طرز تهیه خمیر پیتزا فوری و ساده و آسان بدون خمیر مایه با ماست برای ۲ نفر

دستور تهیه خمیر پیتزا بدون خمیر مایه

طرز تهیه خمیر پیتزا

پیتزا فوری یک نوع فست فود عالی و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و مهم ترین قسمت پیتزا نان یا خمیر آن می باشد. خمیر پیتزا را می توانید به صورت آماده یا در منزل به راحتی و فوری تهیه کنید. خمیر پیتزا فوری یک خمیر بسیار خوش دست است و کار با آن بسیار راحت می باشد، بافت و ماندگاری خوبی دارد و می توانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری کنید. این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها، پیراشکی، کلوچه، نان صبحانه، پیتزا و … است حتی می توانید این خمیر را در روغن سرخ کنید. این خمیر یک خمیر همه کاره است مدت نگهدای خمیر پیتزا یک هفته داخل یخچال و دو ماه در فریزر می باشد. در مدتی که خمیر داخل یخچال است حداقل یک بار پف آن را بگیرید و برای استفاده از خمیر فریز شده خمیر را داخل یخچال قرار دهید تا یخ زدایی شود. امروز در جدول یاب طرز تهیه خمیر پیتزا فوری بدون خمیر مایه با ماست و بدون استراحت را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا فوری

  • آرد ۱ و نیم لیوان
  • روغن زیتون یا روغن مایع ۱/۳ استکان
  • ماست نصف لیوان
  • بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
  • نمک ۵ گرم

طرز تهیه خمیر پیتزا با ماست

مرحله اول: ترکیب ماست و بکینگ پودر

یک لیوان آماده کنید ماست را به اندازه نصف یک لیوان داخل آن بریزید، ۱ قاشق مربا خوری بکینگ پودر را به ماست اضافه و خوب با هم مخلوط کنید. بعد از حدود ۱ دقیقه حجم ماست دو برابر و حباب هایی روی آن تشکیل می شود.

مرحله دوم: اضافه کردن روغن و نمک

ظرف یا کاسه مناسبی را آماده کنید، ماست را داخل آن بریزید در ادامه ۱/۳ استکان روغن زیتون یا روغن مایع را به همراه کمی نمک اضافه و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن آرد

۱ و نیم لیوان آرد را داخل یک ظرف بریزید و ۲ بار الک کنید. آرد را کم کم و در چند مرحله اضافه و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. زمانی که خمیر کمی سفت شد با دست خمیر را ورز دهید تا خمیر جمع شود.

مرحله چهارم: ورز دادن خمیر

خمیر را از داخل ظرف خارج کنید و روی تخته کار قرار دهید و آن را به مدت حدود ۱۰ دقیقه ورز دهید و چند بار به سطح کار بکوبید تا یک خمیر نرم و لطیف داشته باشید. خمیر را با چاقو یا هر وسیله دیگری که دارید به دو قسمت تقسیم کنید و چونه بگیرید، چونه ها را روی سطح کار قرار دهید و خمیر را پهن و باز کنید.

مرحله پنجم: باز کردن خمیر

بعد از اینکه خمیر را چونه کردید نوبت باز کردن خمیر می باشد. خمیر را روی تخته کار قرار دهید و با دست کمی خمیر را پهن کنید. سپس با وردنه خمیر را باز کنید تا جایی که خمیر زیاد نازک یا ضخیم نشود. ظرف سرو را آماده کنید کف ظرف را کمی چرب و آرد پاشی کنید و خمیر را داخل ظرف قرار دهید با دست خمیر را باز کنید تا کاملا داخل ظرف را بگیرد. روی خمیر را با مواد پیتزا پر کنید و بعد از پخت، پیتزا را نوش جان کنید.

طرز تهیه خمیر پیتزا

نکات کلیدی برای تهیه خمیر پیتزا با ماست

  1. این خمیر پیتزا نیاز به پیش پخت ندارد.
  2. خمیر را نازک پهن کنید و کمی لبه ها را ضخیم تر بگیرید.
  3. مراقب باشید آرد زیاد نریزید که خمیر سفت شود.
‫۳.۷/۵ (۳ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا