در سفر به تایلند چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟

تایلند سرزمینی عجیب با آثار جذاب تاریخی ، مذهبی و طبیعی است که مقصد بسیاری از ایرانی هاست مخصوصا در روزهای نوروز، اما در سفر به این کشور یادتان باشد که یک سری اعمالی هست که نباید هرگز انجام دهید چون انسان بی فرهنگی تلقی خواهید شد. حال چه کارهایی در تایلند نباید انجام بدهید را در این مطلب از نظر می گذرانید؛

کارهای ممنوعه در تایلند

۱- خانم‌ها، کنار راهب‌ها ننشینید!
این موضوع در واقع به محدودیت خود راهب‌ها بر می‌گردد. راهب‌ها اجازه ندارند به خانم‌ها دست بزنند. اگر هم قرار باشد چیزی به یک خانم بدهند احتمالاً آن را روی زمین می‌گذارند تا خودش آن را بردارد! این موضوع در مورد نشستن کنار آنها هم صادق است. مثلا اگر در اتوبوس یک صندلی کنار راهبی خالی بود، بهتر است خانم‌ها کنار او ننشینند. البته این احترام در مورد آقایان هم باید رعایت شود و فاصله خود را حفظ کنند.

کارهای ممنوعه در تایلند

۲- پای‌تان را رو به هیچکس نگیرید
در بسیاری از کشورهای آسیایی، کف پا بی‌ارزش‌ترین و سر ارزشمندترین عضو بدن است. باز نگه‌داشتن در با پا، با پا به کسی یا چیزی اشاره کردن، پا به سمت مجسمه بودا یا راهب گرفتن و کارهایی مثل این بسیار توهین‌آمیز تلقی می‌شوند.

۳- برای جلب نظر یا صداکردن دیگران، احترام را فراموش نکنید
اشاره کردن با انگشت، دست زدن، بشکن زدن، سوت زدن، همه اینها در فرهنگ تایلندی عملی بی‌ادبانه محسوب می‌شوند. به نظر تایلندی‌ها این‌ها روشهای صدا کردن حیوانات است و نباید برای انسان استفاده شود.
۴- بودا را همراه خود نبرید!
خارج کردن عکس بودا از کشور در تایلند ممنوع است. حتی ممکن است فروشنده‌ها به شما عکس بودا بفروشند اما به شما نمی‌گویند که اجازه خارج کردن آن از کشور را ندارید. همچنین به هیچ‌وجه پا روی مجسمه بودا نگذارید. این کار شدیدترین شکل بی‌احترامی است. چرا که بی‌ارزش‌ترین(پا) را روی با ارزش‌ترین (بودا) گذاشتید!

۵- از تاکسی‌های پارک کرده استفاده نکنید.
در تایلند تاکسی‌ها به صورت گردشی کار می‌کنند. برای گرفتن تاکسی کافی است کنار خیابان برای تاکسی‌ها دست تکان دهید تا مقابل شما بایستند. تاکسی‌هایی که در جایی پارک کرده‌اند احتمال زیاد منتظر تلکه کردن شما هستند. بهتر است مسیر و مقصد را به خوبی قبل از سوار شدن بشناسید و در مورد کرایه از قبل توافق کنید.

۶- در معابد شلوارک یا دامن کوتاه نپوشید.
بله، تایلند کشور گرمی است. اما دلیل نمی‌شود که بدون لباس یا با لباس شنا در شهر گشت بزنید. از طرفی دیگر اگر قصد دارید وارد معبد شوید، حتماً باید لباس کامل به تن داشته باشید. اگر شلوارک پایتان است باید یک پارچه دور خود بپیچید و خانم‌ها هم باید سر و بدن خود را هنگام ورود به معابد بپوشانند.

کارهای ممنوعه در تایلند
۷- سر هیچکسی را لمس نکنید!
همانطور که گفتیم برای تایلندی‌ها سر محترم‌ترین عضو بدن است. هیچ‌وقت سر تایلندی‌ها را لمس نکنید یا دست در موهایشان نکنید. کودک و بزرگسال هم فرقی نمی‌کند. اگر اتفاقی سر یک تایلندی را لمس کردید بهتر است از او عذرخواهی کنید.

۸- روی پول تایلندی پا نگذارید. حتی اگر باد بردش!
خانواده سلطنتی در تایلند از احترام زیادی برخوردارند. باز هم می‌رسیم به ارزش پا و سر. از آنجا که تصویر پادشاه تایلند روی پول‌های این کشور چاپ شده است، پا گذاشتن روی پول بی‌احترامی به پادشاه تایلند برداشت می‌شود. پس حتی اگر باد پول شما را برد پا روی آن نگذارید!

سفر متفاوتی را به تایلند تجربه کنید
دانستن نبایدهای تایلند به شما کمک می‌کند که تجربه بهتری از سفر به این کشور داشته باشید. در حال حاضر پروازهای مستقیم از ایران به تایلند انجام می‌شود و همچنین در همه شهرهای تایلند از جمله شهرهای توریستی همچون بانکوک، پاتایا، پوکت و سامویی به راحتی می‌توانید از ایران هتل خود را رزرو کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا