غذای فرانسوی شاتوبریان چگونه غذایی است؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

کشور فرانسه یا جمهوری فرانسه واقع شده در ناحیه ی اروپای غربی، کشوری است در اروپا که هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران از سراسر نقاط دنیا می باشد! جالب است بدانید فرانسه در سال ۲۰۱۲ میلادی با ۸۳ میلیون گردشگر، پربازدیدترین کشور قاره ی اروپا معرفی شده است.

بد نیست بدانید کشور فرانسه جزو کشورهای کهن و با قدمت به شمار می آید! براساس آثار و شواهد به دست آمده، اولین سکونت در سرزمین فرانسه به چیزی در حدود ۲۵۰۰۰ هزار سال پیش باز می گردد. فرانسه از یک سو با فرهنگ و تاریخ غنی خود و همچنین از سوی دیگر با ارزش های آزادی طلبانه و جمهوری خواهانه ی خود، نقش مهمی در تاریخ جهان ایفا کرده است.

 

غذای فرانسوی شاتوبریان چگونه غذایی است؟

 

همین فرهنگ غنی و ارزشمند کشور فرانسه سبب شده است تا این سرزمین در صنعت غذا و آشپزی نیز ایده آل بوده و بدرخشد. غذا‌های فرانسوی در سطح جهانی به دلیل ظرافت، عطر و طعم فوق العاده ای که دارند، مشهور هستند.

کشور فرانسه در دنیا با پنیر‌ها، نوشیدنی‌ ها و همچنین نان تست فرانسوی مشهور است! توصیه می کنیم برای درک بهتر غذا‌های فرانسوی اول بایستی آن‌ ها را امتحان کنید. در بسیاری از رستوران­ های فرانسوی شما می‌­ توانید بشقاب بزرگی از پنیر نرم، نیمه خشک، فشرده و همچنین آبی رنگ را سفارش دهید که به طور معمول پس از غذای اصلی و قبل از صرف دسر، سرو می ­‌شود.

توجه داشته باشید نوشیدنی و غذا حتی در مهمانی‌ ­های شام غیر‌ رسمی نیز به شدت جدی تلقی می ­‌شود. درباره ی نان تست فرانسوی نیز بد نیست بدانید نان تست فرانسوی در اصل ” فرانسوی ” نیست!

” جوزف فرانسوی ” این نان تست مدرن را تبلیغ کرد اما یادش رفت اصول گرامری را درست رعایت کند و این باعث اشتباه همگان شد!

 

غذای فرانسوی شاتوبریان چگونه غذایی است؟

 

در بین غذاهای خوشمزه ی فرانسوی، غذایی نیز به اسم شاتوبریان وجود دارد! دقت داشته باشید غذای ” شاتوبریان ” نام یک استیک فرانسوی است که برگرفته از نام ” فرانسوا رنه دو شاتو بریان ” نویسنده،شاعر و همچنین سیاستمدار نامی فرانسوی می باشد. استیک انواع مختلفی دارد و شناخت تمام جزئیات و ریزه کاری های آن ها ممکن است به نظر کمی دشوار بیاید!

 

دقت داشته باشید استیک از قسمت های مختلف گوشت گاو یا گوساله به ویژه از قسمت راسته تهیه می شود؛ دقت داشته باشید کیفیت و بافت استیک به طبع قسمتی از گوشت گاو یا گوساله که در تهیه ی آن استفاده شده است، کمی متفاوت خواهد بود.

شاتوبریان از جمله غذاهای ملل به شمار می آید؛ شاتوبریان از موادی چون گوشت فیله ی تمیز شده، سس قارچ، روغن زیتون، کره و همچنین نمک و فلفل تهیه می شود.

شما می توانید این غذا را در وعده های غذایی ناهار و شام نوش جان نمایید. همچنین شاتوبریان را می توان در در ماه رمضان و به عنوان وعده ی افطار و سحری استفاده کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا