خواص بی نظیر برگ های تربچه چیست؟

 

فرزانه سمندر، اختصاصی جدول یاب

برگ های ترب به خاطر بافت زمخت و خشنی که دارند، شاید طرفدار چندانی نداشته باشند، اما این سبزی که اغلب به همراه تربچه فروخته می شود ارزش غذایی بالایی دارد و مملو از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است که با دور ریختن آن باعث از دست دادن این گیاه مفید می شویم.

خواص بی نظیر برگ های تربچه

 

ویتامین های موجود در برگ تربچه:
ویتامین C ، ویتامین B1, B2, B3, B5 ، ویتامین E, A, K . موادمعدنی سدیم ، منیزیم ، پتاسیم ، منگنز، آهن ، روی ، فسفر ، مس ، کلسیم ، فیبر ، اسید فولیک ،

خواص برگ تربچه:
از خواص مفید این برگ های سبز و زبر می توان در درمان سردرد، سوء هاضمه، تهوع ، چاقی، سنگ کیسه صفرا ، یبوست ، سرفه، مشکلات گوارشی ، گلودرد، نقرس ، رماتیسم ، سنگ کلیه، سرطان ، زردی و یرقان ، بواسیر ، مسمومیت، ریزش مو، کم اشتهایی، نیش حشرات، دفع سموم کبد، پاکسازی مثانه، نفخ ، بیماری اسکوروی، کم خونی ، فقر آهن ، فشار خون بالا ،بیماری های قلبی و زیاد شدن شیر مادران شیرده کمک گرفت.

خواص بی نظیر برگ های تربچه

 

طریقه مصرف:
برگ تربچه تازه را پس از شستشو همراه با غذا می توان خورد و یا در تهیه سالاد و سوپ و انواع آش ها استفاده کرد. از آب این برگ ها به عنوان یک دیورتیک طبیعی در دفع سنگ کلیه و مثانه و هین طور زردی استفاده می کنند و یا برگ خشک تربچه را به صورت پودر با آب و شکر مخلوط کرده و در اطراف مقعد به صورت ضماد می مالند تا به درمان بواسیر کمک کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا