با خدایان هندو آشنا شوید

دین بیانگر تلاش های انسان برای پیدا کردن یک تصویر کامل از دنیاست. تمایل ذاتی برای کشف دنیا ، کارما، به وجود آمدن، و زمان یکی از مهمترین دلایل پیدایش دین می باشد. هندوئیسم یکی از قدیمی ترین و سومین مذهب بزرگ دنیاست. خدایان و الهه های زیادی در هند وجود داشته که شمارش آنها ممکن نیست. در حالی که خدایان در اشکال مختلفی وجود داشته ولی به نظر میرسد که همه آنها یک خدای واحد را می پرستیدند. برای آشنایی با خدایان هندو با ما همراه شوید.

۵.رام

رام بزرگترین پسر کاشالایا و داشاراتا، و حاکم آیودا، هفتیم تجسم ویشنو می باشد که به رام معروف است. جشنواره رام نوامی برای جشن گرفتن تولد او برگزار می شود. رام شخصیت اصلی حماسه رامایاناست. کایکی یکی از مربیان او خواستار تبعیدش شد تا پسر خودش را بر تخت سلطنت بنشاند. بنابراین رام و همسرش سیتا و برادر لاکشمی به مدت ۱۴ سال تبعید شدند. راوان پادشاه لانکا از روی خواسته های شیطانی و شهوت، سیتا را ربود. در نهایت باعث جنگی شد که رام ، راوان را شکست داد.

۴.گانش

گانش خدای فیل یکی از مهمترین خدایان هندوست. او پسر شیوا و پارواتی و برادر جوان تر کومار بود. او نخسیتن خداییست که پرستیده میشود. به دلیل سوتفاهمی بین شیوا و گانش، شیوا سر او را از تن جدا کرد. سپس سر فیل را بر سر او نهادند و او دوباره زنده شد و قدرت اولین خدای قابل پرستش در هند به او داده شد.

۳.ویشنو

ویشنو محافظ دنیا، یکی از ثروتمند ترین خدایان هندو در کنار براهما و ماهش می باشد. او به ناریان و هاری هم معروف بود. گفته می شود قل از به وجود آمدن دنیا ویشنو داخل دریایی بزرگ آرمیده بود. ویشنو به خاطر تجربیاتش به عنوان آواتار معروف بود. او به عنوان محافظ دنیا، باید جهانیان را در برابر قدرت های شیطانی محافظت می کرد و صلح و نظم به وجود می آورد.

۲.ماهش

ماهش تخریبگر دنیا یکی دیگر از خدایان مقدس هندوست. او به شیوا، آسوتوش و ماهادو معروف می باشد. او تنهای خدای مقدسی ست که در زمین ساکن بود. ماهش یک پدر و همسر دوست داشتنی بود در حالی که در لحظاتی هم به نابودگر تبدیل می شد. شیوا همچنین خدای نگهبان مدیتیشن، یوگا و هنر بود.

۱.براهما

براهما یکی از خدایان مقدس در هندو، و خالق دنیاست. معمولا او را با چهار سر می کشند و برخی معتقدند که او در واقعیت هم ۴ سر داشته است. و از آنجاییی که از روی غرور به دنیال پنجمین سر بودتوسط شیوا کشته شد. با اینکه براهما خودش خالق دنیا بود ولی خود از گل لاله در ناول ویشون به وجود آمده بود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا