طرز تهیه ژله رولی با بستنی به شکل گل رز شیک و خوشمزه و ساده در خانه

دستور تهیه ژله رولی رنگین کمانی

طرز تهیه ژله رولی

ژله رولی یکی از ژله های خوشمزه با ظاهری زیبا و جذاب است که معمولا از ترکیب ژله های رنگی با طعم دلخواه با بستنی درست می شود. ژله رولی یک پیشنهاد عالی و راحت برای مجالس و تولدها است که بسیار کم هزینه و به صرفه نیز می باشد. با رعایت نکات گفته شده می توانید یک ژله رولی شیک، درست و برای دیزاین ژله های دیگر نیز استفاده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه ژله رولی گل رز را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله رولی با بستنی وانیلی

  • پودر ژله با طعم و رنگ دلخواه ۲ بسته
  • آب جوش ۱ و ۱/۳ لیوان
  • بستنی وانیلی لیوانی ۲ عدد

طرز تهیه ژله رولی با بستنی شیک و مجلسی

مرحله اول: بن ماری کردن ژله ها

مقداری آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. پودر ژله ها را از پاکت خارج کنید و هر کدام را داخل یک کاسه بریزید؛ برای هر یک بسته پودر ژله به حدود دو سوم لیوان آب جوش نیاز دارید. ۲/۳ لیوان آب جوش را به هر کدام از پودرهای ژله اضافه و با قاشق کمی مخلوط کنید، سپس ظرف های ژله را روی بخار کتری قرار دهید تا دانه های ژله به خوبی در آب جوش حل و مایع شفاف شود.

مرحله دوم: اضافه کردن بستنی به مایع ژله

ژله ها را بعد از آماده شدن، از روی بخار بردارید و دو سه دقیقه در محیط قرار دهید تا کمی خنک شوند. یک عدد بستنی وانیلی را که از چند دقیقه قبل در محیط قرار دادید به ژله های گرم اضافه کنید. زیاد هم نزنید، اجازه دهید بستنی با گرمای ژله ذوب شود. فقط با پشت قاشق بستنی ها را له کنید؛ با این روش ژله رولی دو لایه می شود که یک لایه ژله و یک لایه بستنی است.

مرحله سوم: ریختن ژله بستنی داخل سینی و گذاشتن در یخچال

سینی که برای ژله در نظر گرفتید را آماده و سطح سینی را کمی مرطوب کنید. کف سینی نایلون فریزر قرار دهید، فرچه را به روغن آغشته و روی نایلون را کمی چرب کنید. ژله بستنی را داخل سینی بریزید و به مدت حداکثر ۴۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. با توجه به تفاوت سرمای یخچال ها، ژله بستنی بین نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه باید در یخچال بماند.

مرحله چهارم: برش زدن و رول کردن ژله بستنی

بعد از این که ژله بستنی سفت شد، سینی را از یخچال خارج کنید و با یک کارد تیز نواری برش بزنید. اگر می خواهید ژله رولی به شکل گل شود، یک سمت را ساده و یک سمت را دالبر برش بزنید. موقع رول کردن نوارها، یک جای خنک قرار بگیرید چون اگر در جای گرم باشید و سرعت عمل شما نیز پایین باشد بستنی روی ژله آب می شود. سپس نوارها را رول کنید و به مدت حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید و در نهایت داخل ظرف سرو بچینید و به دلخواه تزئین کنید.

طرز تهیه ژله رولی

نکات کلیدی برای تهیه ژله رولی

  1. حتما باید ژله کمی داغ باشد تا بستنی با حرارت ژله ذوب شود و زیاد هم نزنید.
  2. سینی که برای ژله رولی انتخاب می کنید حتما سایز ۲۰ در ۳۰ باشد.
  3. مدت زمان ماندن ژله بستنی در یخچال نباید بیشتر از ۴۵ دقیقه شود.
  4. دلیل ترک خوردن ژله رولی این است که بستنی یا آب، بیشتر از میزان گفته شده اضافه کردید یا سینی کوچک بوده و رول ضخیم می شود.
  5. اگر ژله بیشتر از ۴۵ دقیقه در یخچال بماند خیلی سفت می شود و هنگام رول کردن می شکند.
  6. بسته به سلیقه خود از ژله های رنگی یا ژله آلوورا و رنگ خوراکی دلخواه استفاده کنید.
‫۳.۵/۵ (۲ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا