معرفی ۱۵ نژاد از بهترین سگ های آپارتمانی

جدول یاب ، ترجمه: زهره زرگر : در این مقاله لیستی از بهترین سگ ها که برای نگه داری در آپارتمان مناسب هستند را معرفی می کنیم.

بر خلاف باورهای عمومی، سایز، گزینه ی مهمی برای انتخاب یک سگ آپارتمانی نیست. خلق و خو، پوست و اندازه ی انرژی ، همگی برای انتخاب یک سگ مناسب آپارتمان، مهم هستند.

۱- بیچون فرایز Bichon Frise

این موجودات کوچک، دوستان خوبی برای ساکنان آپارتمان هستند. این نژاد بسیار کم وزن و سبک (بین ۳ تا ۵ کیلو) هستند. اگر قصد دارید یک سگ خانگی در کنار خود داشته باشید آنها یکی از بهترین گزینه ها هستند. البته به یاد داشته باشید که بیچون فرایز عاشق بازی کردن است و به پیاده روی روزانه احتیاج دارد که به شما هم کمک می کند کمی کالری کم کنید.

۲- بولداگ انگلیسی  English bulldog

بولداگ انگیلیسی با وجود اینکه ظاهری عبوس دارد، اما یک سگ بسیار سر زنده است. شاید بیشتر وقتش را با لم دادن روی مبل بگذراند اما همین چرت زدن برای او بسیار خوشایند است. او به ندرت پارس می کنند. وزن بولداگ به چیزی حدود ۲۲ گرم می رسد. شما می توانید کودک خود را با خیالت راحت کنار او بگذارید، چرا که یکی از بی خطر ترین و مهربان ترین سگ های خانگی برای کودکان است.

۳- یورکشایر تریِر Yorkshire Terrier

این سگ کوچک با وزن متوسط کیلوگرم، می تواند یکی دیگر از گزینه های مناسب برای آپارتمان شما باشد. یورک شایر تریر به راحتی می تواند رفتار اجتماعی مناسب را آموزش ببیند. این نژاد برای کسانی که آلرژی دارند بسیار مناسب است.

۴- پاگ Pug

چه از او خوشتان بیاید چه متنفر باشید، پاگ یک سگ کوچکِ دوست داشتنیِ خجالتی و البته سلطنتی است. پاگ یک گونه ی بسیار اجتماعی است که هرگز شما را جلوی دوستانتان سرافکنده نمی کند. او به راحتی می تواند با دیگر حیوانات خانگی یا افراد خانواده ارتباط برقرار کند. او می تواند تمام روز را از رخت خوابش به تماشای شما بنشیند. پاگ بهترین دوست آپارتمانی شما خواهد بود.

۵- چی هواهوا Chihuahua

شاید بتوان گفت که چی هواهوا کوچکترین اندازه را در نژاد های مختلف دارد. وزن او به ۱ کیلوگرم می رسد و شما می توانید در آپارتمان کوچک خود به راحتی از آن نگه داری کنید. این سگ کوچوک کم صدا برای کسانی که مدام در سفر اند بسیار مناسب است. چرا که به راحتی می توانید این سگ جیبی را با خود به هرجا که دلتان می خواهد ببرید.

۶- گرِی هاوند  Greyhound

خیلی ها دوست دارند که حیوان خانگی پر انرژی ولی کم دردسر داشته باشند. گری هاوند یکی از بهترین گزینه ها است. او را به پایده روی ببرید و حسابی خوش بگذرانید. گردش در طبیعت انرژی او را تخلیه می کند و می تواند محیطی آرام را در آپارتمان تان، برای شما فراهم کند.

۷- کاوالیِر کینگ چارلز اسپانیل Cavalier king Charles Spaniel

این نژاد به شدت علاقه مند به دوست شدن با دیگران است و عاشق در آغوش کشیده شدن است. وزن آنها بین ۵ تا ۸ کیلوگرم است و جز نژادهای بزرگی محسوب می شود که ترجیح می دهند در خانه بمانند.

۸- داشهوند Dachshund

داشاند معروف به سگ سوسیسی، ارتباط بسیار خوبی با کودکان و دیگر سگ ها دارد. با اینکه آنها به سختی آموزش می بینند، اما به خاطر پاهای بسیار کوتاهشان، روزانه به تمرین کمتری نیاز دارند.

۹- بوستون تریر  Boston Terrie

یکی دیگر از بهترین سگ های اپارتمانی بوستون است. آنها را روزانه به پیاده روی ببرید و شادی آنها شاد شوید. این نژاد کمترین دردسر را در آپارتمان برای شما دارد چرا که شاهد کمترین فعالیت از جانب او در خانه هستید.

۱۰- کوتون دو تولیر Coton de Tulear

کانتون تولیر یکی از خوشحال ترین سگ هایی است که در چهره ی او کاملا مشخص است. کوچک، ساده برای مراقبت و حمل با یک کت خز زیبا! این توله های دوست داشتنی عاشق بازی کردن و گذراندن وقت در آپارتمان هستند.

۱۱- مالتیز  Maltese

مالتی با پوششی فریبنده و زیبا یک سگ کاملا مناسب آپارتمان است. او به توجه زیادی نیاز دارد و همیشه از این نژاد به عنوان بهترین همراه یاد می شود.

۱۲- پودل Poodle

سایز استانداردِ پودل ممکن است برای آپارتمان بزرگ باشد، اما نژاد عروسکی یا مینیاتوری آن برای آپارتمان بسیار مناسب است. پودل بسیار باهوش است و به راحتی آموزش می بیند. اگر آنها را روزانه به پیاده روی ببرید، خواهید دید که چگونه بهترین دوست آپارتمانی شما خواهد شد.

۱۳- شیتزو Shih Tzu

شیتزو با ظاهری بسیار آراسته و دلنشین یکی از زیباترین سگ هایی است که به دنیا آمده است تا دوست آپارتمانی شما باشد.

۱۴- توی فاکس تریر Toy fox Terrie

این نژاد باهوش و با سرعت یادگیری بسیار بالا، در اندازه ای مناسب آپارتمان کوچک شما است. توی فاکس بر خلاف اندزه ی کوچکش، می تواند بهترین حامی و محافظ خانواده باشد.

۱۵- باسنجی Basenji

یکی از بی صدا ترین نوع سگ های آپارتمانی، باسنجی است. اگر شما همسایه های دیوار به دیوار دارید که صداهای زیاد اذیتشان می کند، حتما باسنجی را برای خود انتخاب کنید. البته باید بدانید که باسنجی بسیار سخت آموزش می بیند و برای کسانی که اولین تجربه ی نگه داری از یک سگ خانگی را دارند اصلا مناسب نیست. برخلاف ظاهر و طبیعتشان، آنها بسار خانواده دوست و مهربان هستند.

منبع: Realstateview

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا