مراقبت از پوست مختلط بایستی به چه صورت باشد؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی جدول یاب

هر فرد در طول زندگی خود، با دیگر افراد دارای برخی تفاوت ها می باشد. یکی از این تفاوت های مهم و قابل تامل، تفاوت در نوع پوست افراد است. پوست برخی ممکن است خشک باشد، برخی معمولی، برخی دیگر چرب و برخی مختلط! نوع پوست افراد با افزایش سن آن ها تغییر می کند.

 

مراقبت از پوست مختلط بایستی به چه صورت باشد؟

 

به طور معمول، در سنین نوجوانی و اوایل جوانی، یعنی به صورت واضح تر از ابتدای سن بلوغ تا سن سی سالگی، پوست اکثر افراد چرب است. سپس در دهه ی سی تا چهل سالگی، پوست به سمت خشک شدن پیش می رود. از ۴۰ سالگی به بعد نیز پوست آدمی خشک می شود. پس می توان گفت مشکل از آنجایی شروع می شود که سن آدمی بالاتر می رود و جنس پوست نیز تغییر می کند.

 

شاید در این بین، این سوال برای تان پیش آید که پوست مختلط، چگونه پوستی است؟

در پاسخ بایستی گفت افرادی که دارای پوست مختلط هستند، در بعضی از نقاط صورت شان، چربی زیادی وجود دارد و در عین حال بعضی دیگر از نقاط صورت شان، خشک، شکننده و پوسته‌ پوسته است! به بیان واضح تر می توان گفت پوست مختلط، به طور همزمان دو یا چند نوع وضعیت پوستی مختلف را شامل می شود! یعنی نواحی مختلف پوست صورت و بدن شما، دارای طبیعت متفاوتی است. چنانچه محصولات مراقبت از پوست خود را به سختی پیدا می‌ کنید؛ همچنین بعضی از محصولات مراقبت از پوست باعث بروز جوش صورت می‌ شوند و بعضی دیگر پوست تان را خشک می‏ کنند. پوست شما مختلط است.

در پوست ‏‌های مختلط، به طور هم زمان جوش و همچنین خشکی پوست مشاهده می‌‏ شود. از دیگر مشکلات پوست مختلط می توان موارد زیر را نام برد:

وجود چروک، شکستگی، و همچنین عارضه‌ ی روزاسه. همچنین از جمله مواردی که در افراد دارای پوست مختلط دیده می شود، منافذ باز پوست است.

 

مراقبت از پوست مختلط بایستی به چه صورت باشد؟

 

دقت داشته باشید مراقبت از پوست مختلط، کمی سخت و دشوار است؛ زیرا علاوه بر توجه به چربی پوست، بایستی خشکی بعضی نواحی آن را نیز درمان نمایید. برای این که بتوانید از پوست مختلط خود، به خوبی و به درستی مراقبت نمایید، لازم است محصولاتی را انتخاب کنید که برای انواع پوست مناسب می باشد و منجر به بروز برخی حساسیت ها نمی شود. برای پیشگیری از بروز انواع حساسیت ها، بهتر است از به کار بردن مواد معطر بر روی پوست خود، اجتناب نمایید. آن دسنه از افرادی که پوست مختلط دارند، به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند تا بتوانند پوست سالم و زیبایی داشته باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که هر صابونی برای شست و شوی پوست شما، مناسب نیست و بهتر است برای شست و شوی صورت، آن هم ترجیحا یک بار در طول روز و نه بیشتر، از مایع های شست و شوی صورت، مناسب برای پوست های مختلط بهره گیرید. همچنین برای خشک کردن پوست مختلط بهتر است به جای حوله، از یک پارچه ی سفید نخی استفاده نمایید.

 

چنانچه پوست شما از نوع پوست مختلط می باشد، بایستی پوست خود را آبرسانی کافی نمایید! برای انجام این کار، توصیه می کنیم از کرم مرطوب کننده ای استفاده نمایید که بتواند قسمت های خشک پوست تان را به خوبی مرطوب نگه دارد و آب کافی را به آن برساند. همچنین بهتر است کرم مرطوب کننده ی استاندارد و مورد نظر خود را بر روی قسمت های خشک پوست که بیشتر ناحیه ی گونه ها است، بزنید و برای قسمت های چرب نیز از کرم مخصوص آن ناحیه استفاده نمایید. توصیه می کنیم به تناسب چربی و یا خشکی پوست خود، روی مناطق مختلفی از آن، از مرطوب کننده‌ های مختلف استفاده نمایید.

دقت داشته باشید ممکن است شما مراحل تمیز کردن و مرطوب کردن پوست خود را به طور صحیح و درست انجام دهید، اما چنانچه پوست خود را به درستی لایه برداری نکنید، پوست‌ تان در شرایط اولیه قرار نخواهد گرفت.

 

کارشناس زیبایی انجمن سلامت ایالات متحده آمریکا، مل آدامز در این باره می‌ گوید: مرحله ی لایه برداری به خصوص برای افرادی که پوست مختلط دارند، بسیار مهم است! توجه داشته باشید گونه‌‌ های اغلب افراد می‌ تواند خشک و پوسته پوسته به نظر برسد و یا برخی از انواع پوست مختلط نیز ممکن است باز هم در معرض جوش و آلودگی باشند. انجام لایه برداری منظم کمک می‌ کند که صورتی صاف و مسطح داشته باشید؛ همچنین این اتفاق به پیشگیری و رفع گرفتگی منافذ مسدود شده ی پوست نیز کمک می‌ کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا