طبیعت زیبای جهنم سفید در کجا واقع است؟

خفر روستا‌یی زیبا است که در استان اصفهان و در ۸۴ کیلومتری شهر سمیرم قرار گرفته است . این روستا در کوهپایه دامنه بلندترین قله دنا با نام قاش مستان، واقع شده است.

روستای خفر با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش لقب جهنم سفید را به خود اختصاص داده است، زیرا زمستان‌های بسیار سرد و پر‌برفی دارد. از لقب‌های دیگری که به روستای خفر اختصاص داده شده است می‌توان به عروس دنا اشاره کرد.

روستای خفر یکی از جاذبه‌های استان اصفهان و شهرستان سمیرم است. قدمت این روستا به دوره حکومت ساسانیان برمی‌گردد. برخی از افراد فکر می‌کنند که موقعیت توپوگرافی این روستا دلیل نامگذاری آن بوده است. آن‌ها می‌گویند روستای خفر در بدو شکل‌گیری با نام خور شناخته می‌شد و بعد‌ها نام آن به حفر و خفر تغییر کرد.
برخی دیگر می‌گویند کلمه خفر از کلمات خور یا غور گرفته شده است. غور یا غوری نام قبیله اولیه‌ای بوده است که در محل فعلی روستای خفر زندگی می‌کردند.

طبیعت زیبای جهنم سفید

روایت دیگری نیز درباره نحوه نامگذاری روستای خفر وجود دارد که براساس آن کلمه خفر از کلمات گور یا گبر گرفته شده است. کلمات گور یا گبر معرف آیینی مربوط به پیش از اسلام هستند.

خاطرنشان می‌شود؛ از جاذبه‌های دیدنی که در اطراف روستای خفر قرار گرفته‌اند می‌توان به آبشار خفر، تنگه دنا‌آسا، غار یخی، غار کیخسرو و چشمه سید محمد اشاره کرد.

طبیعت زیبای جهنم سفید

آبشار خفر در پنج کیلومتری روستای خفر و روی دامنه‌های پرشیب شرقی دنا جاریست. ارتفاع این آبشار چیزی حدود ۳۰ متر است. مسیر دسترسی به آبشار خفر از روستای خفر مشخص است و پس از عبور از کوچه باغ‌های روستا در ادامه راه مالرو را دنبال می‌کند. با رفتن به طرف آبشار، رودخانه را در سمت راست می‌بینید. از روستای خفر تا آبشار بیش از یک ساعت کوه پیمایی بسیار سبکی خواهید داشت.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا