آمار کشته شدگان و مبتلایان به ویروس کرونا در ایران و جهان سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره آمار کشته شدگان کرونا و مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین توصیه هایی برای در امان ماندن از این ویروس مهلک خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شیب تند ابتلا به کرونا و به تبع آن افزایش مرگ و میر ناشی از آن بعد از فروکش کردن نسبی موج این بیماری بار دیگر نگرانی بابت ابتلا به آن را افزایش داده است؛ نگرانی که این بار شرایط متفاوت تری نسبت گذشته دارد!

آمار کرونا در ایران امروز سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱

آمار کرونا
آمار کرونا

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش جدول یاب ، بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز (۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۱۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۱۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۰۹ نفر رسید.

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۷۳۵ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۳۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

یک هزار و ۸۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۸ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۴۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۳۱ هزار و ۵۳۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۶۳ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۱۳۶ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۶۶ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۱۵۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۶ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۵۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۱ هزار و ۵۳۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آمار کرونا در جهان امروز سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱

آمار کرونا
آمار کرونا

مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۴۷۲ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۹۳۶ نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و ۱۰۵ هزار و ۶۲۹ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۰۸ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۹۱۸ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا با بیش از ۸۱.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۹۹۸ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است.

همچنین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۹.۶ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. برزیل در عین حال با بیش از ۶۵۷ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود.

پس از آن هند با بیش از ۵۱۶ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

همچنین در اروپا، روسیه با گذشتن از آمار ۳۶۴ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

فرانسه همچنین با ثبت بیش از ۲۴.۱ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

جدول به‌روز شده پاندمی جهانی کرونا

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع قربانیان
۱ایالات متحده۸۱,۴۴۸,۴۰۲۹۹۸,۸۴۰
۲هند۴۳,۰۱۰,۹۷۱۵۱۶,۵۷۴
۳برزیل۲۹,۶۴۱,۸۴۸۶۵۷,۳۶۳
۴فرانسه۲۴,۱۶۱,۳۳۹۱۴۱,۰۸۵
۵انگلیس۲۰,۳۱۹,۴۳۴۱۶۳,۶۷۹
۶آلمان۱۸,۸۶۶,۲۲۶۱۲۷,۵۴۱
۷روسیه۱۷,۶۱۱,۴۰۱۳۶۴,۹۰۱
۸ترکیه۱۴,۷۰۸,۸۵۰۹۷,۳۴۷
۹ایتالیا۱۳,۸۹۵,۱۸۸۱۵۷,۹۰۴
۱۰اسپانیا۱۱,۳۲۴,۶۳۷۱۰۱,۷۰۳

 

همچنین ایران نیز با مجموع هفت میلیون و ۱۴۲ هزار و ۲۸۷ مورد ابتلا و ۱۳۹ هزار و ۶۶۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه پانزدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، کره جنوبی، آرژانتین، ویتنام، هلند، ایران، ژاپن، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، مالزی، استرالیا، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، بلژیک، آفریقای جنوبی، فیلیپین، پرو، اتریش، پرتغال، کانادا، شیلی، تایلند و سوئیس نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۵ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در این لینک مشروح آمار گستردگی ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزئیات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا به روزرسانی می شود.

آمار کرونا
آمار کرونا

اُمیکرون تا چند روز قابل سرایت است؟

یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: یک فرد مبتلا به سویه امیکرون به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز می تواند این بیماری را به دیگران انتقال دهد.

دکتر حسین زمانیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مدت سرایت سویه “اُمیکرون” نسبت به سویه “دلتا” کمتر شده، گفت: در سویه دلتا فرد بیمار تا سه هفته قابلیت انتقال و سرایت بیماری به دیگران را داشت که این مدت در سویه “اُمیکرون” کاهش یافته است.

وی افزود: اوایل شیوع این سویه تصور بر این بود که تا یک هفته این سویه قدرت سرایت دارد که هم اکنون زمان آن بیشتر شده و ۱۰ تا ۱۴ روز برای سرایت این سویه تخمین زده می‌شود.

زمانیان گفت: در همین راستا توصیه می‌شود افراد حتما هفته اول را در قرنطینه مانده و هفته دوم با رعایت جدی پروتکل‌ها و بویژه استفاده از ماسک می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به خطرات سویه “اُمیکرون” گفت: برخلاف تصور اولیه‌ای که در خصوص آن وجود داشت که ریه را درگیر نمی‌کند، حالا شاهد موارد بسیاری از درگیری ریه در بیماران هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از تخت های ویژه با بیماران مبتلا به اُمیکرون پر شده و برخی  از آنها ۸۰ تا ۹۰ درصد درگیری ریه دارند.

زمانیان گفت: علائم سرفه بسیار، تنگی نفس و کاهش سطح اکسیژن خون نشانه های درگیری ریه است و افراد در صورت مشاهده این علائم باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

زمانیان خاطرنشان کرد: اُمیکرون نسبت به سویه های قبلی خفیفت‌تر است، اما این به معنی بی خطر بودن این سویه نیست و خطر آن قطعا برای افرادی که واکسن نزده اند به مراتب بیشتر است.

وی افزود: در حال حاضر عمده موارد مرگ و میر و بیماران بدحال مربوط به افرادی است که واکسن تزریق نکرده یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
2 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
مانی
مانی
2 سال قبل

شاید شما با زیرکی درست بگید از این امار خنده ذار؟که کشورهایی که دارای واکسن هستند و مردمشون رو ۸۰ درصد واکسینه کرده را گذاشتید در ردیف کشورهای فتجعهواما کشورهایی ک نه تنا واکسن از خودشون ندارند بلکه جتی واگسن جهت خرید خم گیرشون نمیاد و بسبتر امدک ۱ج میلیون نغر واکسن در ایرام زده سده ک شما بگید دو میلبون و امدیدید این کشپرها را در فخرست بهترین قرار داده اید و من الان جفتک و ملک و خنده روده برده بر شدم گ افرین بر شما جون هنر نرد ایرانیان فلاکت زده است.خخخخخخخخخخخخ????????

بز کوهی
بز کوهی
3 سال قبل

سلام خوبید .

دکمه بازگشت به بالا