوب برای حفظ سلامت مغز شناخته می‌شود. این بازی، بازی منطق، حل مسئله و برخوردار از الگوی جدولی است. در نتیجه، چنین بر می‌آید که سودوکو می‌تواند به ارتقاء توانایی‌های شناختی افراد کمک کند و آن‌ها از اینکه معمایی دشوار را حل کرده‌اند احساس رضایتمندی خواهند داشت. در واقع، این بازی بیشتر برای کسانی خوب است که به تحرک ذهنی نیاز دارند. از این رو، جهت ارائه‌ی اطلاعات بیشتر به شما، فواید حل جدول سودوکو برای مغز را در ادامه برای‌تان فهرست کرده‌ایم.

فواید حل جدول سودوکو

 

فواید حل جدول سودوکو

۱. حافظه را تقویت می‌کند

چنین گفته می‌شود که بازی کردن سودوکو برای تقویت سلامتی حافظه خوب است. این گفته بر مبنای تحقیقی در دانشگاه دوبلین اظهار شده است که طی آن دریافتند تحرک ذهنی با معماهایی مانند جدول کلمات متقاطع و جدول سودوکو می‌تواند به جلوگیری از کاهش عملکرد مغز کمک کند. با انجام بازی سودوکو، به مغزتان اجازه می‌دهید که حافظه و منطق شما را بهبود ببخشد تا بتوانند به صورت هماهنگی با هم کار کنند. آن‌ها وقتی سعی می‌کنید اعداد را از بر کنید و همچنین عدد بعدی را پیدا کنید قدرت ذهن‌تان را افزایش می‌دهند. پس، بازی سودوکو راه بسیار خوبی برای کسانی است که با مشکل کم حافظه بودن روبرو هستند. فقط همین نیست، بازی کردن و حل جدول سودوکو به افراد مسن نیز توصیه می‌شود.

۲. سلول‌های مغز را تقویت می‌کند

فایده‌ی دیگر حل کردن جدول سودوکو برای سلامتی مغز تقویت سلول‌ها مغزی است. این مورد به تحقیقی مربوط می‌شود که توسط دانشگاه ادینبرو در بریتانیا انجام شده و نشان می‌دهد که سودوکو می‌تواند «ژن‌های بقاء» را که معمولا خاموش هستند در مغز تحریک و بیدار کند. در نتیجه، باعث خواهد شد سلول‌های مغزی مدت طولانی‌تری عمر کنند و در مقابل بیماری، سکته‌ها، و اثرات داروها دوام بیاورند. به علاوه، تحقیقی که در دانشگاه آکسفورد صورت گرفت نشان داد که حل سودوکو می‌تواند به تولید سلول‌های مغزی کمک کند. فایده‌ی بی‌نظیری است، نه؟

۳. مهارت فکر کردن را بهبود می‌بخشد

یکی از فایده‌های حل کردن جدول سودوکو برای سلامتی مغز آن است که قدرت تفکر را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید حین تمرین فرایند تفکر منطقی موقع حل کردن معما یا جدول از این فایده بهره‌مند شوید. در واقع، انجام سودوکو مغز شما را تمرین خواهد داد و مهارت فکر کردن‌تان را بهبود خواهد بخشید.

فواید حل جدول سودوکو

 

۴. ذهن‌تان را هوشیار نگه می‌دارد

همان طور که پیشتر توصیف شد، می‌دانید که سودوکو می‌تواند اثر مثبتی بر سلامت مغز شما داشته باشد. در واقع، این بازی ذهن شما را ورزیده و هوشیار نگه می‌دارد. این کار به نوعی مغز را ورزش می‌دهد. اما فقط همین نیست، سودوکو می‌تواند به تصمیم گیری درست و اقدام کردن با تردید کمتر نیز کمک کند.

۵. تمرکز را تقویت می‌کند

بسیاری از آدم‌ها احساس می‌کنند تمرکز کردن برای‌شان سخت است. این به خاطر دلایل بسیاری اتفاق می‌افتد من جمله وجود مشکلات در زندگی، کمبود خواب، و سبک زندگی بد و نامناسب. برای حل این مشکل، راه‌های متعددی وجود دارد و کارهای زیادی می‌توان انجام داد. یکی از آن‌ها از طریق انجام تمرین مغز است تا آن را هوشیار و سالم نگه دارد.

پس، فایده‌ی مهم‌تر سودوکو برای مغز روش تقویت تمرکز است. نمی‌توان نادیده گرفت که وقتی این بازی را انجام می‌دهید، باید تمرکز کنید و درباره‌ی نحوه‌ی پر کردن خانه‌های خالی فکر کنید. در حقیقت، سودوکو به شما اجازه‌ی تفکر استراتژیک و حل مسئله‌ی خلاقانه می‌دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید تمرکز و توجه خود را تقویت کنید، حل کردن جدول سودوکو یکی از گزینه‌هایی است که باید مد نظر داشته باشید.

۶. باعث خوشحالی می‌شود

برای دست یافتن به خوشحالی، راه‌کارهای بسیاری هست که می‌توان انجام داد. به عنوان مثال، خلق لحظات خوب با عزیزان‌تان و شریک کردن آن‌ها در ماجرا. راه دیگر می‌تواند از طریق انجام بازی‌ّها اتفاق بیفتد. به واقع، بازی کردن می‌تواند باعث شادی و خوشحالی شما بشود لذت بخش و آرامش دهنده است. معلوم شده است که جدول سودوکو هم همین کار را انجام می‌دهد. شما می‌توانید این بازی را با دوستان، اعضای خانواده و همکاران‌تان انجام بدهید. همچنین اگر پدر یا مادر هستید، می‌توانید این بازی را با فرزند خود انجام بدهید. این کار پیوندها را مستحکم می‌کند و محیطی شاد نیز به وجود می‌آورد. سودوکو فقط برای شادی و خوشحالی نیست، بلکه مهارت حل مسئله‌ی منطقی را ارتقاء می‌دهد و به کودک شما کمک می‌کند حس پیروزی و موفقیت داشته باشد.

فواید حل جدول سودوکو

 

۷. خطر ابتلاء به آلزایمر را کاهش می‌دهد

آلزایمر بیماری مزمن و شدیدی است که می‌تواند به مغز حمله کند. در چنین موردی، مردم تلاش می‌کنند درمانی برای این بیماری پیدا کنند. در نتیجه، نشان داده شده است که بازی کردن و حل سودوکو به کاهش خطر ابتلاء به آلزایمر کمک می‌کند. این به خاطر آن است که هنگام انجام بازی مغز تمرین و ورزش داده می‌شود. این کار حافظه و همین‌طور تمرکز را بهبود خواهد بخشید. به علاوه، برای حفظ سلامتی مغز، لازم است خوراکی‌های سالمی مانند بلوبری و توت فرنگی، سبزیجات برگ‌دار سبز، ماهی، گوشت مرغ، و لوبیا مصرف کنید. با انجام ورزش مغزی و خوردن خوراکی‌های سالم، قطعا خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش خواهید داد.

۸. انرژی را تقویت می‌کند

انرژی بیشتر داشتن برای انجام فعالیت‌های روزانه می‌تواند با انجام بازی و حل جدول سودوکو محقق شود. در این صورت، بازی سودوکو می‌تواند به شما حس آرامش بدهد. در واقع، این بازی آرامش بخش و فرح انگیز است. در نتیجه می‌توانید بعد از انجام بازی سودوکو افزایش سطح انرژی‌تان را احساس کنید. به علاوه، برای داشتن انرژی بیشتر، می‌توانید به طور منظم ورزش کنید و خوراکی‌های سالمی مانند فیبر، کربوهیدرات، و پروتئین مصرف کنید.

 

۱. تجسم اعداد

برای انجام این بازی، باید اعداد را در ذهن‌تان تجسم کنید و ببینید چه چیزی آنجا هست و چه چیزی آنجا نیست. بعد، می‌توانید خانه‌های خالی را پر کنید و به چپ و راست، بالا و پایین حرکت کنید. با انجام دقیق این کار، می‌توانید نهایتا این جدول را حل کنید.

۲. سلامت مغز

برای گذراندن لحظاتی لذت بخش، می‌توانید با عزیزان خود این بازی را انجام بدهید. این بازی سلامت مغز را که شامل حافظه، تفکر و مهارت‌های منطقی می‌شود افزایش می‌دهد.

۳. بازی های فکری دیگر

به علاوه، اگر می‌خواهید مغز سالمی داشته باشید، می‌توانید بازی‌های دیگری مانند شطرنج انجام دهید و به مراقبه نیز بپردازید.

حالا دیگر به فایده‌های حل جدول سودوکو برای سلامتی مغزتان پی برده‌اید. به راستی، این نوع بازی‌های فوق‌العاده مانند سودوکو می‌توانند بر سلامت بدن تاثیر بگذارند. تمام کاری که لازم است انجام بدهید حل جدول سودوکو است و یادگیری نحوه‌ی حل کردن آن. بعد، نهایتا از حل این جدول خوشحال و ذوق‌زده خواهید شد!

منبع: drhealthbenefits

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا