غذای اسپانیایی پاپیای مرغ چگونه تهیه می شود؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

اسپانیا کشوری دوست‌ داشتنی و متنوع است که البته سفر به آن در مقایسه با سفر به دیگر کشورهای اروپایی، هزینه‌ ی کمتری را در بر خواهد داشت! امروزه کشور اسپانیا با جاذبه های گردشگری بسیار، مقصد مناسبی برای تورهای اروپایی به شمار می آید.

 

غذای اسپانیایی پاپیای مرغ چگونه تهیه می شود؟

 

شهر مادرید از سال ۱۵۶۱ میلادی تا به حال به عنوان پایخت کشور اسپانیا شناخته می شود. مادرید، شهری مدرن است که هنر و موسیقی را در جای جای آن می توان دید. همچنین کشور اسپانیا در صنعت غذا و آشپزی نیز بسیار نام آور و مشهور است؛ به صورتی که آشپزهای سرشناس و شناخته شده ای همچون فرران آدریا یا Ferran Adria ، مغز متفکر رستوران های زنجیره ای El Bulli و همچنین برادران روکا یا Roca brothers ، بنیانگذاران مجموعه رستوران های El Celler de Can Roca تحسین بین المللی را برای آشپزی اسپانیایی به همراه آورده اند و صنعت غذای این کشور را جهانی ساخته اند!

در این مطلب تصمیم داریم درباره غذای اسپانیایی پاپیای مرغ به بحث و بررسی بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

پاپیای مرغ یک غذای اسپانیایی و از جمله غذاهای مهم ملل به شمار می آید! این غذا خوشمزه و خوش عطر است و طعم زعفران آن هوش از سر هر کسی می برد! پاپیای مرغ را می توان در وعده های ناهار و شام نوش جان کرد. همچنین استفاده از این غذا در ماه مبارک رمضان در وعده های غذایی افطار و نیز سحری توصیه شده است.

 

غذای اسپانیایی پاپیای مرغ چگونه تهیه می شود؟

 

شاید این سوال برای تان پیش آید که پاپیای مرغ چگونه تهیه می شود؟

در پاسخ بایستی گفت غذای اسپانیای پاپیای مرغ از ساق مرغ، برنج، ماست تازه، فلفل دلمه ای، قارچ حلقه حلقه شده، روغن زیتون، پیاز، سیر، نمک و فلفل و مهم تر از همه، محلول زعفران است. توجه داشته باشید برای تهیه ی پاپیای مرغ، بایستی ساق های مرغ را ابتدا به ماست تازه و سپس به محلول زعفران، نمک و فلفل آغشته نمایید و سپس ترکیب حاصل را به مدت ۴۰ دقیقه در یک فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.

در مرحله ی بعد، برنج را به صورت جداگانه همراه با زردچوبه آبکش نمایید؛ دقت کنید که برنج، نرم نشود! سپس در تابه ای سرامیکی، پیاز و سیر له شده را همراه با فلفل دلمه ای خلال شده در کمی روغن زیتون تفت دهید.

سپس ترکیب را با برنج آبکش شده، مخلوط نمایید؛ ترکیب حاصل را در داخل یک ظرف مناسب فر بریزد، بر روی آن فویل کشیده و آن را به مدت ۱ ساعت در فر قرار دهید.

در انتها، مرغ ها را بر روی برنج قرار داده و نوش جان کنید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا