هسته کدام میوه ها را می توان کاشت و به درخت تبدیل کرد؟

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

با آمدن بهار میتوانید یکسری از دانه های میوه ها را در خاک گلدان یا باغچه خود بکارید و بعد از مدتی نتیجه دسترنج خود را ببینید و لذت ببرید؛

کاشت هسته میوه

¤ کاشت دانه نارنگی
برای سبز شدن درخت نارنگی باید نور کافی در اختیار داشته باشید البته منظور از نور کافی نور غیر مستقیم آفتاب است. خاک این درخت باید مرتب مرطوب باشد تا رشد بهتری داشته باشد.
برای کاشت از هسته های تازه از میوه خارج شده استفاده کنید و اوایل بهار بهترین زمان کاشت دانه نارنگی است. این پروسه از ۴ تا ۷ سال طول می کشد . بعد از در آمدن میوه ها از تابستان تا پاییز طول می کشد تا کاملا رسیده شوند. این درخت ۳ الی ۴ متر رشد می کند و همیشه سبز است.

کاشت هسته میوه

¤ کاشت دانه لیمو
برای کاشت دانه لیمو از تعداد بیشتری دانه استفاده کنید مثلا چیزی حدود ۱۰ دانه چون امکان دارد بعضی از آنها اصلا رشد نکنند ، ابتدا بهتر است دانه ها را در گلدان بکارید ، هرگاه دیدید که ریشه های گیاه از گلدان بیرون زده آنرا به باغچه انتقال دهید، نهال لیمو به چیزی حدود ۱۴ ساعت نور خورشید احتیاج دارد اما زمانی که به مرحله درخت شدن رسید و آنرا به باغچه منتقل کردید باید ۸ ساعت نور دریافت کند.
این درخت ۵ سال به بعد میوه می دهد .
درخت لیمو را هفته ای ۲ ال ۳ بار باید آبیاری کنید .

کاشت هسته میوه

 

¤ کاشت دانه سیب
برای کاشتن دانه های سیب و به ثمر رسیدن میوه آن باید صبر و تلاش بیشتری کنید.
ابتدا دو نوع هسته مختلف را در دستمالی نمدار داخل یک بسته پلاستیکی بگذارید و تا ۷۰ الی ۸۰ روز در یخچال بگذارید و حواستان باشد که دانه ها در فصل بهار باید کاشته شود. ابتدا دانه ها را در گدان قرار دهید جایی بگذارید که نور کافی دریافت کند . تا زمانی که نهال کوچک است در ماه ۳ بار آبیاری کنید .اما بعد از رشد و درخت شدنش زمان آبیاری را دیرتر کنید.
البته این پروسه تا ۱۰ سال طول می کشد!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا