علت منقرض شدن گل زیبای لب چیست؟

گل زیبای لب

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

در دنیای اطراف ما همیشه عجیب ترین ها مورد توجه انسان هستند،حال اگر این عجایب به طبیعت اطراف ما نیز مربوط باشد بیشتر برای دیدنشان ترغیب می شویم.

از عجایب طبیعت می توان به گل زیبای لب اشاره کرد .این گل به رنگ قرمز است و ظاهر رنگ قرمزش، آن را شبیه لب کرده است.

گیاهی رطوبت دوست می باشد ولی با آب و هوای معتدل نیز سازگار می باشد.زادگاه این گل در جنگل های رطوبتی آمریکا مانند کاستاریکا و کلمبیا است.

این گل دارای لب های قرمز گوشتی زیبا می باشد. نام درست و علمی این گل سایکوتریا الاتا  «Psychotria Elata می باشد.اما با نام های مختلفی همچون گل لب، لب چنگکی ، لب آتشین، لب هوکر ، لب شتری وگل لب دار در بین افراد شناخته می شود.این گل به رنگ قرمز است و ظاهر این گل قرمز رنگ، آن گل را شبیه لب کرده است.

گل زیبای لب

این گل زیبا گرده افشانی خود را توسط پروانه ها و مرغ مگس خوار انجام می دهد.

البته بد نیست بدانید که حالت لب مانند این گل ها فقط تا چند روز پایدار است و پس از چند روز مشاهده می کنیم که گل های ریز سفید و زرد بر روی آن ظاهر می شود.اما این گل های ریز هنگام ظاهر شدنشان باز هم طوری نمایان می شوند که انگار این گل لبی دارد زبانش را نشان می دهد.

 

این گیاه از جنس خانواده ی گیاهان روناسیان است. گونه های کم و مختلف این گیاه، دارای نقاط تیره برآمده ای مملو از باکتری هستند. اما متاسفانه این گیاه به علت جنگل زدایی کنترل نشده در کشورهای بومی خود در معرض انقراض است و نمونه کمیابی از گیاهان زینتی می باشد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا