آیا می دانید چه کسانی در دنیا بالاترین ضرایب هوشی را دارند؟

به نظرتان چه کسی بیشترین ضریب هوشی (IQ) را در طول تاریخ داشته است؟ جواب این سوال شاید شما را شگفت‌زده کند. هوش یک شمشیر دو لبه است. هوش هم مثل زیبایی می‌تواند برای دارنده‌اش، نعمت یا بلا باشد. گاهی اوقات باهوش‌ترین افراد در میان ما سخت‌ترین زندگی‌ها را دارند. گاهی اوقات هم آنقدر جذاب هستند که باعث می‌شوند بقیه به چشم نیایند. روش‌های مختلفی برای اندازه گیری هوش وجود دارد و انواع مختلف هوش هم وجود دارد، اما این مطلب روی بالاترین نمره ضریب هوشی یا همان آی‌کیو تمرکز دارد.

آلبرت انیشتین

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ
نابغه آلمانی، آلبرت انیشتین، آنقدر مشهور است که از نام خانوادگی او به عنوان یک اصطلاح رایج برای اشاره به افراد باهوش و نابغه استفاده می‌کنند. همچنین او یکی از دو فیزیکدان نظری است که حتی کسانی که هیچ علاقه‌ای به فیزیک ندارند هم نامش را می‌دانند. او در طول حیاتش بیش از ۳۰۰ مقاله علمی نوشت، علاوه بر این نامه‌ای به رئیس جمهور روزولت نوشت تا او را از خطرهای تسلیحات هسته‌ای آگاه کند. انیشتین یک فعال سیاسی فداکار و عضو انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان بود. ضریب هوشی او بین ۱۶۰ تا ۱۹۰ بود.


ناتان لئوپولد (Nathan Leopold)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

ناتان لئوپولد یک کودک اعجوبه با ضریب هوشی ۲۱۰ بود. او دوران کودکی سختی داشت، دوستان کمی داشت و در ۱۲ سالگی مورد تعرض قرار گرفت. همچنین او قاتلی بود که علاقه وسواس‌گونه‌ای به ارتکاب «جنایات کامل» داشت. او در سال ۱۹۲۴ با همکاری ریچارد لوب، پسرعموی ۱۴ساله او را کشت. با وجود عمدی بودن این قتل، هیچ کدام اعدام نشدند و لئوپولد آن قدر عمر کرد تا از زندان آزاد شد. او بعد از زندان به پورتوریکو رفت و به تدریس ریاضیات در دانشگاه پورتوریکو مشغول شد. این قتل الهام بخش فیلم «طناب» اثر آلفرد هیچکاک شد.


نادیا کمیوکووا (Nadia Camukova)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

ضریب هوشی نادیا ۲۰۰ است. این پروفسور اهل مسکو می‌تواند به هفت زبان مختلف و هشت گویش ترکی صحبت کند و اکنون استاد دانشگاه ترکیه است.


جیکوب بارنت (Jacob Barnett)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

وقتی جیکوب بسیار کوچک بود، به والدینش گفته شد که او مبتلا به اوتیسم شدید است و احتمالا هرگز یاد نمی‌گیرد بند کفش‌های خود را ببندد. اما او با ضریب هوشی او ۱۷۰، دانشجوی دکترای دانشگاه واترلو در اونتاریو، کانادا شد. معلمان به مادرش، کریستین، گفته بودند که او نمی‌تواند چیزی بیش از مهارت‌های ابتدایی را یاد بگیرد، اما کریستین بر خلاف توصیه آن‌ها، جیکوب را از کلاس‌های استثنایی خارج کرد و راهش را ادامه داد.


ریچارد روسنر (Richard Rosner)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ
ضریب هوشی ریچارد روسنر ۱۹۲ است، اما رزومه او جالب است. روسنر به عنوان نویسنده و مدل کار کرده و یک بار هم در آگهی بازرگانی ظاهر شده است. او روزانه بیش از ۳۰ قرص و مکمل مصرف می‌کند و روزی دو ساعت و نیم ورزش می‌کند.


نیکولا پلیاک (Nikola Poljak)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

نیکولا پلیاک محقق و فیزیکدان کروات با ضریب هوشی ۱۸۲ است. او در آزمایشگاه ملی بروکهاون در نیویورک، پژوهشگر است.


ویلیام جی. سایدیس (William J. Sidis)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

والدین سایدیس تصمیم داشتند فرزند نابغه‌ای بار بیاورند و به هدف خود رسیدند. ضریب هوشی فرزند نابغه آن‌ها بیش از ۲۵۰ بود. مادرش، سارا، پزشک بود (در اواخر دهه ۱۸۰۰ پزشکان زن بسیار نادر بودند) و پدرش، بوریس، استاد دانشگاه بود. بوریس و سارا فرزند خود را طوری می‌آراستند که شبیه نابغه‌ها باشد. ویلیام از شش ماهگی حرف زدن را با گفتن کلمات ساده‌ای مثل «در» آغاز کرد. او در هفت سالگی به هفت زبان مختلف صحبت می‌کرد و دروس دبیرستان را می‌خواند. متاسفانه این‌ها، برایش فرصتی برای بچگی کردن باقی نمی‌گذاشت.

هاوارد در ۹ سالگی سایدیس را پذیرفت، اما تا ۱۲ سالگی به او اجازه حضور ندادند. او در بزرگسالی از همه چیز دلزده شد، شهر به شهر سفر می‌کرد، اغلب نامش را عوض می‌کرد و مشاغل مختلف و ساده‌ای مثل کار در فروشگاه را به عهده می‌گرفت. او چندین کتاب نوشت که بیشتر آن‌ها وحشتناک و خسته‌کننده بودند. گفته می‌شود او بسیار غمگین بوده و در ۴۶ سالگی در اثر سکته مغزی می‌میرد. زندگی او یک ماجرای هشداردهنده برای والدینی است که به فرزندان خود زیاد سخت می‌گیرند.


پل آلن (Paul Allen)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

پل آلن میلیونر متولد سیاتل بود که ضریب هوشی‌ا‌ش بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ بود. آلن، دوست قدیمی بیل گیتس، قبل از بازنشستگی در سال ۲۰۰۰ در مایکروسافت کار می‌کرد. او یک فرد نیکوکار و بشردوست بود که متاسفانه در سال ۲۰۱۸ در اثر شوک سپتیک درگذشت.


یودیت پولگار (Judit Polgár)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

ضریب هوشی یویت پولگار، قهرمان شطرنج مجارستانی، ۱۷۰ است. او در ۱۵ سالگی به عنوان استاد بزرگ شطرنج شناخته شد، جوان‌ترین کسی که تا به حال به این مقام رسیده است. او بهترین شطرنج باز زن تاریخ است.


فیلیپ امیگوالی (Philip Emeagwali)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

فیلیپ امیگوالی دانشمند کامپیوتر اهل نیجریه است که «بیل گیتس آفریقا» نامیده می‌شود. با وجود این که دکتر امیگوالی در کشوری بزرگ شد که گرفتار جنگ داخلی بود و به خاطر نداشتن پول کافی، در ۱۴ سالگی مجبور به ترک تحصیل شد،  سخت کار کرد و بورسیه تحصیلی دانشگاه اورگان را در ۱۷ سالگی کسب کرد. او با الهام از لانه زنبور‌های عسل، سریع‌ترین کامپیوتر جهان را ساخت و با این کار، به بازدهی میدان‌های نفتی کمک کرد و میلیون‌ها دلار در سال صرفه‌جویی کرد. ضریب هوشی او ۱۹۰ است.


ترنس تائو (Terence Tao)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

ترنس تائو در استرالیا و از والدین هنگ‌ کنگی به دنیا آمد. او اولین تحقیقش را در ۱۵سالگی منتشر کرد، دکترای خود را از دانشگاه پرینستون و در ۲۱سالگی گرفت و در ۲۴سالگی استاد دانشگاه شد. ضریب هوشی او ۲۲۵ است.


کریستوفر لنگان (Christopher Langan)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

برخی کریستوفر لنگان را باهوش‌ترین مرد آمریکا می‌دادند. او قبل از چهار سالگی خودش خواندن را یاد گرفت. لنگان مشاغل تصادفی زیادی داشته، مثل کارگر کشاورزی، آتش‌نشان جنگل و ..، اما بیشتر به خاطر «مدل تئوری-شناختی جهان» شناخته می‌شود که درباره ارتباط ذهن و واقعیت است. ضریب هوشی او ۱۹۵ است.


میسلاو پرداوچ (Mislav Predavec)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

میسلاو استاد ریاضیات اهل کرواسی با ضریب هوشی ۱۹۲ است. از هر یک میلیارد نفر فقط یک نفر ضریب هوشی بالاتر از ۱۹۰ دارد. سرگرمی مورد علاقه میسلاو آزمون‌های هوش بسیار دشوار است.


ایوان ایوک (Ivan Ivec)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

ریاضیدان کروات، ایوان ایوک، با ضریب هوشی ۱۷۴ متخصص آزمون‌های هوش است. او یک وبسایت آزمون‌های ضریب هوشی دارد. ایوان می‌گوید محدودیت زمانی در تست‌های هوش قدیمی لزوما ایده‌آل و یا نشانگر هوش نیست. افراد باهوش زیادی هستند که می‌توانند مسائل پیچیده را حل کنند، اما سرعتشان کم است و به زمان بیشتری نیاز دارند.


کیم اونگ یونگ (Kim Ung-Young)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

کیم اونگ یونگ در سه سالگی به چهار زبان مختلف مسلط بود بنابراین عجیب نیست که ضریب هوشی او ۲۱۰ باشد. کیم در کره جنوبی به دنیا آمده است. او به ایالات متحده مهاجرت کرد و یک دهه برای ناسا کار کرد تا اینکه به کره بازگشت. او درباره خاص بودن می‌گوید: «مردم همیشه سعی می‌کند با نادیده گرفتن شادی‌های عادی خود، خاص باشند. اما باید بدانند که خوشبختی یعنی همین چیز‌های عادی مثل دوستان، خاطرات به یادماندنی مشترک و … به همین دلیل می‌دانم چیزی که می‌گویم مهم است. خاص بودن به اندازه یک زندگی عادی مهم نیست.»


کریس هیراتا (Chris Hirata)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

اخترفیزیک‌دان متولد میشیگان، کریس هیراتا، جوانترین آمریکایی دریافت کننده مدال طلای المپیاد بین‌المللی فیزیک شد. او کارشناسی خود را از انستیتوی فناوری کالیفرنیا گرفت و در ۱۶ سالگی شروع به کار برای ناسا کرد. او در سال ۲۰۰۵ (در ۲۲ سالگی) مدرک دکترای فیزیک خود را از دانشگاه هاوارد گرفت. کریس اکنون استاد فیزیک و نجوم در دانشگاه ایالتی اوهایو است. ضریب هوشی او ۲۲۵ است.


گری کاسپاروف (Garry Kasparov)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

گری کاسپاروف روسی بهترین شطرنج باز تاریخ به حساب می‌آید. او در سال ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ در مقابل یک اَبَررایانه به نام «دیپ بلو» شطرنج بازی کرد، در اولین مسابقه پیروز شد و دومین مسابقه را دیپ بلو برد. این اولین بار بود که یک ماشین، قهرمان شطرنج جهان را در یک مسابقه کلاسیک تحت آیین نامه مسابقات شکست می‌داد. کاسپاروف همچنین نویسنده و فعال سیاسی با ضریب هوشی ۱۹۴ است.


استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

استیون هاوکینگ مشهورترین فیزیکدان نظری در تاریخ جهان است. او و انیشتین، دو فیزیکدان نظری هستند که حتی کسانی که با فیزیک سروکار ندارند هم نامشان را شنیده اند. او در ۱۲ سالگی مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شناخته شد، یک بیماری که بیشتر افراد را در عرض ۵ سال می‌کشد. اما استاد هاوکینگ تا ۷۶ سالگی عمر کرد. او با صندلی چرخدار مخصوصش حرکت و ارتباط برقرار می‌کرد. ضریب هوشی او ۱۶۰ است.


والتر اوبراین (Walter O’Brien)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

والتر اوبراین بازرگان ایرلندی و یکی از بزرگان فناوری با ضریب هوشی ۱۹۰ است. معلمانش در کودکی گمان می‌کردند که او مبتلا به اوتیسم باشد. اما آزمایش‌ها علائم اوتیسم را تایید نکردند، او فقط بیش از حد باهوش بود. والتر در ۱۳ سالگی سرور‌های امنیتی اصلی ناسا را هک کرد و نقشه‌های شاتل فضایی را دزدید. گفته می‌شود که او کسب و کارش را به عنوان راهی برای بیرون ماندن از زندان آغاز کرد.


مریلین ووس سونت (Marilyn vos Savant)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

مریلین متولد میسوری است و در سال ۱۹۸۶ با ضریب هوشی ۲۲۸ به عنوان بالاترین ضریب هوشی در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد. همسرش، رابرت جارویک، اولین قلب مصنوعی موفق را طراحی کرد. آن‌ها لقب «باهوش‌ترین زوج نیویورک» را از مجله نیویورک گرفتند.


لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinici)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

متاسفانه، هیچ آزمایشی برای اندازه گیری ضریب هوشی داوینچی در دوران رنسانس انجام نشده، اما تخمین می‌زنند که ضریب هوشی او بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ بوده باشد. هر چند بیشتر مردم داوینچی را به خاطر نقاشی‌هایش می‌شناسند، اما او در بسیاری زمینه‌ها از جمله ریاضیات، زمین شناسی، نقشه برداری و مهندسی تخصص داشت. همچنین یکی از موفق‌ترین و بااستعدادترین هنرمندان تاریخ بود.


نیکولا تسلا (Nikola Tesla)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

ضریب هوشی تسلا هم مانند داوینچی در زمان زنده بودنش آزموده نشد. اما ضریب هوشی او را حدود ۲۰۰ تخمین می‌زنند که با توجه به اختراعات او عجیب نیست. بسیاری از اختراعات او مثل کنترل ریموت را در زندگی روزمره استفاده می‌کنیم. او در سال ۱۹۲۶ تلفن‌های همراه را پیش‌بینی کرد.


اندرو وایلز (Andrew Wiles)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ
اندرو وایلز ریاضیدان دانشگاه آکسفورد است. او قضیه آخر فرما(Fermat) را ثابت کرد، قضیه‌ای که ۳۵۰ سال کسی نمی‌توانست ثابت کند. ضریب هوشی او ۱۷۰ است.


جینا دیویس (Geena Davis)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

ضریب هوشی بازیگر زن برنده جایزه آکادمی، جینا دیویس، ۱۴۰ است. او به زبان سوئدی مسلط است.


اَینان کالی (Ainan Cawley)

بالاترین ضریب‌های هوشی در طول تاریخ

اینان کالی، کودک اعجوبه متولد سنگاپور در سال ۱۹۹۹ به دنیا آمد و در ۷ سالگی جوانترین فرد دنیا شد که سطح O شیمی را پشت سر گذاشته است. او عدد پی را تا ۵۱۸ رقم بعد از اعشار حفظ است و آهنگساز است. ضریب هوشی او ۲۵۰ است.

منبع: list25

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
سعید سعیدنیا
سعید سعیدنیا
3 سال قبل

خیلی خیلی سپاسگزارم بابت اطلاعات عمومی خوبی که به اشتراک گذاشتین

دکمه بازگشت به بالا