هنگام سفر چه خوراکی هایی با خود ببریم بهتر است؟

قصد سفر دارید و چند روزی را قرار است دور از خانه سپری کنید اما اینکه در سفر چه بخوریم و چه مواد خوراکی با خود همراه ببریم؟ همیشه سوال هست ، زیرا کوچکترین آلودگی در موادغذایی خورده شده ممکن است ما را مسموم کند و سفر را به خود و همراهانمان زهر کند پس بهتر است در سفر از سالم بودن مواد غذایی مطمئن باشیم.

هنگام سفر چه خوراکی هایی با خود ببریم بهتر است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ناهید برخورداری اظهارداشت: تا حد امکان غذا را شخصاً آماده و از مصرف مواد غذایی در رستوران و غذاخوری‌های نامطمئن یا خرید مواد غذایی از دستفروشان خودداری کنید.

وی ادامه داد: هنگام سفر، بهترین غذایی که می‌توان همراه داشت، غذاهای خشک یا انواع کنسرو است. همچنین در مسافرت بهتر است قاشق، چنگال، کارد و لیوان شخصی خود را همراه داشته باشیم. ضمناً همراه داشتن دستمال کاغذی مرطوب با مواد ضد عفونی کننده برای تمیزکردن قاشق و چنگال توصیه می‌شود.

برخورداری با اشاره به اینکه غذاهای کاملاً داغ و تازه، میوه‌های تازه پوست کنده، انواع کنسروها، بستنی‌های پاستوریزه، غذاهای خشک و نان تازه جزو غذاهای سالم تلقی می‌شوند تصریح کرد: در مقابل غذاهایی که دستفروشان عرضه می‌کنند و میوه‌هایی که مدتی از پوست کندن آن گذشته است و بستنی‌های سنتی در شمار غذاهای پرخطر محسوب می‌شوند.

هنگام سفر چه خوراکی هایی با خود ببریم بهتر است؟

وی خاطرنشان ساخت: در صورت استفاده از غذا در رستوران‌های بین راه، غذا را به صورت کاملاً داغ یا کاملاً سرد مصرف کنیم. از مصرف سالاد اولویه به عنوان غذای مسافرتی اکیداً خودداری کنیم. در صورتی که در سفر غذاهای گوشتی همراه دارید، باید قبل از مصرف آن را کاملاً حرارت دهید.

وی عنوان داشت: از مصرف سالاد به ویژه سالادی که در آنها کاهو استفاده شده است و غذاهای دریایی در غذاخوری‌های بین راهی خودداری کنید.

این کارشناس تغذیه یادآورشد: بهترین میوه‌هایی که برای مسافرت می‌توان همراه داشت میوه هایی از جمله موز، سیب و پرتقال هستند که برای مصرف باید پوست آن ها کنده شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا