آیا می دانید تجسم خلاق شما را به خواسته هایتان می رساند؟

آیا تا به حال درباره روش آشکارسازی، تجسم خلاق چیزی شنیده اید؟ شاید شما از قانون جذب پیروی می‌کنید و همیشه می‌خواستید آن را امتحان کنید؟ تجسم خلاق یک ابزار قدرتمند است که می‌تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را مشخص کرده و آنچه که می‌خواهید را در زندگی بدست آورید. خوب است، نه؟

 تجسم خلاق

شما می‌توانید از تجسم، برای ایجاد زندگی رویایی خود استفاده کنید و ایده روشنی از آنچه می‌خواهید بدست آورید، داشته باشید. خب من قرار است در این مقاله درباره اینکه چگونه این کار را انجام بدهید صحبت کنم، اما قبل از آن بیایید دررابطه با اینکه تجسم خلاق واقعا چیست و چگونه کار می‌کند بحث کنیم.

تجسم خلاق چیست؟

تجسم خلاق نوعی تمرین مایندفولنس یا ذهن آگاهی است که می‌تواند برای پیشرفت و موفقیت در همه‌ی حوزه‌های زندگی کاربردی باشد. تجسم فرآیند قرار دادن تصاویر ذهنی بصری از چیزی است که می‌خواهید درزندگیتان آشکار کنید. در نتیجه می‌توانید احساساتی که به تصویر مورد نظر مرتبط هستند را بدست آورید. به بیان ساده‌تر، تجسم خلاق این است که شما چیزی که می‌خواهید را تصور می‌کنید و در پی آن، احساساتی را تجربه می‌کنید که اگر آن چیز در زندگیتان وجود داشت، تجربه می‌کردید.

 تجسم خلاق

این می‌تواند به شما کمک کند اهداف و خواسته‌های خود را در جهان قرار دهید و احساس انگیزه کنید که به آن‌ها برسید. بیشتر شبیه به یک تخته‌ی آرزو‌هاست، اما تصویر در ذهن شما وجود دارد، نه فیزیکی. با این حال هم تجسم خلاق و هم تکنیک تخته‌ی آرزو‌ها اهداف بسیار مشابهی دارند.
تجسم خلاقانه می‌تواند بسیار قدرتمند باشد، چون شما از چشم ذهن استفاده می‌کنید تا تصاویری دقیق از آنچه می‌خواهید، ایجاد کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا نسبت به این اهداف احساس مثبت و انگیزه بیشتری بکنید. بعد از تجسم کردن، شما باید احساس الهام داشته باشید و آماده باشید که برای رسیدن به اهداف خود اقدام کنید.

قدرت ذهن را دست کم نگیرید

اگر به طور مداوم افکار خاصی را با خود تکرار کنید، ذهن نیمه هشیار شما این فکر‌ها را می‌پذیرد و این منجر به تغییر در نگرش بلند مدت شما می‌شود. تغییر در نگرش می‌تواند یک تاثیر بزرگ بر احساسات، رفتار‌ها و عادت شما داشته باشد.

ذهن چیزی بسیار قدرتمند است. تصاویر بصری که از طریق تجسم خلاق ایجاد می‌شوند می‌توانند برخی از احساسات قوی مرتبط با تجسمات شما را تعیین کنند. به همین دلیل است که مهم است در مورد آنچه می‌خواهید تصور کنید بسیار روشن و دقیق باشید و کاملا بدانید که چه می‌خواهید.

شما می‌توانید از تصویرسازی خلاقانه استفاده کنید تا به شما کمک کند به نتایجی که می‌خواهید دست یابید. این افکار را می‌توانید در ذهن خود تکرار کنید، که باید به تغییر طرز فکر و در نهایت، رفتار شما، به شکلی که با اهداف شما هماهنگی دارد، کمک کند.

در نهایت، تجسم خلاق همچنین می‌تواند برای اهداف درمانی مورد استفاده قرار گیرد. این جایی است که تصاویر بصری را می‌توان برای جایگزین کردن و خلق مجدد تصاویری که باعث واژگون شدن یا ایجاد استرس می‌شوند، به کار برد. این کار می‌تواند با یک مربی به صورت فردی و یا یک گروه انجام شود.
تجسم خلاقانه نشان داده‌است که تصاویر ذهنی مثبت بصری به افزایش آرامش جسمی و ذهنی و کاهش استرس کمک می‌کنند.

چگونه تجسم خلاق را برای رسیدن به اهداف به کار بگیریم؟

آیا به دنبال شغل رویایی خود هستید؟ یا شاید به دنبال شریک زندگی تان هستید و یا نمی‌دانید چگونه می‌توانید برای تقویت اعتماد به نفس کاری بکنید. اکنون شما می‌دانید که به چه دلیل باید از تجسم خلاق برای آشکار سازی در زندگی استفاده کنید. اما ما می‌خواهیم کاوشی عمیق‌تر در مورد چگونگی به کار گیری آن انجام دهیم. هر هدفی که دارید، این گام‌های ابتدایی را برای استفاده از تجسم خلاق به نفع خود امتحان کنید.

گام اول؛ تنظیم خلق و خو

بسیار مهم است زمانی که اقدام به تجسم خلاق می‌کنید، در حالت آرام و مثبتی باشید. برای مثال ممکن است در حال قدم زدن در جای بسیار آرامی باشید، یا در وان حمام آب گرم و یا در حال گوش دادن به موسیقی بی کلام آرامی باشید. هر زمان که احساس راحتی می‌کنید، جایی را پیدا کنید که راحت باشید و حواستان پرت نشود. هرچه بیشتر بتوانید برای پروسه‌ی تجسم خود وقت بگذارید، احتمال تاثیرگذاری آن بیشتر می‌شود.

گام دوم؛ وارد حالت مراقبه شوید

اگر بتوانید قبل از انجام تجسم خلاق، تمرین مراقبه کنید، فرآیند تجسم شما می‌تواند بسیار جدی و معنی دار شود. برای بسیاری همین که دقایقی را صرف تمرکز بر تنفس کنند کافیست.

گام سوم؛ هدفتان را تجسم کنید

هروقت که ذهنتان آرام و پذیرا شد، در ذهنتان شروع به طراحی یک تصویر کنید از چیزی که می‌خواهید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا همه‌ی جزئیات را بسازید. به عنوان مثال، اگر شما در حال کار کردن روی یک تبلیغ بزرگ در محل کار هستید، تصور کنید که اعلان را دریافت کرده و واکنش‌های مثبت اطرافیان خود را به تصویر بکشید. سعی کنید محیط را تا حد امکان واقع گرایانه‌تر کنید و تلاش کنید که نه تنها مناظر را تجربه کنید بلکه صداها، بو‌ها و احساسات لمسی مربوط به رسیدن هدفتان را نیز تجربه کنید.

 تجسم خلاق

گام چهارم؛ احساس مرتبط با تجسمتان را حفظ کنید

اگر چه مهم‌ترین بخش تجسم خلاقانه، فرآیندی است که در مرحله سوم شرح داده شد، اما اگر به تجربیات حاصل از آن اجازه دهید تا باقی روز شما را تحت‌تاثیر قرار دهد، احتمال بیشتری وجود دارد که اهداف خود را در زندگی آشکار کنید.
سعی کنید به احساس غرور، شادی، اعتماد و آرامش برسید. زمانی که هدف خود را مجسم می‌کنید، آن را تجربه کنید و چندین بار این باور خود را تایید کنید که به زودی آنچه را که آرزویش را دارید، به خود جذب خواهید کرد.

گام پنجم؛ تجسم خلاق را به یک عادت تبدیل کنید

در حالت ایده آل، شما باید تجسم خلاق را به بخشی از زندگی روزانه خود تبدیل کنید. بسیاری اختصاص دادن زمان خاصی برای تجسم کردن در طول روز را بسیار مفید می‌دانند، مثلا هر شب، ۱۵ دقیقه قبل از خواب. اما مهم‌ترین چیز این است که شما عادت خود را برای تجسم هدفتان تا زمانی که آنچه را می‌خواهید در زندگی خود به دست آورید، حفظ کنید.

گام ششم؛ برای رسیدن به هدف سخت تلاش کنید

اگرچه تجسم خلاقانه فوق‌العاده قدرتمند است و قطعا می‌تواند نقش بزرگی را در ایجاد زندگی که همیشه می‌خواستید، ایفا کند، اما اگر شما نیز قدم‌های محکم به سمت اهداف خود بردارید، به میزان قابل‌توجهی شانس موفقیت خود را افزایش خواهید داد. هر فرصت مناسب را در نظر بگیرید، شجاع باشید و به زندگی شادتر و رضایت بخش‌تر اعتقاد داشته باشید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا