غذای ژاپنی سوریمی چگونه تهیه می شود؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

کشور ژاپن، کشوری زیبا و در عین حال زلزله خیز است. بد نیست بدانید ژاپن هر ساله با نزدیک به ۱۵۰۰ زمین لرزه مواجه است! همچنین این کشور کاملا در میان آب ها محصور شده است! اقیانوس آرام در شرق این کشور، دریای ژاپن در غرب این کشور، دریای شرق چین در جنوب این کشور و همچنین دریای اوخوتسوکو در شمال کشور ژاپن واقع شده است.

کشور ژاپن دارای عادت های غذایی خاص و منحصر به فردی است! برای نمونه در ژاپن خوردن گوشت اسب به صورت خام، یک امر طبیعی است! گوشت خام اسب در زبان ژاپنی “باساشی” نام دارد و چیزی در حدود چند هزار سال است که یکی از غداهای منحصر به فرد و خاص این کشور به شمار می آید.

 

غذای ژاپنی سوریمی چگونه تهیه می شود؟

 

توجه داشته باشید در گوشت اسب، مقادیر فراوانی پروتئین و ماده ی اسید لینولئیک وجود دارد و در عین حال، میزان کالری نسبی کمتری نیز دارا است. جالب است بدانید گوشت اسب منجر به افزایش طول عمر آدمی می شود!

از دیگر عادت های عجیب مردم ژاپن در رابطه با غذا می توان این مورد را بیان کرد: غذا خوردن با صدای بلند در هنگام صرف سوپ و یا رشته فرنگی “نودل”، حتی در ملاء عام و در کنار دیگران، کاملا طبیعی و معمول می باشد و حتی به این امر توصیه نیز شده است! شاید این سوال برای تان پیش آید که چرا این عادت عجیب در میان مردم ژاپن مرسوم و ارزشمند است؟ در پاسخ بایستی گفت ملچ و ملوچ کردن به هنگام خوردن غذا، یک نوع تشکر از آشپز به خاطر طبخ غذای مصرفی می باشد! یعنی احساس لذت از خوردن یک غذای خوشمزه.

 

در این مطلب تصمیم داریم کمی پیرامون یک غذای ژاپنی به نام غذای سوریمی به بحث بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

سوریمی یک واژه ی ژاپنی است و در اصطلاح به نوعی غذایی پروتئینی و دریایی گفته می شود که از گوشت چرخ‌ کرده ی ماهی تهیه می‌ شود! دقت داشته باشید در تهیه سوریمی از ماهیان ریزتر یا به بیان ساده تر، از آنچه که به عنوان محصولات فرعی حاصل از صید باقی می ماند، استفاده می شود.

 

غذای ژاپنی سوریمی چگونه تهیه می شود؟

 

شاید این سوال برای تان پیش آید که چرا بایستی استفاده از مواد فرعی حاصل از صید یا همان ماهی های ریز رایج شود؟ در پاسخ بایستی گفت امروزه به سبب رشد روز افزون جمعیت انسانی و همچنین کاهش میزان صید ماهیان درشت، استفاده از محصولات فرعی حاصل از صید که شامل انواع ماهیان ریز و نامرغوب‌ تر هستند، رایج شده است!

دقت داشته باشید به سبب وجود و بهره گیری از فناوری‌ ها و دستگاه های نوین شیلات، می توان این محصولات را به صورت گوشت ماهی چرخ‌ کرده در آورد! همچنین پس از استخوان‌ گیری و حذف طعم نامناسب و مشکل نامرغوبی برخی از ماهی ها، محصولی به نام “سوریمی” به بازار مصرف جهان عرضه کرد.

 

جالب است بدانید سوریمی از جمله غذاهای بین المللی می باشد که در کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا نیز طرفداران خاص خود را دارد. براساس جدیدترین آمار منتشر شده، کشور آمریکا با تولیدی معادل ۲۰۰ هزار تن، بزرگ‌ ترین تولید کننده ی سوریمی و در مقابل، کشور ژاپن نیز با مصرف حدود ۴۰۰ هزار تن، بزرگ‌ ترین مصرف‌ کننده ی جهانی سوریمی در جهان به شمار می آید.

 

بد نیست بدانید از سوریمی برای تهیه ی کتلت ماهی، فیش‌ برگر، سوسیس ماهی، فیش فینگر و… استفاده می شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا