دانمارک چگونه کشوری برای زندگی است؟

دانمارک کوچکترین کشور اسکاندیناوی می باشد. دانمارک، ناحیه های دشت مانند و زمین های پست شبه جزیره یولند را اشغال کرده است. این کشور همچنین از چندین جزیره در دریای بالتیک تشکیل شده است که دو تا از بزرگ ترین جزایر آن، شیلند و فون است که کپنهاگ در جزیره شیلند واقع شده است.

 

دانمارک چگونه کشوری برای زندگی است؟

 

این کشور عضو شینگن است که بدین وسیله به دارندگان ویزای شینگن امکان می دهد تا بین ۲۶ کشور عضو ( اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزیره مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، سوئد و سوئیس) آن آزادانه در سفر باشند. پیمان شینگن که در ۱۴ ژوئن ۱۹۸۵ امضاء گردید به کشورهای عضو امکان می دهد که به عنوان یک کشور واحد پیرامون سفرهای بین المللی عمل کنند و کنترلهای مرزی داخلی وجود نداشته باشد.

جالب است بدانید دومین کشوری که در رده ی بهترین کشورها برای زندگی قرار می‌گیرد، دانمارک است. این کشور، یکی از کشورهای اسکاندیناوی–منطقه‌ای با جزئیات خاص تاریخی و فرهنگی در شمال اروپا- است. سیاست‌های دولت دانمارک بسیار شفاف است و توانسته کشور را از نظر سیاسی و اقتصادی، با ثبات نگهدارد. سیستم درمان و بهداشت عمومی این کشور با استفاده از مالیات‌هایی که از مردم می‌گیرد،‌ به بهترین شکل ممکن اداره می‌شود.

دانمارک دارای صنایع مهمی همچون فرآوری غذا، گردشگری و تولید آهن، فولاد و ماشین‌ آلات است. اقتصاد این کشور برمبنای مدل انعطاف‌ پذیری است که موجب می‌شود کسب‌ و کارهای متعددی بدون هزینه ی بالا و به سرعت، شکل بگیرند. نرخ مالیات در دانمارک، ۲۴,۵ درصد است اما نرخ درآمد سرانه در این کشور، بالاترین نرخ در جهان است. بنابر ثبات و امنیت شغلی و درآمد کافی، مردم این کشور از رفاه خوبی برخوردارند. تولید ناخالص ملی در سال ۲۰۱۸، ۳۰۶,۱ میلیارد دلار بوده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا