کدام مواد خوراکی برای درمان کبد چرب مفید است؟

 کبد چرب امروزه یکی از معضلاتی است که سلامت افراد را به خطر می اندازد. اگر دیر از این بیماری خاموش آگاهی پیدا کنیم درمان آن نیز سخت تر می شود. لذا باید با مصرف خوراکی های مفید و خانگی از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

درمان کبد چرب

۱-سبزیجات تیره رنگ خنثی کننده فلزات سنگین هستند و اثرات مواد شیمیایی و آفت کش‌ها که ممکن است در مواد غذایی وجود داشته باشد را کاهش می‌دهند. سبزیجات تیره رنگ به طور طبیعی تصفیه‌کننده خون هستند و منجر به افزایش کارایی کبد نیز می‌شوند.

۲-چای سبز غنی از آنتی اکسیدان‌ها به خصوص کاتچین است و به محافظت از بدن در برابر سموم و افزایش عملکرد کبد کمک می‌کند.

۳-گریپ فروت سرشار از ویتامین C و حاوی گلوتاتیون است. گلوتاتیون به رشد و ترمیم بافت‌ها و تولید مواد شیمیایی و پروتئین در بدن کمک می‌کند. این ماده همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. گریپ فروت همچنین سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان است که به بالا رفتن تولید آنزیم‌های تمیز کننده کبدی و افزایش روند پاکسازی طبیعی کبد منجر می‌شود.

۴- زردچوبه حاوی ماده فعالی به نام کورکممین است؛ نوعی آنتی اکسیدان که اثرات ضد التهابی دارد و همچنین باعث تولید صفرا می‌شود، جریان خون را افزایش می‌دهد و به عنوان تصفیه کننده کبد عمل می‌کند.

۵- نوشیدن یک لیوان آب‌لیمو باعث تحریک عملکرد کبد می‌شود و البته این کار با معده خالی توصیه می‌شود. لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها برای پاک کردن سموم بدن است.

۶-تا زمانی‌که مصرف روغن زیتون در حد اعتدال باشد، یک منبع غذایی مفید برای از بین بردن سموم مضر بدن محسوب می‌شود. در واقع این نوع روغن به همراه روغن کنف، و بذر کتان پشتیبان‌های عالی برای کبد هستند.

۷-سیب غنی از پکتین است؛ ماده‌ای که برای حفاظت از بدن و حذف سموم از دستگاه گوارش ضروری به نظر می‌رسد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا