به چه شکل می توان از بروز سنگ کلیه پیشگیری کرد؟ | رفع خانگی سنگ کلیه

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب:

سنگ کلیه یک بیماری شایع همراه با درد است که به طور معمول در کلیه تشکیل می‌شود و بدن را از طریق جریان ادرار ترک می‌کند. اما در اکثر مواقع می توان این بیماری را با داروهای گیاهی و فرمول های طبیعی آن را درمان کرد.

سنگ کلیه

سنگ کلیه زمانی که در حالت دفع از مجاری ادرار قرار می گیرد همراه با درد عجیب و وحشتناکی همراه می شود که گاهی این درد را با درد زایمان مقایسه می کنند هر چند خفیف .
این سنگ ها به شکل کریستال می باشند و از ماده سخت و جامد بوجود می آید که چیزی حدود ۸۰ درصد آنها از اگزالات کلسیم هستند.

دفع سنگ های بزرگ همواره با علائمی از قبیل دردهای طاقت فرسا همراه با خونریزی خود را نشان می دهد و اگر سنگ ها کوچک باشند دفع راحت تری دارند.

عوامل موثر در پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه:
کاهش وزن اضافی و داشتن وزن مناسب در درمان و پیشگیری از سنگ کلیه کمک شایانی می کند و البته آنهایی که کلیه سنگ سازی دارند نیزبهتر است مواد غذایی مغذی و سرشار از فیبر را در رژیم خود قرار دهند.
قابل ذکر است که مصرف نوشابه های کافئین دار و الکلی ، غذاهای قندی ، نمک و چربی باعث رسوب بستن املاح در کلیه و ایجاد سنگ کلیه می شوند پس بهتر است مستعدین  سنگ کلیه این مواد را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

در اینجا چند روش خانگی موثر را مرور می کنیم که برای دفع سنگ ها بسیار مفید هستند:

کرفس
برگهای سبز کرفس دارای آنتی اکسیدان است و ادرار آور هستند ، می توان آب ساقه های آنرا گرفت و میل کرد و یا حتی دانه های آن را به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا به دفع سنگ در کلیه کمک کرده باشید.

آب لوبیا
لوبیا بخاطر داشتن مقدار منیزیم فراوانی که دارد برای دفع سنگ در کلیه مفید است، می توانید لوبیای خیس کرده را حدود ۶ ساعت بجوشانید و آب حاصل از آن را در طول چند نوبت در روز میل کنید.

روغن زیتون
مصرف روزانه ۱۵۰ گرم در دو نوبت صبح و شب باعث دفع شدن سنگ کلیه می شود.

انار
آب انار دارای ترکیباتی است که اسیدیته ادرار را کاهش می دهد و سنگ های کلیه را سنگین تر می کند و باعث می شود دفع شوند ، حتی جویدن دانه های آن نیز کمک خوبی است.

دمنوش گل قاصدک
گل قاصدک ادرار آور است و باعث افزایش تولید صفرا می شودو به دفع مواد زائد در بدن کمک می کند.
قرص یا کپسول ۵۰۰ میلی گرمی آن نیز موثر است. برای استفاده از دمنوش این گل روزانه ۳ الی ۴ فنجان کفایت می کند.

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا