طرز تهیه دمنوش درمنه برای درمان بیماری کرونا

در این مطلب، توضیحاتی درباره طرز تهیه دمنوش درمنه برای درمان بیماری کرونا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. گیاه درمنه نوعی پوشش گیاهی است که دویست الی چهارصد گونه دارد و از خانواده کاسنی ها به شمار می آید. جالب است بدانید این گیاه در میان بیابان نشینان، ترخ نامیده می شود که به صورت بوته ای و در مناطق گرم و خشک می روید و ساقه آن به ارتفاع دو متر می رسد.

چندی پیش آندری راژولینا ، رئیس جمهوری ماداگاسکار در حرکتی عجیب با نوشیدن دمنوش درمنه در برابر دوربین های تلویزیونی اعلام کرد که این نوشیدنی گیاهی بیماری کرونا را درمان می کند و احتمالا تاریخ دنیا را عوض می کند! اکنون سربازان ارتش ماداگاسکار در کوچه های پایتخت این کشور یعنی شهر آنتاناناریو در به در می روند و بطری های حاوی این مایع گیاهی را به طور رایگان به شهروندان می دهند!

دمنوش درمنه سال های زیادی است که در کشور ماداگاسکار به عنوان درمانی مفید برای درمان بیماری مالاریا شناخته می شود! توجه داشته باشید هنوز هیچ گونه آزمایش علمی معتبری روی خواص ضد کرونایی گیاه درمنه انجام نشده است اما موسسه تحقیقات کاربردی ماداگاسکار یعنی ایمرا پیش از این تاثیر مثبت درمانی این نوشیدنی برای بیماری کووید ۱۹ را تایید کرده بود! مقام های وزارت بهداشت و برخی پزشکان این کشور نیز گفته اند که تاکنون دست کم دو نفر از بیماران کرونایی با استفاده از همین نوشیدنی درمان شده اند!

نام گیاه درمنه در زبان انگلیسی Artemisia sieberi Besser می باشد. گیاه درمنه از بو و عطر خوبی برخوردار است و حتی می توان گفت تمام گونه های این گیاه، خواص های مشابه و نزدیک به هم دارند!

چای درمنه دارای خاصیت دافع اخلاط ، تب بر ، افزایش دهنده ی ادرار ، ضد بلغم ، ضدعفونی کننده ی مجازی ادرار ، دافع انگل روده‌ ، ضد انگل معده و همچنین ضد نفخ م ‌باشد. همچنین از آن در درمان مواردی هم چون تنگی نفس ، قند خون ، ورم پروستات ، سکسکه ، عدم امکان دفع ادرار ، تب و لرز ، ورم معده ، استسقاء و همچنین دل پیچه نیز استفاده می شود.

یکی از گیاهان دارویی که از آن برای درمان سرماخوردگی با روش های خانگی استفاده می شود، گیاه دارویی درمنه است. از جوشانده این گیاه همچنین برای درمان سرفه نیز استفاده می شود.

طرز تهیه دمنوش درمنه

توصیه می کنیم هر روز یک قاشق غذاخوری از گیاه خرد شده درمنه را در سه لیوان آب جوش به مدت ۳۰ دقیقه دم نمایید و سپس آن را صاف کنید و به تدریج در طی روز میل کنید. در صورت تمایل مقداری نبات و یا عسل به آن اضافه کنید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
hamid
hamid
3 سال قبل

سلام این گیاه که استفاده میکردند خاراگوش یا افسنتین بوده یا درمنه؟!

دکمه بازگشت به بالا