۱۰ تن از خدایان هندی که حتما باید قبل از زیارت، آنها را بشناسید

جدول یاب ، مترجم : زهره زرگر : چشم و قلب خود را در سفر به هند باز نگه دارید، به احتمال زیاد با بسیاری از خدایان هندی در سفر خود آشنا خواهید شد! آیا خدایان دیگری وجود دارند که قبل از گردش و سفر به هند برای شما اهمیت داشته باشند؟ خدایان هندی را بیشتر بشناسید.

آیا قصد دارید به محل تولد یوگا سفر کنید؟ اگر این چنین است، پس برای برداشتن گام هایی جهت تغییر زندگی تان به شما تبریک می گوییم. قبل از آنکه سفر خود را به هند آغاز کنید، مهم است بدانید که تمرین یوگا، هدیه ای از طرف هندوهای باستان است.

یوگا به افراد حرفه ای نیاز ندارد که به ایمانِ خاص پایبند باشند و حدود ۸۰% از مردم به راحتی می توانند با این سیستم اعتقادی آشنا شوند. با این حال، دانستن کمی در مورد خدایان هندو، به طور حتم سفر تفریحی شما را به هند غنی خواهد کرد. گفته می شود که ۳۳ میلیون خدایان در آیین هندو وجود دارد که سمبل یک موجود انتزاعی هستند. توصیه می کنیم برای آشنا شدن با چند تن از خدایان هندی ، موارد زیر را مطالعه نمایید:

۱- برَهما

برَهما

اولین خدا از خدایان سه گانه، برهما خدای آفرینشِ همه ی عالم و موجودات است. برهما همچنین نماد هوش و ذهن است، چون منبع تمام دانش لازم برای جهان است. به طور معمول شما برهما را با چهار چهره خواهید دید که سمبل کمال دانش او، چهار دست است که هر کدام جنبه ای از شخصیت انسان را نشان می دهند ( ذهن، هوش، نفس، آگاهی).

۲- ویشنو

ویشنو          

دومین خدا از خدایان سه گانه، ویشنو خدای زندگی است. اعتقادات بر این است که او زندگی را از طریق پایبندی به اصول، نظم، صداقت و حقیقت حفظ می کند. او همچنین مریدان خود را تشویق می کند که مهربانی و شفقت را نسبت به همه ی موجودات نشان دهند. ویشنو به طور معمول با چهار بازو برای نشان دادن قدرت مطلق و حضور در همه جا نشان داده می شود، ویشنو بر روی یک مار چنبره زده، و سمبل توانایی در حفظ آرامش در مقابل ترس و دلهره یا نگرانی است.

۳- شیوا

شیوا

آخرین خدا از خدایان سه گانه، شیوا خدای ویرانگر است. گفته می شود او از پیروانش در برابر حرص، شهوت، خشم، فریب و جهالت حفاظت می کند و آنها را به سمت روشنگری الهی هدایت می کند. با این حال، او همچنین مسئول مرگ و نابود کردن به منظور تجدید حیات است. شیوا اغلب با یک مار در اطراف گردنش نشان داده می شود که نمایانگر انرژی زندگی است.

۴- گانِشا

گانِشا

گانشا یکی از شناخته شده ترین و بهترین خدایان است و به راحتی توسط سرِ فیلش شناخته می شود. گانشا می گوید: خرد و ثروت خوبِ خود را وقف کنید، موانع را از بین ببرید و با علم و هنر ارتباط بگیرید. بسیار معمول است که پیش از هر گونه سرمایه گذاری بزرگ، مانند پروژه ی عروسی یا هر برنامه ی مهمی، برای گانشا دعا کنید. افسانه های بسیاری وجود دارند که می گویند چگونه گانشا برای داشتن یک سر فیل به اینجا آمده است. اما این تصویر فکاهی معمولا از ذهن منطقی و شک و تردید ها فراتر می رود. گانشا مومنان را تشویق می کند که اطراف خود را فرای ظواهر بیرونی بنگرند.

۵- هانومان

هانومان

یکی دیگر از خدایان قابل تشخیص هانومان است. خدایی که با صورت میمون شناخته می شود. هانومان یک زاهد ایده آل از جانب خداوند است و به عنوان نماد قدرت، پشتکار و اخلاص پرستش می شود. زمانی که دچار مشکل می شویم هانومان را دعا می کنیم. وقتی همه ی انرژی خود را به سمت خدا می فرستیم او به ما درس قدرت می دهد، که به طور خاص در افسانه های حماسی رامایانا نشان داده شده است.

۶- کریشنا

کریشنا  

کریشنا یکی از قوی ترین خدایان است. او در نزدیکی بسیاری از هندوها قرار دارد، زیرا او نه تنها به عنوان یک قهرمان و رهبر، بلکه به عنوام یک معلم و یک دوست تلقی می شود. گفته می شود کریشنا مظهر عشق و شادی آسمانی و نابودی همه ی درد ها و گناهان است. اگر شما گیتا را خوانده باشید احتمالا با کریشنا آشنا هستید، چون او قهرمان اصلی در حماسه است و چیزهای زیادی برای گفتن درباره ی یوگا دارد.

۷- کالی

کالی

شاید یکی از خشن ترین خدایان، کالی باشد که به نام مادر سیاه شناخته می شود. کالی بخاطر زبانش که از دهانش بیرون آمده است و گردنبند جمجمه و دامن استخوانی اش معروف است. او نماد مرگ نفس است و به پیروانش یادآوری می کند که بدن انسان تنها یک شرط موقتی است. برخلاف آنچه ظاهرش نشان می دهد، کالی واقعا مسئول مرگ و میر انسان ها نیست.

۸- راما

راما نماد عقل و فضیلت است و اغلب به دلیل دلسوزی، شجاعت، وفاداری و پایبندی به دِهارما فرد ایده آلی محسوب می شود. تیرو کمان او نماد آمادگی برای نابودی شر و حفاظت از عدالت است. راما نیز به خاطر نقش خود به عنوان قهرمان در حماسه ی رامایانا مشهور است.

۹- ساراسواتی

ساراسواتی    

ساراسواتی خدای یادگیری موسیقی، هنر و دانش است. او معمولا برای فهمیدن و یادگیری ستایش می شود. اغلب اوقات او با تصویر زنی زیبا که ساز می نوازد و کناز گل نیلوفر آبی یا قو و طاووس نشسته است، نشان داده می شود.

۱۰- دورگا

دورگا   

دورگا نماد مهمی از مادر الهی است که به عنوان شکست ناپذیر شناخته می شود. گفته می شود که او از انسان ها در برابر شر و بدبختی حفاظت می کند و آنها را از حسادت، تعصب، نفرت و نفس بد دور می کند. دورگا با هشت بازو نشان داده می شود که چندین سلاح در دست دارد تا نشان دهد که او همیشه از بشریت در هر نقطه ای از جهان محافظت می کند.

چشم و قلب خود را در سفر به هند باز نگه دارید، به احتمال زیاد با بسیاری از خدایان بالا در سفر خود آشنا خواهید شد! آیا خدایان دیگری وجود دارند که قبل از سفربه هند برای شما اهمیت داشته باشند؟ اگر اینطور است در قسمت نظرات به ما بگویید!

منبع: Blueosa

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
3 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
داود
داود
3 سال قبل

ای لعنت خدا برگمراهان..اینها که میبینی کارشان نابودی است

ناشناس
ناشناس
3 سال قبل
پاسخ به  داود

تو به چه حقی داری توهین میکنی؟
مگه خودت میدونی خدا کیه؟
مگه دیدیش؟
شاید این خداییه که اونا میپرسن واقعی هست واسه من دروغ تو از کجا میدونی؟
تو اگه تو هند بودی اونا رو میپرستیدی چون اینجا این طور توهین میکنی

علی
علی
3 سال قبل
پاسخ به  داود

فقط باید سه سال با ۲۵ نفر از اونها زندگی کرده باشی که هر ۷ تا ۸ خدا داشتند و جالب که همه شون دعا میکردند نذر میکردند وشفا پیدا میکردند. یکی شون سرطان داشت شفا پیدا کرد. یکی شون مادرش بد جور مریض شد که خداش مریضیش رو شفا داد. اما همه فکر میکنن خدا اونطرفی وایساده که اوناها وایساده

دکمه بازگشت به بالا