چطور می توانیم یک جدول در نرم افزار اکسل طراحی کنیم؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

نرم افزار اکسل از جمله کاربردی ترین نرم افزارهای کمپانی Microsoft Office به شمار می آید. شاید در ابتدا این سوال برای تان پیش آید که نرم افزار اکسل چگونه نرم افزاری است؟ در پاسخ بایستی گفت نرم افزار اکسل، که یکی از مهارت های هفت گانه ی ICDL شناخته می شود، یک نرم افزار صفحه گسترده یا Spread Sheet است.

 

چطور می توانیم یک جدول در نرم افزار اکسل طراحی کنیم؟

 

به بیان واضح تر و ساده تر می توان گفت در واقع نرم افزار اکسل، جدولی بسیار بزرگ است که کاربر می تواند با توجه به نیاز خود، برای هر سلول از این جدول داده هایی را تعریف نماید! فرمول نویسی کند، ظاهر هر سلول را به دلخواه خود تغییر دهد و یا حتی برخی محدودیت های دسترسی برای هر سلول تعریف نماید و… به زبان ساده نرم افزار اکسل، امکان انجام عملیات پیچیده بر روی داده ها را در قالب کاربرگ ها و کتاب های کاری با صرف کمترین زمان ممکن به کاربران خود می دهد!

نرم افزار اکسل برای سیستم عامل های ویندوز و همچنین مک ارائه شده است. البته لازم به بیان است کمپانی مایکروسافت نسخه هایی را نیز برای ویندوز نسخه ی تلفن همراه و همچنین برای Office Live (که به صورت رایانش ابری اجرا می شود) ارائه کرده است.

در این مطلب و در ادامه تصمیم داریم نحوه ی ترسیم یک جدول زیبا و استاندارد را در نرم افزار اکسل به شما آموزش دهیم؛ طراحی جدول هایی با نما و خوانایی بیشتر و ایده آل در نرم افزار اکسل که حتی با پرینت شدن بر روی کاغذ نیز زیبایی آن ها از بین نمی رود!

با ما همراه باشید.

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا