روغن نارگیل چه فوایدی برای سلامت پوست و زیبایی آن دارد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

از مهم ترین و پر خاصیت ترین روغن های طبیعی در جهان، می توان روغن نارگیل را نام برد. شاید جالب باشد که بدانید تاکنون در بیش از ۱۵۰۰ مطالعه و تحقیق انجام یافته در موسسات بین المللی، روغن نارگیل به عنوان سالم ترین و ارزشمندترین روغن طبیعی شناخته شده است. روغن نارگیل دارای فواید گوناگون و متنوعی می باشد؛ می توان گفت فواید روغن نارگیل از استفاده در پخت و پز و آشپزی تا مالیدن بر روی پوست و استفاده در ماساژ و بهره گیری در حوزه ی سلامت و زیبایی را شامل می شود. با این توصیف ها، می توان روغن نارگیل را یک روغن چندکاره نامید!

 

روغن نارگیل چه فوایدی برای سلامت پوست و زیبایی آن دارد؟

 

بد نیست بدانید روغن نارگیل خواص ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی طبیعی فوق العاده ای دارد و شما را از بروز بسیاری از مشکلات روزمره ی پوست و مو رهایی می دهد. برای نمونه روغن نارگیل یکی از بهترین مواد مغذی مو می باشد و باعث رشد مو و براقی آن می شود! همچنین ماساژ منظم پوست سر با استفاده از روغن نارگیل از بروز شوره سر جلوگیری می نماید.

دریاره ی فواید فوق العاده و شگفت انگیز روغن نارگیل در حوزه ی زیبایی، بی شک بایستی بدانید حتی مقاوم ترین ریمل های ضد آب نیز در برابر روغن نارگیل طبیعی، شانسی ندارند! برای بهره گیری از خواص ایده آل روغن نارگیل بایستی آن را به صورت مستقیم بر روی صورت خود به‌ عنوان یک روغن پاک کننده روغنی بمالید و یا آن را با استفاده از یک پد پنبه ای بر روی پوست خود بگذارید.

حتی شما می توانید از روغن نارگیل برای اصلاح موهای زاید بدن خود بهره گیرید و با استفاده از روغن نارگیل، شما می توانید پوست خود را لیز کرده و علاوه بر آسودگی در اصلاح موهای زاید، از تاثیرات ضد میکروبی آن نیز بهره مند شوید!

برای بهره گیری از این خاصیت روغن نارگیل، تنها کافی است قبل از انجام اصلاح موهای زاید بدن، روغن نارگیل را به منطقه ی مورد نظر خود بمالید. دقت داشته باشید روغن نارگیل مانع از بروز عفونت می شود و علاوه بر خوشبو کردن پوست آدمی، باعث ایجاد نرمی و لطافت آن نیز می شود.

 

روغن نارگیل؛ یک لایه بردار مناسب برای پوست بدن آدمی

داشتن یک لایه بردار مناسب و ایده آل و بهره مند شدن از آن، آرزوی بسیاری از خانوم ها است. دقت داشته باشید تهیه ی یک شیشه روغن نارگیل خالص، این مشکل را حل خواهد کرد! لازم است بدانید این روغن طبیعی، دارای سه کاربرد است: روغن مرطوب کننده، کرم اصلاح و همچنین یک لایه بردار مناسب!

 

روغن نارگیل چه فوایدی برای سلامت پوست و زیبایی آن دارد؟

 

برای تهیه ی لایه بردار ایده آل از روغن نارگیل، کافی است نصف فنجان از روغن نارگیل خالص را با یک فنجان شکر قهوه ای و یا نمک دریایی مخلوط نمایید. توصیه می کنیم در صورت امکان، از نمک دریایی استفاده کنید و همچنین چند قطره عصاره ی روغنی همچون عصاره ی روغنی اسطوخودوس و یا وانیل را به آن اضافه کنید.

دقت داشته باشید استفاده از روغن نارگیل، آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش می دهد! شاید این سوال برای تان پیش آید که این اتفاق به چه دلیل است؟ در پاسخ بایستی گفت روغن نارگیل به صورت بسیار سریع جذب پوست و بافت های سلولی زیر آن می شود. همچنین توجه داشته باشید بهره گیری از از روغن نارگیل به صورت مرتب و درست، باعث نرم تر شدن پوست آدمی و همچنین ایجاد براقیتی سالم بر روی آن می شود.

 

از فواید روغن نارگیل برای سفید کردن دندان های تان نیز غافل نشوید!

دقت داشته باشید روغن نارگیل به طور طبیعی، دندان های آدمی را سفید می کند. همچنین این روغن طبیعی حاوی عناصر ضد باکتری است که دهان شما را سالم نگه می دارد. در این بین، بد نیست با نحوه ی تهیه ی یک خمیر دندان طبیعی نیز آشنا شوید. برای تهیه ی این خمیر دندان طبیعی، کافی است روغن نارگیل آب شده، سودا و همچنین دیگر روغن های مورد علاقه خود را با هم مخلوط کنید و خواص ارزشمند آن بهره مند شوید.

بد نیست بدانید غرغره کردن روغن نارگیل به مقدار یک قاشق غذاخوری برای مدت ۲۰ دقیقه می‌ تواند باعث از بین رفتن میکروب ها در دهان آدمی شود؛ این اتفاق منجر به تازه تر شدن نفس، داشتن دندان های سفیدتر و همچنین لثه های سالم تر شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا