برای وعده سحری چه غذاهایی نباید خورده شوند؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

اگر به این فکر می کنید که بدون سحری روزه بگیرید سخت در اشتباهید، نخوردن سحری بجز افزایش وزن برای شما موجب ضعف و سردرد در طول روز و دهانی بدبو برایتان ارمغان می آورد.

 وعده سحری چه غذاهایی نباید خورده شوند

اما این به این معنا نیست که هر غذایی را در طول سحری می توانید بخورید، علاوه بر رفع گرسنگی و سیر شدن به مقوله تشنگی نیز باید دقت کنید، در این زمان غذایتان باید کیفیتی همچون غذای نهار را داشته باشد.
در این مقاله به خوراکی ها غذاهای ممنوعه در ماه رمضان و در وعده سحر اشاره خواهیم کرد:

چای ، قهوه ، نسکافه اکیداً ممنوع
این نوع نوشیدنی ها بیشتر موجب از دست دادن آب بدنتان می شود، اگر بدنتان طوری است که حتماً باید چای بخورید پس لااقل فقط کمرنگ باشد.

آب فراوان
اگر فکر می کنید هرچه آب بیشتری هنگام سحر بخورید در طول روز نیازی به آب نخواهید داشت اشتباه است ، بهتر است این میزان آب را از افطار تا سحر بنوشید و هنگام سحر هم سعی کنید آبی که حاوی چند قطره لیمو ترش است استفاده کنید.

آب میوه صنعتی
این نوع آبمیوه ها به دلیل داشتن شکر شما را تشنه تر و بخاطر مواد نگهدارنده ایجاد نفخ در شکمتان می کند و در طول روز به دلیل پایین آوردن قند خونتان شما را گرسنه تر می کند، سعی کنید بجای این نوع آبمیوه ها از میوه و یا آبمیوه طبیعی استفاده کنید.
غذاهای سرخ کردنی
این نوع غذاها که می تواند شامل انواع کوکوها ، کتلت ها، ماهی و … باشد باعث ورم معده می شوند و تشنگی با خود میاورند، حتی جوجه کباب و یا کباب کوبیده نیز این خاصیت را دارند.
شیرینی و شوری
خوردن شیرینی های مخصوص رمضان مانند زولبیا و بامیه بی نهایت مضر هستند و نتیجه ای برعکس دارند و در طول روز قند خونتان را پایین می آورد. خوردن شورها مانند خیار شور، پنیر شور و یا ماهی شور هم بخاطر نمک فراوانشان شما را تشنه خواهند کرد.

 وعده سحری چه غذاهایی نباید خورده شوند

انواع نوشیدنی های گاز دار
این نوع نوشیدنی ها بجز از بین بردن کلسیم زدن و ایجاد پوکی استخوان موجب تشنگی بیشتر شما خواهد شد‌.
آش و شله زرد
آش بخاطر وجود سیر و پیاز و کشک باعث تشنگی و شله زرد نیز بخاطر وجود برنج باعث یبوست در بدن می شوند این نوع غذاها بیشتر مناسب افطار می باشند.
غذاهای آماده
انواع کنسروها، سوسیس ، کالباس، سس مایونز سیستم گوارش بدنتان را برهم می زند و حتی مناسب افطار هم نمی باشند.
نان سفید و تافتون
اگر عادت دارید با غذایتان نان بخورید سعی کنید که از نان سنگک استفاده کنید، نان های سفید به شدت شما را در طول روز گرسنه می کنند و دچار یبوست خواهید شد.

نکته:
در آخر هم سعی کنید در وعده سحر دور ته دیگ و کله پاچه را خط بکشید، چربی این غذاها باعث کم طاقت تر شدن شما خواهند شد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا