آیا چربی های ناشی از یک غذای پرچرب را می توان با خوردن لیمو از بین برد؟

خیلی از افرادی که در خوردن غذا افراط می کنند و غذای پرچرب مصرف می کنند، بلافاصله لیمو تازه را باز کرده و یا آب لیمو می خورند. آیا واقعا لیمو چربی که از یک کباب پرچرب را به بدن منتقل می شود را خنثی می کند؟ اما باید بدانیم که چربی غذا با این کار به هیچ وجه از بین نرفته و این در طولانی مدت می تواند به مخاط دهان و دندان و لوله گوارش آسیب بزند.

 خوردن لیمو بعد از غذای چرب

خواص پرشمار لیمو
در نظر داشته باشید که مصرف روزانه یک عدد لیمو تازه به همراه آب، به دلیل ویتامین C و آنتی اکسیدان بالا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این ماده همچنین خواص ضد باکتری و ضد ویروسی دارد که باعث پیش گیری از سرما خوردگی و بهبود آن می شود. لیمو می تواند فعالیت مغز را تحریک کند و مانع خستگی باشد و باعث رفع بوی بد دهان شده و حس تازگی را برای شما ایجاد کند. لیمو سم زدای طبیعی است و اسید اوریک و سایر سموم در کبد را از بین می برد. باعث بهبود گردش خون شده و همچنین در متعادل کردن فشار خون و هضم بهتر غذا نقش موثری ایفا می کند.

ضد کلسترول
لیموترش منبع خوبی از ویتامین B کمپلکس و پیش‌ساز ویتامین A بوده، و حاوی ترکیبات ضد کلسترول هستند و می تواند سطح LDL و تری گلیسیرید را کاهش دهد. در آخر باید بگوییم لیمو به افزایش سوخت و ساز کمک می کند، پس مصرف میزان متعادلی از لیمو را در برنامه غذایی خود بگنجانید، ولی تصور نکنید با خوردن آن چربی های بدن شما از بین می رود.

 خوردن لیمو بعد از غذای چرب

افزایش سوخت و ساز بدن
راه حل کاهش وزن کاهش میزان کالری دریافتی و ورزش منظم است. اما همواره می توان از مکمل های طبیعی که در این راه به شما کمک کند بهره برد، آبلیمو یکی از این منابع است. سمومی که در غذاها و نوشیدنی ها دریافت می کنید باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شود. هنگامی که متابولیسم بدنتان کند شود، چربی سوزی بسیار دشوار تر خواهد شد و آبلیمو به عنوان یک منبع سرشار از ویتامین c است که باعث خواهد شد کارکرد کبد و سوخت و ساز چربی افزایش یابد.

کاهش اشتها
فایده ی دیگر مصرف آبلیمو بر کاهش وزن این است که باعث افزایش سطح گلوتاتیون افزایش یابد که باعث می شود تلاش های شما برای سم زدایی و کاهش وزن موثرتر واقع خواهد شد. آبلیمو یک ادرار آور طبیعی است بنابراین ممکن است با مصرف آبلیمو آب بدنتان کم شده و وزن شما ککاهش یابد اما این کاهش چربی نیست و آن را اشتباه نگیرید. همچنین آبلیمو باعث افزایش مصرف آب می شود و از این طریق باعث کاهش وزن می شود. زیرا آب به تنهایی باعث افزایش متابولیسم بدن شده معده شما را پر می کند و باعث می شود تا کمتر بخورید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا