تاریخچه هاوایی | معرفی ایالت هاوایی آمریکا

هاوایی دارای بهترین سواحل در دنیا است اما دیدنی های جذاب دیگری نیز دارد که در این مقاله به معرفی این ایالت می پردازیم؛

معرفی ایالت هاوایی

 

هاوایی تنها ایالت در آمریکا است که زبان رسمی دارد، Hawaiian نام زبان مردم هاوایی است که البته در راستای زبان انگلیسی قرار دارد و تا حدودی گویش‌های آن متفاوت است. جزیره Niihau در این ایالت بیشترین تمرکز را روی این زبان دارد و طرز گویش آن‌ها بسیار نزدیک به اروپایی‌هایی است که در ابتدا به‌ این جزیره آمدند.

حضور خارجی‌ها به جزایر هاوایی، از دوران کاپیتان جیمز انگلیسی در سال ۱۷۷۸ آغاز شد و بعد از آن کاشفان، ماجراجویان، صیادها و شکارچیان اروپایی و آمریکایی روانه این جزایر شدند و کمترین تاثیر آن‌ها، انتقال انواع بیماری‌ها به مردم محلی بود. این جزایر عملا عاری از هرگونه بیماری بودند، در نتیجه مردم بومی هیچ ایمنی در مقابل این بیماری‌ها نداشتند و وبا، سرخک و… باعث انقراض بومیان شد و جمعیت حدودا ۳۰۰ هزار نفری آن تا دهه ۱۸۹۰ به ۴۰ هزار نفر کاهش یافت. کاهش جمعیت و تاثیرات فرهنگی خارجی، باعث بحران‌ در جامعه هاوایی و در نتیجه تغییرات سیاسی و اجتماعی شد.

از بین رفتن اعتقاد به خدایان قدیمی، کنجکاوی درباره روش زندگی مردم در آمریکا و اروپا، علاقه زیاد به یاد گرفتن خواندن و نوشتن باعث شد بسیاری از مردم هاوایی به دین مسیحیت روی آورند. اولین گروه از مبلغان مسیحی در سال ۱۸۲۰ از آمریکا وارد هاوایی شده و تا اواسط قرن ۱۹، اکثر مردم مسیحی شدند. به مرور زمان مردم از اقصی نقاط دنیا در هاوایی مستقر شدند و جامعه‌ای چندملیتی را تشکیل  دادند. از آنجا که هاوایی پایگاهی برای همه نیروهای ارتش آمریکا است جمعیت زیادی از نیروهای ارتشی و خانواده‌هایشان نیز به این محل نقل مکان کردند.

هاوایی به خاطر تنوع کشاورزی و تولید، اقتصاد قدرتمندی دارد. فعالیت‌های مهم ملی و بین‌المللی هاوایی شامل تحقیق و توسعه در حوزه اقیانوس‌شناسی، ژئوفیزیک، نجوم، ارتباطات ماهواره‌ای و زیست پزشکی است. علاوه بر این، هاوایی به دلیل سیستم دفاع جهانی آمریکا و قطب حمل‌و‌نقل اقیانوس آرام، از اهمیت استراتژیک نیز برخوردار است.

معرفی ایالت هاوایی

 

آب و هوای هاوایی معتدل و نمناک است و مردم هاوایی فقط شاهد دو فصل تابستان و زمستان هستند که تابستان از ماه مه تا اکتبر و زمستان از توامبر تا آوریل طول می‌کشد. بارندگی‌های سنگین در مناطق کوهستانی نیز به حدی شدید است که باعث ایجاد شیارها، گودال‌ها و دره‌های V شکل می‌شود. گاهی اوقات میزان بارندگی در یک روز در هونولولو رکوردهای جهانی را می‌شکند.

از دیدنی‌های هاوایی می‌توان به پارک‌های ملی کوه‌های آتشفشانی هاوایی، جزیره کائوآیی، جزیره لانایی، جزیره مائویی، جزیره اوآهو، جزیره مولکاوی، پایا هاوایی، کیلاویا هاوایی، پله‌های هایکو، ساحل ناپالی، صخره سوییتهارت،وایکیکی، پارک ملی دره ایائو اشاره کرد که باید در تور هاوایی از آن‌ها دیدن کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا