ساده ترین راه برای کاهش فشار های روحی چیست؟

فشار روحی تاثیرات مخربی روی کار آیی بدن دارد به طوریکه می تواند حتی زیبایی ظاهری و توانایی حرکت انسان را دچار آسیب کند.

همه ما گاهی درگیر فشار روحی می شویم ،فشار روحی ریشه بسیاری از مشکلات روانی ، پزشکی و اجتماعی است ، هر یک از ما دائماً فشارهای روحی بسیاری را با نتایج متعدد آن تحمل می کنیم، فشار روحی تنها هنگامی سلامتی را به خطر می اندازد که به طور مؤثر با آن مقابله نشود.

ناراحتی ها و فشارهای روحی که می تواند خشنودی روحی را کاهش دهد، قادر هستند سلامت جسمانی را نیز زایل کنند. با وجود این مقداری فشار روحی معمول لازم است، ناراحتی های روحی از نظر مالی و اقتصادی نیز زیان و آسیب هائی را بر ما وارد می آورد.

فشار روحی سودمند می تواند تعداد کمی از افراد را تبدیل به قهرمان المپیک کند ، درصورتی که فشار روحی زیانبخش تعداد زیادی از افراد را دچار یأس و نومیدی می کند ، بنابراین باید به چنین نیروی قدرتمندی همواره توجهی خاصل داشت.

فعالیت ورزشی، به ویژه پیاده روی شیوه فوق العاده مؤثری برای برطرف کردن فشار روحی است ، امروزه میلیون ها نفر از مردم جهان برای مقابله با ناراحتی ها و فشارهای روحی روزمره بعد از کار روزانه خود به فعالیت های جسمانی مانند ، نرمش کردن ، دویدن در پارک ، دوچرخه سواری با دوستان، پیاده روی و غیره می پردازند و از این فعالیت ها لذت می برند.

پیاده روی،بهترین و ارزان ترین راه برای کنترل فشار روحی است  پیاده روی ، صرفنظر از سرعت گام ها، به طور طبیعی میزان استرس را کم می کند ،فعالیت های ورزشی مناسب به طور قابل توجهی در مقابله با استرس نقش دارند.

ورزش های آرامبخش مانند،حرکات کششی و دیگر ورزش ها مانند پیاده روی،دویدن و ورزش های هوازی موجب افزایش امواج آلفا در مغز می شوند.این موج ها الگوی الکتریکی فعالیت مغز است که نشان می دهند ذهن در حال آرامش قرار دارد.

پیاده روی منظم و مرتب آندروفین ها را که باعث احساسات مثبت در ما می شود در خون وارد می کند، این ماده خاصیت آرام بخشی دارد، تمرین های طولانی مدت موجب تحریک مغز برای تولید هورمون هائی به نام « آندروفین »  می شود و موجب قطع درد و ایجاد حالت وجد و سرور در فرد می گردند ، بدین ترتیب به منظور دست یافتن به امنیت و اطمینان در مواقع کار سخت و یا استرس های فردی ، تقریباً هر ورزشی به شما کمک می کند تا خود را از تنش ها، نگرانی ها و اضطراب رها سازید.

بهتر است پیاده روی را به عنوان فعالیت ورزشی مورد علاقه خود به طور منظم و مرتب ، انتخاب کنید، به طور کلی یکی از فعالیت های بدنی که به سادگی در دسترس شما قرار دارد ، پیاده روی است که یکی از فعالیت های منظمی است که برای از بین بردن فشار روانی بسیار سودمند است ، با پیاده روی می توان بر ناراحتی های روحی و عصبی غلبه کرد ، چرا که پیاده روی یک تسکین دهنده عمومی فشار و تنش عصبی است.

انجام پیاده روی منظم و مرتب فرد را دربرابر فعالیت های بعدی ناراحتی روحی در آینده محافظت می کند ، پیاده روی به شما انرژی می دهد تا احساس آرامش کنید و از سرزندگی و شادابی خود لذت ببرید.

ورزش سبک ( پیاده روی ) که به طوری منظم و مرتب انجام شود ، ضربان قلب شما را تا اندازهای بالا می برد و می تواند در از بین بردن فشار روحی معجزه کند.

ورزش مرتب به طور منظم، بدن را برای غلبه بر استرس مقاوم می سازد ، هنگامی که پیاده روی به درستی انجام گیرد موجب کاهش اثرات زیانبار استرس می شود ، حتی گاهی کارهایی مانند قدم زدن در اطراف محل زندگی می تواند ناراحتی شما را به خاطر مشکلات کاری و یا خانوادگی کمتر کند، بدن شما طوری ساخته شده است که تحت فشار روانی، نیاز به تحریک دارد ، پیاده روی کنید یا بدوید،هر دو موثراست.

توصیه  

*پیاده روی بهترین و ارزانترین راه کنترل فشار عصبی است.

*بهتر است به جای مصرف داروهای عصبی یا خواب آور ، هر روز مدتی در فضای آرام به قدم زدن بپردازید.

*فراموش نکیند پیاده روی، یک آرامش دهنده عمومی و عامل موثری در پیشگیری از بروز ناراحتی های روحی است.

*پیاده روی تسکین دهنده عمومی فشار و تنش عصبی است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا