غذای چینی نیان گائو چگونه غذایی است؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین، کشوری در شرق قاره ی آسیا است که با جمعیتی حدود ۱٫۴ میلیارد نفر، پر جمعیت ترین کشور دنیا به شمار می آید.

جالب است بدانید فرهنگ چینی، نوعی فرهنگ عظیم با آداب و رسوم گوناگون و متنوع در گستره‌ ی بزرگی از آسیای شرقی است. این فرهنگ، که یکی از کهن‌ ترین فرهنگ‌ ها در جهان به شمار می‌ آید شامل ادبیات، موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای رزمی، هنر آشپزی و… می‌ شود که در منطقه گسترده‌ ای از چین و در میان مردمان چینی اجرا می شود.

 

غذای چینی نیان گائو چگونه غذایی است؟

 

گردشگری در کشور چین پس از انجام اصلاحات و آزاد سازی‌ های اقتصادی در این کشور، از رونق و گسترش فراوانی در چند دهه ی اخیر برخوردار شده‌ است. برای نمونه بد نیست بدانید کشور چین در سال ۲۰۱۱ میلادی، سومین کشور پر بازدید جهان بوده است و همچنین در سال ۲۰۱۰ میلادی، شمار گردشگران خارجی‌ که به چین مسافرت کرده‌ اند چیزی برابر با ۵۶ میلیون نفر بوده‌ است!

درباره صنعت غذا در کشور چین بد نیست بدانید که این کشور، هزاران شرکت تولید کننده ی مواد غذایی دارد که برخی از آن‌ ها، بزرگ‌ ترین کمپانی‌ های تولید غذای دنیا هستند! دقت داشته باشید غذاهای چین، محبوب‌ ترین غذاها در تمام جهان هستند و نماینده‌ ی فرهنگ و تاریخ غنی پنج هزار ساله‌ ی این کشور به شمار می آیند، اما غذاهای اصیل چینی تفاوت‌ های زیادی با غذاهای غربی دارند.

 

توجه داشته باشید بخش اصلی غذا در چین، برنج و گندم است. حقیقت جالبی که درباره ی غذاهای چینی وجود دارد تفاوت عمده ای است که بین آشپزی در منطقه ی شمال و در منطقه ی جنوب چین وجود دارد!

دقت داشته باشید آب و هوای خشک تر و سردتر ناحیه ی شمال چین، بستر مناسبی برای کشت و پرورش گندم و همچنین محصولات مرتبط به وجود آورده است؛ به همین دلیل مردم ناحیه ی شمال چین بیشتر دامپلینگ، نودل گندم، نان گندم، انواع خمیر و همچنین نان شکم پر می خورند! اما در ناحیه ی جنوب کشور چین، بیشتر شاهد غذاهای برنجی، نودل برنج همراه با تنوع زیادی از میوه ها و سبزیجات تازه هستیم!

 

غذای چینی نیان گائو چگونه غذایی است؟

 

یکی از غذاهای بسیار طرفدار در کشور چین، نیان گائو نام دارد که در طول سال نوی چینی پخت می شود. نیان گائو یا کیک برنج و یا کیک سال نو، غذایی است که از برنج لزج تهیه می شود.

چینی ها خوردن غذای نیان گائو را نماد کامیاری و خوشبختی خود می دانند! شاید این سوال برای تان پیش آید که چرا؟ زیرا نام نیان گائو متشابه با معنی “هر سال بالاتر و بالاتر” (به چینی: 年糕 – 年高) است. هدیه دادن نیان گائو نیز در ایام عید چینی بسیار مرسوم است.

 

البته در نهایت یادآور می شویم که مسلمانان نبایستی این کیک چینی را بخورند!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا