بازی محلی قایم باشک به چه صورت انجام می شود؟

معرفی بازی های محلی، از آن جهت حائز اهمیت است که می تواند هم به ما دانشی در خصوص داشته های فرهنگی مان بدهد و هم مهم تر از آن، فرصتی فراهم نماید که با کسب آگاهی بتوانیم در زندگی امروز خود و کودکانمان از آن ها استفاده نماییم و از شادی و نشاطی که بخش جدایی ناپذیری از این بازی هاست، بهره مند شویم.

 

بازی محلی قایم باشک به چه صورت انجام می شود؟

 

اهداف بازی محلی قایم باشک

افزایش سرعت، چابکی، عکس العمل، تیزبینی و دقت به اطراف

تعداد بازیکنان: ۴ نفر به بالا

ابزار بازی: به ابزاری نیاز ندارد

محوطه بازی: فضای باز

 

شرح بازی محلی قایم باشک

این بازی در محیطی باز در حالی که مکان هایی برای مخفی شدن وجود دارد (به دو روش گرفتن و دیدن) انجام می گیرد. ما در این جا به نوع گرفتن یا لمس کردن می پردازیم.

در آغاز بازی یک نفر از بچه ها با روش قرعه کشی به عنوان گرگ انتخاب می شود. او کنار دیوار چشمش را می بندد، بقیه بازیکنان هر کدام در جایی پنهان می شوند و شخصی که چشمش را بسته است تا شماره ۲۰ می شمارد و بعد چشمانش را باز می کند و دنبال افرادی که مخفی شده اند، می رود و اگر بتواند یکی از بچه ها را پیدا کند و دستش را به بازیکن بزند، برنده می شود.

آن شخص باید جای گرگ را بگیرد و چشم ببندد، ولی اگر نتواند بچه ها را پیدا کند و بچه ها خودشان را به جایگاه نشانه برسانند، شخص گرگ شده دوباره باید چشم ببندد و بازی دوباره آغاز شود. این بازی تا خسته شدن گروه ادامه دارد.

 

یادآوری

شخصی که چشمش را بسته است به جای شمارش از یک تا بیست می تواند از این شعر زیر نیز استفاده کند: «ده، بیست، سی، چهل، پنجاه، شصت، هفتاد، هشتاد، نود، صد، حالا که رسید به صدتا، ما می گوییم سیصدتا، هاجر خانم حاضر باش من آمدم به کنکاش، دستمال آبی بردار، پر از گلابی آبدار.»

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا