مضرات مصرف شاهدانه برای سلامتی انسان چیست؟

شاهدانه، یکی از مغذی ترین دانه های جهان است و منبع کامل آنزیم، نشاسته و چربی های اشباع شده است. دانه های شاهدانه، سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب، کلسیم، فیبر، ویتامین E و دارای کلروفیل بالایی هستند. هزاران سال است که از این دانه به عنوان منبع فیبر، خوراکی، روغن و سوخت استفاده می شود.

شاهدانه، گیاهی است یک ساله که طبق نظر حکمای طب سنتی از نظر طبیعت مرکب است یعنی برگ آن سرد و خشک و تخم آن دارای طبیعت گرم و خشک می باشد. دانه های ریز و یکدست شاهدانه که بافتی نرم و طعمی شبیه آجیل دارند، بسیار پرطرفدار هستند. این دانه های سبز و زرد رنگ را معمولا روی سالاد می پاشند و از حالت خام آن در شکلات و به جای تخم آفتابگردان استفاده می کنند.

طبع شاهدانه

برگ شاهدانه بر اساس گفته های طب سنتی دارای طبیعتی سرد و خشک است اما تخم آن طبیعتی گرم و خشک دارد.

طریقه مصرف شاهدانه

به دلیل آنکه تمام دانه ها دارای مقدار زیادی چربی هستند مصرف آن ها نباید از حد مجاز بیشتر باشد. میزان مصرف شاهدانه در طول روز اگر ۳ یا ۴ قاشق باشد کافی است اما نباید بترسید که عوارضی مانند عوارض گیاه ماری جوانا داشته باشد. اگرچه هر دو به یک خانواده تعلق دارند اما اثرات متفاوتی را دارا هستند.

مضرات شاهدانه

درکنار خواص شاهدانه به مضرات آن نیز توجه کنید. افراد دارای بیماری های قلبی باید این گیاه را تحت نظر پزشک مصرف کنند زیرا مصرف بیش از اندازه ی آن باعث افت فشار خون، افزایش ضربان قلب و خطر های بعد از آن می شود. همچنین مصرف بیش از حد این گیاه سبب تاری دید، درد معده و سر درد می شود. و در کل باید در مصرف آن تعادل را رعایت کرد زیرا مصرف بیش از اندازه و دراز مدت آن بی تفاوتی و اختلال شخصیت می آورد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا