طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ لیوانی بسیار خوشمزه و شیک مرحله به مرحله

دستور تهیه ژله بستنی سه رنگ

طرز تهیه ژله بستنی

ژله بستنی از جمله دسرهای لذیذ و شیک است که با رنگ ها و دستورهای مختلف می توان آن را تهیه و با خلاقیت به خرج دادن، ژله بستنی های رنگی و خوش طعم درست کرد. ژله بستنی چند رنگ یا چند لایه، یکی از زیباترین مدل های این دسر خوشمزه و پرطرفدار است که نسبتا به زمان بیشتری برای تهیه نیاز دارد، اما نتیجه نهایی ارزش تمام زمانی که برای آن می گذارید را خواهد داشت. ژله بستنی چند رنگ جلوه و زیبایی خاصی به سفره شما می دهد. امروز در جدول یاب طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی لیوانی چند رنگ

  • ژله توت فرنگی ۱ بسته
  • بستنی وانیلی تک نفره ۲ عدد
  • آب ۲ لیوان
  • روغن برای چرب کردن مقداری

طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ مخصوص مهمانی و تولد

مرحله اول: آماده سازی ژله

ژله توت فرنگی را از بسته خارج کنید و داخل یک کاسه بریزید و مطابق با دستور روی بسته ابتدا ۱ لیوان آب جوش داخل کاسه اضافه کنید با قاشق یا همزن دستی خوب هم بزنید سپس کاسه را روی حرارت کتری یا سماور بن ماری کنید. بعد کاسه را از روی بخار بردارید و ۱ لیوان آب سرد به ژله اضافه و خوب مخلوط کنید تا کاملا شفاف شود.

مرحله دوم: چرب کردن قالب (لیوان)

در این دستور بدون استفاده از قالب و در داخل لیوان یک بار مصرف یا هر لیوان دیگری می توانید یک ژله خوشرنگ و آسان درست کنید به این صورت که داخل لیوان را با روغن مقداری چرب کنید تا هنگام خارج کردن، ژله به راحتی از لیوان جدا شود.

مرحله سوم: گذاشتن ژله در یخچال

بعد از چرب کردن لیوان ها، مقداری از ژله ساده را با ملاقه داخل لیوان بریزید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. در این فاصله بستنی را در دمای محیط قرار دهید تا کمی آب شود و موقع اضافه کردن بستنی، ژله بریده نشود.

مرحله چهارم: ترکیب ژله و بستنی

کمی که بستنی آب شد باقیمانده ژله را با ۱ عدد بستنی لیوانی مخلوط کنید تا رنگ صورتی خوشرنگی به خود بگیرد و لایه بعدی را، از ترکیب ژله و بستنی بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم: آماده سازی نهایی ژله

در نهایت بقیه ژله بستنی را با یک بستنی دیگر مخلوط کنید تا رنگ آن به صورتی کم رنگ تغییر کند و روی لایه های قبلی بریزید. آخرین لایه را که ریختید ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله بستنی کاملا ببندد و آماده شود. بعد از آماده شدن ژله بستنی ها، با انگشت ژله بستنی ها را از داخل لیوان یا قالب جدا کنید و داخل ظرف مورد نظر برگردانید. ظرف را حتما با آب مرطرب کنید تا موقع سرو، ژله بستنی ها به ظرف نچسبند. همچنین می توانید ژله را به صورت تک نفره در لیوان سرو کنید.

طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ

نکات کلیدی برای تهیه ژله بستنی در لیوان مرحله به مرحله

  1. هر لایه را زیاد در یخچال نگه ندارید که کامل بسته شود چون زمانی که بخواهید ژله بستنی را از قالب دربیاورید، لایه ها از هم جدا می شوند.
  2. اگر از قالب فلزی استفاده می کنید اول با روغن کمی چرب کنید بعد ۱۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید بعد ژله بستنی را داخل قالب بریزید زیرا در این حالت ژله بستنی راحت از قالب جدا می شود.
  3. می توانید قالب را چرب نکنید و زمانی که ژله بستنی آماده شد کف قالب را چند دقیقه در آب گرم قرار دهید سپس از قالب خارج کنید.
‫۴/۵ (۴ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا